Jump to content

Slår ett slag för...

Guest Audio Concept

Recommended Posts

Guest Audio Concept

opus3.jpg

Bert "East" Östlund är för mig en obekant förmåga. Dock är hans skicklighet inte att ta miste på. Här är det totalkontroll på olika gitarrer, och låtarna spänner över stilarter som jazz, pop och latin.

Som med övriga skivor är skivorna från Opus 3 av utomordentligt bra kvalitet, och en njutning att lyssna till.

Rekommenderas!

mvh, Audio Concept, Robert

• 2 weeks later...
opus3.jpg

Bert "East" Östlund är för mig en obekant förmåga. Dock är hans skicklighet inte att ta miste på. Här är det totalkontroll på olika gitarrer, och låtarna spänner över stilarter som jazz, pop och latin.

Som med övriga skivor är skivorna från Opus 3 av utomordentligt bra kvalitet, och en njutning att lyssna till.

Rekommenderas!

mvh, Audio Concept, Robert

Håller med dig. Mycket bra likaså Peder af Ugglas. Deras SACD i 5.1 är dom bästa mixningarna jag hitills hört.

• 1 month later...
Håller med dig. Mycket bra likaså Peder af Ugglas. Deras SACD i 5.1 är dom bästa mixningarna jag hitills hört.

Lämnar omdöme av flerkanalsmixen av "Peder af Ugglas Autumn - Shuffle" därhän men tvåkanalsditon är bland det bästa jag lyssnat. Har hyllat Chesky Records och ACT tidigare men Opus3 skall ha den största ryggdunken världen skådat för ljudkvaliteten de erbjuder. Seriöst värre!!!

Lyssna även på 128kbs teaser-ripparna av "The Eric Westerberg Vocal Ensemble - A Star Is Shining" de har att erbjuda på http://www.opus3records.com/track/22041.html

Trots min mångnyanserade musiksmak faller sällan körmusik i god mun, men denna skiva verkar HELT fantastisk. Lyssna och njut av närvaron, rumsförmedlingen och neutraliteten. WOW!!!