Jump to content

Recommended Posts

Guest Audio Concept
Posted

Instämmer, och önskar alla en glad midsommar.

Själv skall jag sitta bakom ratten 80 mil till den ”date” som vi har arrangerad för vår hund Sigge. Så småningom skall det resultera i att vi har två stycken. Han har redan börjat se framemot helgens frestelser efter att jag visat honom en bild på Salsa, är mycket lydig, följer oss på högst två meters avstånd och hoppar numera automatiskt in i bilen, - inte riktigt innan vi öppnat dörren, - men nästan. Hormoner är starka saker, - speciellt i sommarvärmen :-)

Mvh, Audio Concept, Robert

Posted

Hificonsult önskar också alla medlemmar på euphonia en glad midsommar!

En sådan här tid går tankarna ofta till de somrar som varit. I 17 somrar har livet gått ut på att göra barn. Inga sådana barn som Robban pratar om utan om hästbarn.

saga.jpg

Saga från Silverkedjans stuteri

En liten anekdot från stuteritiden:

Vi tog på somrarna emot 20 - 40 ston utifrån och stoägarna ville ju alla gå en sväng, titta på gården, träffa hingsten och allt det där. Många stoägare är kvinnor, de flesta har en eller två hästar och har ingen egen större gård utan har själva ridningen som huvudintresse. Vid en sådan rundvandring med 3 kvinnor i hagen berättade jag om betäckningsperioder, hur hästar sköter betäckningar i det fria och vi kom efter en stund fram till vår avelshingst Askur.

"Oh! vad han är vacker ropade den första"

"OH! vilken vacker färg sa den andra"

Askur som är väldigt fåfäng sträckte på sig och fällde ut hingstsnorren i sin fulla längd

"ÅÅåååå....vilken....k...uk...." väste den tredje, röd som en pion i ansiktet

Hormoner, det är kraftfulla saker!

askur_tim2.jpg

Trevliga midsommar!!

Posted
Vi tog på somrarna emot 20 - 40 ston utifrån och stoägarna ville ju alla gå en sväng, titta på gården, träffa hingsten och allt det där.
...och självklart ställde du upp och träffade stoägarna? :D;)
Posted
...och självklart ställde du upp och träffade stoägarna? :D;)

Hehe, den jämförelsen blir ganska blek på plats där i hingsthagen, ingen risk att någon skulle ta fel om man så säger :D

En sak med att vara vuxen (30+?) och uppleva midsommar är just att slippa leka hingst. Ett jädra jagande efter den perfekta tjejen, den perfekta natten, det perfekta...ja ni fattar...

Nu blir det rökt vänerlax från Mariestad, så kan alla vämjeliga oljiga odlade medicinlaxar från Norge ta sig i brasan.

Alsacevin "kotabe"

inlagd sill från saluhallens hörnbutik och så sambon såklart :kiss:

Nä, nu gör vi helg :)

.

Guest gurkan
Posted

Glad Midsommar

Om man lägger sju sorters blommor under kudden ikväll,

kanske man drömmer om första tjejen som medlem på Euphonia :)

Eller finns hon redan :?:

mvh gurkan

Guest gurkan
Posted

Härligt , då får hon och alla nya TJEJER dela drömmen med den om ett större rum :cool:

Jag har plats för båda :app:

mvh, en drömmande gurka

Guest asimov66
Posted

satan...nu står man i köket igen :(

alla vill att jag lagar maten medan de sitter i soffan, utlyser strejk för alla kockar på forumet. :D

Ha det

//asimov66

Guest Audio Concept
Posted

Sladd,

Håller verkligen med dig angående laxarna. Om de med sina 4-5 kilo innehåller mer antibiotika, hormoner(apropå), etc än vad genomsnittsmänniskan har konsumerat under en hel livstid, - ja då framstår i jämförelse exempelvis diet-dödaren stångkorv som rena hälsokosten.

Nej, lax det skall man fiska själv i en nord-norsk älv. Sedan röka eller grava den enligt gammalt familjerecept. Under förtäringen kommer man garanterat att se ögonlock som fladdrar, snålvatten som rinner och hungriga munnar som inte ger sig innan allt är uppätet. På en skala från 1 -10 scorar en nord-norsk ur-lax garanterat 11+ :-)

Skicka laxarna tillbaka till älvarna, - det är mycket roligare - och smakligare.

Idag blir det hursomhelst sill...

Mvh, Robert

Posted
Absolut! Idag blir sill! De som väljer korv eller köttbullar istället, får sitta vid ett eget bord (Hej Sandra)! :cool:

Logga ut mellan varven... ;):D Var det inte norska Hifisentralen... :?::)

Posted
Ingen små grodorna idag alltså...

Nej usch. Inga sådana idrottsaktiga aktiviteter tack. :D Idag ska jag iväg till en kompis och lyssna på ett par hemlånade B&W 805s (bara lugna fina låtar). Ombyte förnöjer! :)

Guest Zalve
Posted
Underbart med Ulf Lundell dagen efter. Dulcetarna och Manleyn mår verkligen riktigt riktigt bra idag. :)

Är det nån som vet hur man mår dagen efter så är det väl Ulf Lundell, han har ju sett ut så rätt länge ;)

Om inte annat så skulle nog han ge mig huvudvärk. Här får det bli MotoGP istället.