Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan,

Jag hyser ignet agg mot Mary J...men jag förstår uppriktigt sagt inte hennes storhet alls?!?

På nån DVD jag har är hon gästartist: publiken blir i extas medan jag inte förstår någonting. Hon sjunger på U2 och alla pratar så varmt om henne... Jag är ganska oberörd! :black:

Tycker jag fel? :blush;)

Edit1: Rätt skall vara rätt...

Edit2: Rätt skall vara rätt...

Posted

Att tycka blir ju per definition rätt, då det är ett subjektivt tillstånd ;)

Är helt likgiltig till damen i allmänhet, men mordet på One var sorgligt...

Posted

Köpte i dagarna hennes senaste platta ( den med U2 ) Tyvärr, den är skittråkig. Skall aldrig detta förbannade Wailande bli ute. Nåväl, jag gav bort CD:n.

Posted
Mary J. Blige är känsligt... :D Ömsom vin och ömsom vatten men en del är pinsamt dåligt.

Mmm...vinet återstår att finna - för mig! Nån som har ett vintips på Mary J? Nått som kan få mig att ändra uppfattning?

Ps. Trodde jag skulle åka på "däng" för min kommentar om Kent! :evil:

Posted

På The Breakthrough finns det några soulballader som jag gillar skarpt. Dessa gjorde att jag tyvärr förköpte mig på Mary Jane. Man skall inte slå till på ohörda skivor och jag borde vetat bättre.

kenneth drogs in i entusiasmen men kom undan med den här... :)

B000BNTM32.01._SS500_SCLZZZZZZZ_.jpg

Posted
På The Breakthrough finns det några soulballader som jag gillar skarpt. Dessa gjorde att jag tyvärr förköpte mig på Mary Jane. Man skall inte slå till på ohörda skivor och jag bode vetat bättre.

kenneth drogs in i entusiasmen men kom undan med den här... :)

Den hamnar på köplistan hos CDON eller liknande! :D

Tack!

Posted
Den hamnar på köplistan hos CDON eller liknande! :D

Vågar inte garantera att du blir nöjd men ge inte upp för balladerna ligger mot slutet av albumet.

Inledningsspåren kan nog även få verkliga souldiggare att kasta sig på stop-knappen... :diss::D

Guest Zalve
Posted

Jag har gett henne ett antal chanser,, men kanske inte orkat till de sista spårne på skivorna,

Hon har en bra röst, men jag tycker det blir lite för mycket hiphop över de flesta spåren.

One- tycker jag är en av "hennes" bättre saker... :app:

Posted
Kan ingen ändra till Blidge i trådtiteln innan jag får fnatt :D

Bleidge känns mest personligt, Blidge är fräckast och Blige är mest korrekt... :) :cool:

Pär tar beslutet.

Guest Zalve
Posted
:black: Är det inte rätt i titeln nu heller?

Inte enligt texten på skivomslaget...

B000BNTM32.01._SS500_SCLZZZZZZZ_.jpg

Posted

Kanske dags för en Mary Jane Double HipHop Check-up :) och från en skivrunda med kenneth fanns det naturligtvis ingen One som nämns här. Namnet är slutspikat så där är vi hemma men hur är det egentligen med musiken... :?:

Har du redan beställt eller kan vi öppna upp för alternativ... :?:

B000FDKARK.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V65750585_.jpg

Den här fick jag heller inte med mig och det skulle ju kunna vara nå't.

Någon som har lyssnat... :?:

B000056WGK.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1116300761_.jpg

Guest mikael
Posted

Har en skiva med henne och den har jag väl spelat typ en gång. Låten med U2 suger. Men att Kent skulle vara överskattade. Det håller jag inte alls med om. Men så hörde jag inte dem heller i Hultsfred.....

/Mikael

• 2 weeks later...
Posted

...för att hon på ett självklart sätt förmår att lyfta sina personliga erfarenheter av livet, kärleken och sveket till en allmängiltig nivå på samma sätt som sextiotalets stora soulsångare/sångerskor kunde göra.

Posted

Med kent som ena av de tre solida stödjebenen i undertecknads stora musikintresse, skulle en omgång stryk kunna utdelas på en av föregående talares omdömeslösa bedömning. Hehe...

Låter det passera för vem har väl den unika och ultimata makten att bestämma över subjektivitetens ramar . Jag gillar INTE kåldolmar...men jag har ju inte fel för det...sas. ;)

kent´s storhet eller inte kan troligen diskuteras till Domedagen men vad som verkligen stör en HifI-älskande kent-FAN är de undermåliga inspelningarna på SAMTLIGA sju (9) album. En klok ung herre jag en gång köpte mina nuvarande stabila högtalarstativ av nämnde att "det låter jäkligt bra ju bättre system du spelar dem på". Kan förmodligen vara sant men målgruppen som mäktar med en prislapp som motsvarar denna nivå är knappast samma målgrupp (läs: lyssnare, fans etc etc) som kent har och alla bör vara förtjänta av god HiFi, oavsett "musikalisk etnicitet".

Förvisso har en yngling i de yngre 30-åren som jag råd att hållas med god utrsutning, men inte f-n låter det bra hos mig. Och då är ändå systemet värt drygt en hel tiopotens mer än 10kkr.

NÄ, Jocke. Ring ACT eller Chesky och låt de lira in nästa vax på DVD-A eller SACD med en mastertape som stolt kan sträcka på sig. Trogen kent lär jag förbli men ljudet har en förbättringspotential som skulle uppskattas om den utnyttjas.

Ang ämnet...MjB är ingen favorit men låten Hate It Or Love It med 50 Cent på albumet The Game är riktigt riktigt bra.

Posted
Med kent som ena av de tre solida stödjebenen i undertecknads stora musikintresse, skulle en omgång stryk kunna utdelas på en av föregående talares omdömeslösa bedömning. Hehe...
:D Hellre en omgång stryk än att tvingas lyssna till en hel platta Kent! :evil: ;)
Posted

Hehe...kom bara! :evil:

No offence! :D

Alla har ju sin hylla därhemma vilket bör vara minst lika många som antal aktiva i forumet. Geometriskt är min under all kritik pga "inredning pågår" men innehållet är däremot mer mångfacetterat än de flesta´s. Visst finns där favoriter och visst finns det motsatsen.

För tillfället har "tyvärr" musiken fått på bakfoten. Utrustning och inspelning är högst på agendan vilket kan verka trångsynt, men vad gör man när utrustningen i stort sett fortfarande är purfärsk och enbart ytligt analyserad. Även kent får stå i skymundan för tillfället till förmån för mycket jazz, lounge, ambient och allt liveinspelat akustiskt det går att komma över. Helt ogenomtänkt köps skivor till höger och vänster som fått bra recensioner...map ljudet. Vissa faller musikaliskt i smaken, vissa inte...men vad gör väl det? Hehe...det låter ju bra...

En rekommendation till dem som i största allmänhet nyttjar sinnet hörsel och upplever ljud som ljud och inte bara som bakgrundsbrus. Lyssna på norska ambientgruppen Biosphere. Fantastiskt! Det krävs mod, intresse och framförallt tid att ta till sig men OJ vilken stämning och atmosfär han målar upp Geir Jenssen. En resa i ljud och om någon vågar, lyssna på albumet Cirque, Substrata, Dropsonde, Shenzhou och Atour de la Lune. Ett bra högupplöst system gör det till en njutning vid rätt sinnesstämning.

...om utrustning och inspelning rimmar på Biosphere? Det är PRECIS vad det gör. WOW!

...oj, det blev Off Topic. F´låt!

Posted
NÄ, Jocke. Ring ACT eller Chesky och låt de lira in nästa vax på DVD-A eller SACD med en mastertape som stolt kan sträcka på sig. Trogen kent lär jag förbli men ljudet har en förbättringspotential som skulle uppskattas om den utnyttjas.

Kan inte nog understrykas. Vi diskuterar format och pressningar när det mesta hänger på masterkopian. Ta Stax Records på sextiotalet. Hur lät originalutgåvorna och hur låter de flesta CD-återutgivningarna idag... :?:

Arthur Conley med Sweet Soul Music är ett bra exempel på hur det kan gå.

• 3 weeks later...
Posted

Såg ett bandat program med Mary J Blige på besök hos Oprah Winfrey. För min del är det dags för en ny dimension på texterna i låtar som Father In You och Gonna Breakthrough. Hon sjunger inte bara om jobbiga lägen i livet,

hon har själv upplevt hur det kan gå.

Words of Wisdom.