Jump to content

Recommended Posts

Posted

B0000D0YXC.01.LZZZZZZZ.jpg

Dax för lite mer blues igen , men den här gången så är det röjar blues vi pratar om. När Walter Trout var på gång med att spela in en ny platta så kom han fru med idén att spela in det hela live inför publik. Kanske inte så orginellt men det är nytt matrial !

Sakt o gjort iaf och resultatet blev skivan Relentless. Jag införskaffade givetvis skivan så jag är ett stoort Walter Trout fan o visst var det bra ös på skivan. Jag läste även på hans sida att en DvD skulle göras !

Den införskaffade jag också såklart , då kommer nästa suprise , en SacD är på väg med !!!! Det är han fru som styr o ställer det hela o hon tyckte att det är vä lika bra att gå hela linan ut.

CD , DvD finns på Ginza , SacD ska ha släppts tror jag även den ska inhandlas.

Så ut o handla nu så han kommer hit o lirar igen för det är mer än 8 år sen jag såg han sist.

http://www.waltertroutband.com/

Ha det bäst

J

• 2 weeks later...
Posted

Roligt att det finns fler som uppskattar Walter Trout här. Tellin' Stories är en riktigt klassiker för mig, den har varit med på otaliga fester. Har du några andra album med honom att rekommendera?

Posted

Jag har en skiva där Trout spelar med John Mayall´s Bluesbreakers - snacka om ös!!! :o:mm: :cool: