Jump to content

Adapter Us Swe

Duck77

Recommended Posts

Haj!

Någon som vet om det finns någon Adapter för US till Sverige kontakt.

Alltså...om man känner sig lite Wild and Crazy, och köper en Nätkabel från andra sidan Pölen.

Jag vill inte byta ut kontakten, i första taget. Säg att det finns en Adapter att plugga i Usa Fetaste nät kabeln i världen så jag kan ansluta den till mitt Svenska vägg uttag på en gång när jag fått den och är Ivrig som tusan!

Trevlig helg och så hejar vi på Blågult i kväll!

/Sjösse

Haj!

Någon som vet om det finns någon Adapter för US till Sverige kontakt.

Alltså...om man känner sig lite Wild and Crazy, och köper en Nätkabel från andra sidan Pölen.

Jag vill inte byta ut kontakten, i första taget. Säg att det finns en Adapter att plugga i Usa Fetaste nät kabeln i världen så jag kan ansluta den till mitt Svenska vägg uttag på en gång när jag fått den och är Ivrig som tusan!

Trevlig helg och så hejar vi på Blågult i kväll!

/Sjösse

Du kan ju köpa en amerikansk nätlist av bättre kvalitet.Har sett några för under $100.Då har du adaptern där.Men självklart måste då sladden TILL nätlisten ha en schuko kontakt.

Det finns ju globala resepaket med alla möjliga adaptrar. Kolla in någon amerikansk motsvarighet till El-Giganten... :)

Dock vet jag inte om de är jordade och med fetaste nätkabeln i världen bör du kanske ha en fetadapter

från samma tillverkare... :?: :cool:

Hej

Nämda adaptrar av hög kvalitet finns på nära håll. Jag köpte mina för några dagar sedan här i sverige av

Hedlund Audio, till en kostnad av 70:--/st. Guldplätterade stift var det också.

Ring Jan Hedlund

0472-10085 Mob 070-8908501

Hälsningar Mats

Blir det verkligen ingen kvalitets försämring med adapter. Är lite inne på att skaffa en Shunyta annaconda..

Vad menas med att strömkabeln har 20A BTW? Funkar den då sämre om man inte hårdbelastar den?

Har nämligen planer på att skaffa Shunyata Hydra 8.... :)

Är lite inne på att skaffa en Shunyta annaconda..

Vad menas med att strömkabeln har 20A BTW? Funkar den då sämre om man inte hårdbelastar den?

Den rekommenderas även till linjeelektronik i tester på nätet och fungerar säkert optimalt även till en lätt hörlursförstärkare. En tjugoampereskabel (dimensionen brukar ligga på 7-6 AWG) är ju annars tänkt att ha till hands när man rullar fram de riktigt tunga slutstegen. Med våra ordinarie nätanslutningar sitter nog proppen på andra sidan väggen... ;)

Härligt ska ringa och höra till veckan om Adaptern.

Är själv inne på Shunyata Python Helix Vx eller Taipan Helix Vx till Cd-spelaren!

Någon som vet nått om dessa kablar, hur är dom att använda på Cd-spelare?

Mvh

Sjösse

Hydran har tydligen 20A inlet som standard. Men det skall funka mao?

Nja, det är nog honan som är 20A, det har inget med själva kabeln att göra. Stiften sitter annorlunda mot 15A som är klart vanligare, på bredden istället för på höjden skulle man kunna säga. 20A honor passar alltså enbart till apparater som är anpassade efter dessa.