Jump to content

Vilken grym vinylsvarv!

IcedEarth

Recommended Posts

Första intrycket blev nästan..."extrem espresso" kokare :) En super Pavoni!!

Nej..det ser ändå väldigt intressant ut, en cd ser tråkigt ut jämfört med många av vinylsvarvana helt klart.

Jag tycker att den är ful som stryk :dead:

- När det gäller skivspelare vill jag att det skall gälla: Form follows function dvs. designen skall - inom vissa gränser - inte ha ett egenvärde. Detta gör att denna skivspelare liksom många modeller av Jochen Räke (Transrotor) är ointressanta imho.

Det finns emellertid en intressant skivspelare och arm från Holland och märket är Pluto audio. En kompis till mig har en tonarm från Pluto på sin Brinkmann och det låter riktigt bra :app:

//Eliot

Sen när dom ser så där extrema ut så är ju priset ganska extremt med.

Men jag har som ingen koll på det här med vinylljudet, brukar bara kolla in spelarna. Dom flesta är ju grymt snygga och dom behöver ju inte se "avancerad" ut för att vara snygg. Men sen hur dom låter är ju en annan historia.

Tycker transrotor verkar ganska vettiga, kollar man priset på Phonophono så är det ju inte så himla svettiga priser. Men hur dom låter och om dom är byggda bra. Det har jag ingen aning om. Men dom är då snygga och relativit billiga.

// rillo

Tycker transrotor verkar ganska vettiga, kollar man priset på Phonophono så är det ju inte så himla svettiga priser. Men hur dom låter och om dom är byggda bra. Det har jag ingen aning om. Men dom är då snygga och relativit billiga.

// rillo

- Jag tänkte egentligen mer på de större modellerna från transrotor - och Phonophono har ju bra smak då de har Simon Yorke som referens ;)