Akkelis Audio Posted June 3, 2006 Posted June 3, 2006 Om det är en trend eller ej kan jag inte säkert säga. Säkert är det i alla fall att jag drabbats av vinylsmittan och det är därför med glädje jag nu kan presentera vinylåtergivningsprodukter i Akkelis Audio utbud. LP 6.0 har en T formad stomme av solid aluminium på tre justerbara ben. Tallriken är av 39 mm tjock akryl och den tysktillverkade AC motorn är fristående. LP 6.0 levereras med en Consonance 250 arm (Rega oem) LP 2.0 har även den en stomme av solid aluminium på tre justerbara ben. LP 6.0 har två medföljande armfästen, men man kan givetvis nöja sig med att bara använda det ena. Det medföljer ett armfäste för SME arm och ett för REGA arm. Tallriken är även har av akryl, på LP 2.0 67 mm tjock. AC motorn är fristående och tillverkad i Tyskland. För att det hela skall fungera finns även ett RIAA steg i sortimentet. Tillverkaren är JJ Electronics och följaktligen sitter det rör i detta RIAA steg, 4 stycken ECC83S närmare bestämt. Detta RIAA steg är justerbart för att matcha pickupen och klarar pickuper med en utsignal ned till 0,8 mV. Mer information och priser finns på vår hemsida. Quote
Engelholm Audio Posted June 3, 2006 Posted June 3, 2006 Fräckt! Hoppas kunna svänga förbi dig nästa gång jag är i Göteborg! Quote
Akkelis Audio Posted June 11, 2006 Author Posted June 11, 2006 Akkelis Audio kan nu även erbjuda pickuper från kritikerrosade Benz-Micro, både i paket med skivspelarna eller som separata produkter. Quote
Guest asimov66 Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 riktigt bra pick up er jag har den röda kan bara tala varmt om den...kombinderad med rega arm (som jag med har) blir det en grym kombination Quote
Engelholm Audio Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 riktigt bra pick up er jag har den röda kan bara tala varmt om den...kombinderad med rega arm (som jag med har) blir det en grym kombinationVilken Rega-arm har du? Jag har själv RB-250... Quote
Akkelis Audio Posted June 17, 2006 Author Posted June 17, 2006 Utbudet för den vinylsugne är nu kompletterat med digital pickupvåg och Okki Nokki vinyltvätt. Quote
K-man Posted June 17, 2006 Posted June 17, 2006 ...vinyltvätt...det skulle jag onekligen behöva....vad kostar en sådan pryl?? \\K-man Quote
Engelholm Audio Posted June 17, 2006 Posted June 17, 2006 ...vinyltvätt...det skulle jag onekligen behöva....vad kostar en sådan pryl?? \\K-man Även jag är intresserad! Quote
Akkelis Audio Posted June 17, 2006 Author Posted June 17, 2006 Svaret på alla era frågor finns förhopningsvis på hemsidan. Quote
Guest asimov66 Posted June 18, 2006 Posted June 18, 2006 ursäkta för det sena svaret engelholm, jag har som du en rega 250 arm (som sitter på en Rega P 25. Straightwire kablage är Van den hul och parat med MF X-lps). Quote
Recommended Posts