Jump to content

Vinylåtergivning hos Akkelis Audio

Recommended Posts

Om det är en trend eller ej kan jag inte säkert säga. Säkert är det i alla fall att jag drabbats av vinylsmittan och det är därför med glädje jag nu kan presentera vinylåtergivningsprodukter i Akkelis Audio utbud.

LP 6.0 har en T formad stomme av solid aluminium på tre justerbara ben. Tallriken är av 39 mm tjock akryl och den tysktillverkade AC motorn är fristående. LP 6.0 levereras med en Consonance 250 arm (Rega oem)

lp60a3.jpg

LP 2.0 har även den en stomme av solid aluminium på tre justerbara ben. LP 6.0 har två medföljande armfästen, men man kan givetvis nöja sig med att bara använda det ena. Det medföljer ett armfäste för SME arm och ett för REGA arm. Tallriken är även har av akryl, på LP 2.0 67 mm tjock. AC motorn är fristående och tillverkad i Tyskland.

lp20b3.jpg

För att det hela skall fungera finns även ett RIAA steg i sortimentet. Tillverkaren är JJ Electronics och följaktligen sitter det rör i detta RIAA steg, 4 stycken ECC83S närmare bestämt. Detta RIAA steg är justerbart för att matcha pickupen och klarar pickuper med en utsignal ned till 0,8 mV.

jj283a3.jpg

Mer information och priser finns på vår hemsida.

Guest asimov66

riktigt bra pick up er jag har den röda kan bara tala varmt om den...kombinderad med rega arm (som jag med har) blir det en grym kombination

Guest asimov66

ursäkta för det sena svaret engelholm, jag har som du en rega 250 arm (som sitter på en Rega P 25. Straightwire kablage är Van den hul och parat med MF X-lps).