Jump to content

Recommended Posts

Posted

Aftonbladet

Cotton förklarar att musikindustrin sätter press på stationerna att spela vissa artister – om och om igen. Vilket leder till att vissa låtar spelas sönder. Och lyssnarna blir spyfärdiga…

– Vi är stolta att respektera det starka budskap som våra lyssnare sänt oss, och uppmuntrar andra att göra detsamma, fortsätter Chris Cotton.

:D

Posted

Det borde vara lag på att en radiokanal inte får spela samma låt fler än en gång per dygn.

Variationen på de kommersiella kanalerna i Göteborg är urusel.

Posted
Det borde vara lag på att en radiokanal inte får spela samma låt fler än en gång per dygn.

Variationen på de kommersiella kanalerna i Göteborg är urusel.

Håller med dig och det tyvärr inte bara Göteborg som är drabbat!

I länken kan man läsa att både lyssnare tröttnar samt att skivbolagen pressar på att spela skivan/låten/artisten ofta och mycket. Min avsky saknar ord. Musiken har blivit en produkt med ett bäst-före-datum. :dead:

Mr Cotton får mitt egna Månaden Människa pris...och ligger ännu så länge bra till för Årets Människa!

Förstår mig heller inte på människor som gå å köper den musik som matas ut om och om igen via reklam-stationerna. Den spelas ju ändå alltid - varför köpa smörjan på cd också?

Posted

Något för de svenska reklamkanalerna att följa kanske.Radio Rix t.ex skulle nog få stora problem.Om dom ska ha mer variation så måste dom ha mer skivor än de 10 skivor som dom nu har!!! :black::dead:;) Kan tära på budgeten om man måste införskaffa 10 skivor till!!

Posted
Något för de svenska reklamkanalerna att följa kanske.Radio Rix t.ex skulle nog få stora problem.Om dom ska ha mer variation så måste dom ha mer skivor än de 10 skivor som dom nu har!!! :black::dead:;) Kan tära på budgeten om man måste införskaffa 10 skivor till!!

:D:D:D Roligaste inlägget på länge! Så är det säkert :D

Guest mikael
Posted

Jo variationen på tex. Rix är obefintlig, men varför ringer människor in och önskar den musik som de redan spelar till vansinnne. Det är för mig helt obegripligt.

/Mikael

Posted
Jo variationen på tex. Rix är obefintlig, men varför ringer människor in och önskar den musik som de redan spelar till vansinnne. Det är för mig helt obegripligt.

/Mikael

Tjenna,

Jag får ofta känslan att dom överdriver och ibland ljuger. Ibland tror jag att dom säger "Oj vad många som ringer och röstar" trots att det bara är ett fåtal. Jag tror att dom polerar verkligheten lite...

Posted
Lugna Favoriter - "mindre prat och mer musik". Borde det inte handla mer om hur det pratas... :?:
:D Ja visst är det så! Det är ju inte pratet i sig utan ATT dom pratar som dom gör, skrattar åt sina egna skämt, är märkbart "säljande", etc.

Liknande är ju "nytt och fräscht". Plötsligt är gamla låtar = ofräscht och därmed dåligt. Något skrattretande är ju att det är dom själva som sliter ut musiken! :angry:

Om jag spinner vidare på irritationen över reklam radio så är det ju fegheten över ny musik!

Posted

Kan vara instämma i den allmäna klagokören, dessutom har alla radiokanaler i götet nån slags allergi mot metal av alla de former vilket får iallafall mig att inte ens vilja röra vid en radio.

I Sthlm skall det ju tydligen finnas en hårdrockskanal vilket jag skulle välkomna här i götet också.

Det är kanske inte det att dom inte spelar min typ av musik som stör mig mest utan just det som redan nämnts av ovanstående talare nämligen att man får höra samma musik om och om igen..suck

Mvh Andreas

Posted

Har snöat in lite på Lugna favoriter... :) En hel del trevlig musik faktiskt men när "Vi ger dig mindre prat och mer av dina favoriter" kommer som melodislinga är det ju nära att rysningarna tar bilen av vägen... :o:diss::D Hur billigt får det egentligen lov att vara... :?:

Posted

Jag har faktiskt byggt en "htpc" och arbetet med att fylla hårddiskarna med okomprimerad musik fortskrider.. Ingen reklam, bara den musik man själv vill spela, egna spellistor... Det är nog den bästa "radion" :)

En sak till... Blev faktiskt lite trött på P4 idag och igår... som flera gånger spelade "zlatan" låten... Okej den kan man väl lyssna på en gång om dagen kanske men inte flera... :evil:

Guest mikael
Posted
Har snöat in lite på Lugna favoriter... :) En hel del trevlig musik faktiskt men när "Vi ger dig mindre prat och mer av dina favoriter" kommer som melodislinga är det ju nära att rysningarna tar bilen av vägen... :o:diss::D Hur billigt får det egentligen lov att vara... :?:

Lugna favoriter duger bara till efterfesten anser jag :D . Nä tacka vet jag webkanalen www.di.fm . Perfekt när man ska sitta och jobba vid datorn.

/Mikael

Posted

Tycker också det är dålig eller ingen variation på

dom kommersiella radiostationerna, samma låtar

hela tiden. Detta med radiostationer är en amerikansk kopia,

bara spela hitmusik och en massa tomt prat som

framförs på ett skämtsamt sätt, låter som dom har

väldigt kul i studion. Tråkigt att folk lyssnar på det.

Tror många gånger att det är så att man på morgonen

sätter på radion så står den där och skvalar hela dan.

Ingen som tänker på att byta kanal.

Hör ibland att dom har på radion på bussen,

även där är det reklamkanaler som spelas.

Enbart 1-2 gånger på ett år hörs exempelvis

P1 eller P2.

Det borde vara mer variation... ;)