Engelholm Audio Posted May 29, 2006 Posted May 29, 2006 Länk till data (pdf-fil) The HDS tweeter uses a very light, low mass “soft dome” with high internal damping, and a highly-optimized, low-compression magnet system, which was designed especially for the low mass dome. The result is a driver that has both good sensitivity and an impressive range into the lower frequencies. Med Peerless rimliga prissättning och kvalitetstänk kan jag tänka mig att detta blir ett mycket gott alternativ för den som söker funktion före prestige. Quote
datar Posted May 30, 2006 Posted May 30, 2006 Sen ska man ju ha talang att bygga högtalare också Funktion före prestige låter vettigt! Quote
Engelholm Audio Posted May 31, 2006 Author Posted May 31, 2006 Sen ska man ju ha talang att bygga högtalare också Funktion före prestige låter vettigt! Ja det får bli ett köp av ett par av dessa diskanter för vidare tester, lyssningar, mätningar, etc. :evil: Quote
datar Posted May 31, 2006 Posted May 31, 2006 Ja det får bli ett köp av ett par av dessa diskanter för vidare tester, lyssningar, mätningar, etc. :evil: För att det inte ska misstolkas.. Du har ju talang.. Det är jag som inte har Quote
Recommended Posts