JesperB Posted May 25, 2006 Posted May 25, 2006 Hej Alla! Som ny medlem på Euphonia så skall jag nu starta min första tråd och hoppas nu kunna få svar på mina novis frågor av betydligt kunnigare personer . Jag har haft funderingar att sätta ihop en DIY koaxial kabel baserad på Elfas Triaxialkabel Superflex från Bedea och WBT 0110 Cu Koppar kontakter. Är det någon som gjort en liknande kabel? Problemet är att jag inte vet hur jag skall göra med de båda skärmstrumpor som triaxialkabeln har. Skall jag löda båda skärmstrumporna i båda ändarna eller skall man enbart löda båda skärmstumporna i signal änden? MVH Novisen Quote
Timbre™ Posted May 26, 2006 Posted May 26, 2006 Kollade upp några WBT-terminerade Aurora E och där är skärmen frilagd mot kontakten på mottagarsidan men inte i andra änden. Nu går det ju faktiskt att vända på kabeln utan att man dränks i brus så det är kanske bäst att testa sig fram. Quote
JesperB Posted May 26, 2006 Author Posted May 26, 2006 Kollade upp några WBT-terminerade Aurora E och där är skärmen frilagd mot kontakten på mottagarsidan men inte i andra änden. Nu går det ju faktiskt att vända på kabeln utan att man dränks i brus så det är kanske bäst att testa sig fram. Ok, i och med det är en triaxial kabel så är det dubbla skärmar, så frågan är om man skall låta båda skärmarna var frilagda på mottagarsidan? Eller som man skall löda en av skärmarna på båda sidorna och den andre skärmen enbart i signalsidan? Skall bli intressant att få hem kabeln från elfa och prova, då jag haft en och samma digital koaxial kabel sedan jag köpte systemet. Tackar för svar . Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.