christopher Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Undrar om ni har några tips på vart man skall gå om man vill spanna lite hifi i San Francisco. Christopher Quote
eliot Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 Jag fann dessa affärer i San Francisco: AudioVision San Fransisco Silent Lucidity House of musik Harmony Audio Video San Francisco Stereo & Theater Systems och i San Jose The analog room Mvh, Eliot Quote
plundin™ Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 En snabb sökning på Audio + San Francisco i Amerikanska Gula sidorna ger ett 40-tal träffar - Yellowpages - Du får sortera dom själv.. Stereophile sajt har också en "Dealer Locator" - och med ett random zipcode (postnummer) från San Franciscotrakten så får man 50 träffar inom 25 miles radie - Stereophile Dealer Locator - många stormarknadskedjor blir det... Bodde i SF-trakten i 18 månader mellan -87 och -89 men hade inte nått större HiFi intresse vid den tiden så dom eventuella tips jag skulle kunna komma med är inte helt uppdaterade.. /ptr Quote
eliot Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 Bodde i SF-trakten i 18 månader mellan -87 och -89 men hade inte nått större HiFi intresse vid den tiden så dom eventuella tips jag skulle kunna komma med är inte helt uppdaterade.. /ptr Då kanske vi bodde där samtidigt Jag jobbade på Lawrence Berkeley Lab '84-'87 och jag var redan då intresserad av HiFi. En skivborste påminner om db audio, 2573 Shattuck Ave, Berkeley, där jag första gången hörde Conrad Johnson. Annars kommer jag ihåg en stor affär i Palo Alto (Silicon Valley) där de då demonstrerade de splitternya Appogee Scintilla - Men i San Francisco fanns det inte mycket..... //Eliot Quote
plundin™ Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 Då kanske vi bodde där samtidigt Överlappande, inte omöjligt. Jag befann mej mest i Napa Valley och 3½timme norrut i Fort Bragg.. - Men i San Francisco fanns det inte mycket..... Kollar man hela Bay erea så är det en gigantisk sammanväxande metropol. Jag var ganska oHiFi på den tiden, då var det bara musik som gällde så jag beökte Rasputins och Amoeba åtskilliga gånger, den sista gick i graven för nått år sedan om jag inte är felunderrättad. Skivaffärer finns det däremot hyffsat gott om - speciellt i samband med dom olika universiteten.. /ptr Quote
Recommended Posts