AudioPega Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Hej Satt och bläddrade i en gammal High fidelity från 2004 och läste ett reportage från engelska kabeltillverkaren Chord. Har de varit med i någon test i svenska tidningar? Har någon erfarenhet från dessa kablar? Hälsningar Peter Quote
plundin™ Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Enligt Chords sajt är det Digitalbild Sverge AB (08 777 2001) som är distributör.. (Får inte digitalbilds sajt att funka just nu.. men..) Adress enligt Eniro : Digitalbild Sverige AB - Stockholm Tel. 08-777 20 01 Träffg. 4, 13644 HANDEN -- /ptr Quote
Engelholm Audio Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Hej Satt och bläddrade i en gammal High fidelity från 2004 och läste ett reportage från engelska kabeltillverkaren Chord. Har de varit med i någon test i svenska tidningar? Har någon erfarenhet från dessa kablar? Hälsningar Peter Kvinlig chef på Chord har jag för mig? Quote
datar Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Kvinlig chef på Chord har jag för mig? Jo hon driver visst företaget med järnhand Quote
AudioPega Posted May 24, 2006 Author Posted May 24, 2006 Jo hon driver visst företaget med järnhand Jajamensan, till och med bild på henne i tidningen(HF 1/-04)... Sally kennedy är grundaren och basar över ett 15-tal anställda. Tydligen tillverkas alla kablar manuellt i fabriken förutom de allra billigaste som läggs ut men som sedan kommer tillbaka för test/kontroll. Chord Signature heter den nya "toppserien" men vet inga priser eller hur dessa kablar står sig i en jämförelse med andra. De hade ett nyinredd demorum med Monitor Audio golvhögtalare, "tung förstärkare från tyskland" och cd-spelare från Naim. Vet inte om detta säger er något om digniteten på kablaget. Mig säger det inget . Hälsningar Peter Quote
Recommended Posts