pglo Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Gjorde idag följande fynd(?) på loppis: 1 Supex SDT-722 MC Transformer 1 Supex SDT-77 Pickup Step-Up Transformer 1 Supex SM-100 markII MM Pickup 1 Supex AL-2 Auto Lift 1 Supex Arm Contact Cleaner AC-16 1 Grace tonarm G-707 1 Grace tonarm G-714 (teak) 1 Grace tonarm G-640P Supex prylarna vet jag egentligen ingenting om. Är det någon som kan fylla på med lite info om dessa ? Grace-armarna känner jag till namnet, men jag vet inte hur dom är jämfört med andra tonarmar. Nån som vet hur dessa funkar på t.ex. en Thorens TD125 alternativt TD150? Pickup-val ? (Jag spelar just nu på en Thorens TD150 med Denon DL-160. Har även en NAD533 med RB250-arm och en TD125 på väg hem... ) mvh Pelle Quote
ljn Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 -Det är till att ha "matjord" i fickorna, vilket kap du har gjort! Grace, japansk kvalitetstillverkare, snygga "rena" tonarmar. Kasta upp lite bilder vetja... /Lennart Quote
pglo Posted May 21, 2006 Author Posted May 21, 2006 -Det är till att ha "matjord" i fickorna, vilket kap du har gjort! Grace, japansk kvalitetstillverkare, snygga "rena" tonarmar. Kasta upp lite bilder vetja... /Lennart Ja - jag börjar så smått förstå det. Tonarmarna köpte jag för 20 kr styck. Resten för 60 kr - allt som allt 120 kr. Ska försöka få in några bilder imorgon. /Pelle Quote
Akkelis Audio Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Väntar med spänning på bilderna Loppis kan ibland vara rena "guldgruvan". Quote
pglo Posted May 22, 2006 Author Posted May 22, 2006 Här kommer lite bilder på skönheterna Grace G-707 Grace G-714 (helt oöppnad förpackning, vad jag kan se) Grace G-640P Denna vet jag inte mycket om. Sökning på Google ger bara ett par obegripliga japanska sidor.... Och vad kan P stå för, tro ? Tar gärna emot tips om skivspelare som kan passa till dessa tonarmar. Thorens ? Sen hittade jag också ett par Step-Up Transformers Någon som har nån info om dessa ? Vet inte om det är något man kan ha användning för idag. Och kan nån säga mig om denna pickup är något att ha ? Passar den till någon av tonarmarna, kanske ? Tar gärna emot tips om andra passande pickuper till ovanstående tonarmar. /Pelle Quote
ljn Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 -707:an har jag sjäv ägt, mycket fin arm och den i trä är säkert ännu mer exklusive. Helt ofattbart att du har hittat en sådan fin samling Grace produkter i synes nytt skick. Det skulle inte förvåna mig om allt du visar kan vara värt över 20.000.- och då tänker jag på Ebay och Asien... Någon får gärna rätta mig om jag har fel! /Lennart Quote
pglo Posted May 22, 2006 Author Posted May 22, 2006 -707:an har jag sjäv ägt, mycket fin arm och den i trä är säkert ännu mer exklusive. Helt ofattbart att du har hittat en sådan fin samling Grace produkter i synes nytt skick. Det skulle inte förvåna mig om allt du visar kan vara värt över 20.000.- och då tänker jag på Ebay och Asien... Någon får gärna rätta mig om jag har fel! /Lennart 20 000 ? Jag börjar kallsvettas.... Quote
plundin™ Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Du kan hitta ganska mycker info om Grace på the Vinyl Engine... Tex. här om Grace och om Supex kan du hitta en del info på The Cartridge Database.. (Du får söka på supex) Om värdet kan jag ingenting säga, men i Ebayvärlden kan vad som helst hända och Gracetonarmar är i alla fall hyffsat eftertraktade i Japan.. /ptr Quote
pglo Posted May 22, 2006 Author Posted May 22, 2006 Får man fråga vad fynden kostade? Skäms nästan - men tonarmarna gav jag 20 kr styck för - totalt 130 kr för alltihop. Jag visste inte riktigt vad jag köpte, speciellt inte Supex-prylarna. Men för det priset, så... Fast det kan ju bli lite dyrt om jag ska skaffa passande skivspelare också .... Quote
pglo Posted March 23, 2008 Author Posted March 23, 2008 -707:an har jag sjäv ägt, mycket fin arm och den i trä är säkert ännu mer exklusive. Helt ofattbart att du har hittat en sådan fin samling Grace produkter i synes nytt skick. Det skulle inte förvåna mig om allt du visar kan vara värt över 20.000.- och då tänker jag på Ebay och Asien... Någon får gärna rätta mig om jag har fel! /Lennart Lite "follow up": Grace G-714 gick iväg på Ebay idag för ca $2200 Grace G-707 för ca $220 Tidigare har jag sålt Grace G-640P för ca 5000 kr Supex SDT77 ca 2000 kr och autoliften för ca 400 kr så du hade rätt - över 20 000:- Quote
ljn Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 -Jag är inte förvånad och samtidigt gläds jag med dig, grattis till dina lyckade loppisaffärer /Lennart Quote
Engelholm Audio Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Gjorde idag följande fynd(?) på loppis: 1 Supex SDT-722 MC Transformer 1 Supex SDT-77 Pickup Step-Up Transformer 1 Supex SM-100 markII MM Pickup 1 Supex AL-2 Auto Lift 1 Supex Arm Contact Cleaner AC-16 1 Grace tonarm G-707 1 Grace tonarm G-714 (teak) 1 Grace tonarm G-640P Supex prylarna vet jag egentligen ingenting om. Är det någon som kan fylla på med lite info om dessa ? Grace-armarna känner jag till namnet, men jag vet inte hur dom är jämfört med andra tonarmar. Nån som vet hur dessa funkar på t.ex. en Thorens TD125 alternativt TD150? Pickup-val ? (Jag spelar just nu på en Thorens TD150 med Denon DL-160. Har även en NAD533 med RB250-arm och en TD125 på väg hem... ) mvh Pelle Vart finns denna loppis...... :blush Quote
Recommended Posts