Guest asimov66 Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Körde idag in och hämtade skivspelaren hos Calle på Ljudprodukter. Såg att jag jag fått en positiv överraskning som jag ej uppfattat i telefonen, nämligen "straightwire" kabeldragnnig från pick upen till riaa kabeln (och inte endast till rca kablar i chassit som jag trodde), schysst 900 kronor i bonus bara i kabelkostnad. Skicket på spelaren är otroligt, jag köpte en inbytes spelare som var ett år gammal. Bytade arm till en Rega 250 arm istället för 600 armen som satt på för att spara lite pengar (sålde 600 armen), satte på en Benz ACE pick up (4560 kronor) och kopplade allt till en Musical Fidelity X-LPS riaa förstärkare (tack Iroise för lyssningen till steget, jag fastnade direkt efter provlyssningen hos dig). Kopplade in allt och det låter, ja hur skall jag säga...UNDERBART. Calle har spelat in MC pickupen till mig så det bara är att köra på musik utan att behöva vänta på inspelnigstid och små justeringar som måste göras under inspelningen så allt är klart. Testade A/B test vinyl/cd. Naturligtvis är vinylnivån lägre så det har kompenserats för. Det är helt otroligt har lyssnat konstant sen jag fick hem den. Skall bara fixa underlaget med då den är känslig för underlaget, detta skall lösas med granit och en kombination av spikes och SD fötter i flera lager. Utropar härmed 20 maj för vinylens dag Spelare: Rega P25 Tonarm: Rega 250 Kablage: Van den Hul Riaa: Musical Fidelity X-LPS (v2) Pick Up: Benz ACE (low output 0,4 mV) Quote
iroise Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Körde idag in och hämtade skivspelaren hos Calle på Ljudprodukter. Såg att jag jag fått en positiv överraskning som jag ej uppfattat i telefonen, nämligen "straightwire" kabeldragnnig från pick upen till riaa kabeln (och inte endast till rca kablar i chassit som jag trodde), schysst 900 kronor i bonus bara i kabelkostnad. Skicket på spelaren är otroligt, jag köpte en inbytes spelare som var ett år gammal. Bytade arm till en Rega 250 arm istället för 600 armen som satt på för att spara lite pengar (sålde 600 armen), satte på en Benz ACE pick up (4560 kronor) och kopplade allt till en Musical Fidelity X-LPS riaa förstärkare (tack Iroise för lyssningen till steget, jag fastnade direkt efter provlyssningen hos dig). Kopplade in allt och det låter, ja hur skall jag säga...UNDERBART. Calle har spelat in MC pickupen till mig så det bara är att köra på musik utan att behöva vänta på inspelnigstid och små justeringar som måste göras under inspelningen så allt är klart. Testade A/B test vinyl/cd. Naturligtvis är vinylnivån lägre så det har kompenserats för. Det är helt otroligt har lyssnat konstant sen jag fick hem den. Skall bara fixa underlaget med då den är känslig för underlaget, detta skall lösas med granit och en kombination av spikes och SD fötter i flera lager. Utropar härmed 20 maj för vinylens dag Spelare: Rega P25 Tonarm: Rega 250 Kablage: Van den Hul Riaa: Musical Fidelity X-LPS (v2) Pick Up: Benz ACE (low output 0,4 mV) Grattis, skall bli kul att göra ett hembesök. Har då med mig två granitstenar på 20kg/styck. Quote
Guest asimov66 Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Perfekt iroise och johan ni är välkomna när som helst. bara ring innan så man är hemma Quote
Timbre™ Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Bilder kommer inom en vecka Då det är vinylens dag passar det ju bra med en bild på Calle så länge... :cool: Quote
Ekman Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Fattas bara en snäcka i örat och byt kavajen mot en svart Dörrvakts-hifi Quote
Guest asimov66 Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 hehe bästa tråden på länge, helt oväntad utveckling men kul som attans. Skall försöka städa innan bilder tas men jag kan inte lova för mycket... Quote
Labbe Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Calle borde väl vara rikskändis vid det här laget. speciellt efter Audiofili reportaget. :cool: Quote
Timbre™ Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Calle borde väl vara rikskändis vid det här laget. speciellt efter Audiofili reportaget. :cool: Det har jag missat. Vilken kanal... Quote
Guest asimov66 Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Jag har med missat det, någon som har backup eller? Quote
Guest asimov66 Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 aah det reportaget har jag sett det är grymt Quote
Labbe Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Jo det är helgrymt, och snubben dom gör en del av reportaget hos, är bara sååå skön. Quote
Ekman Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Usch jag mår dåligt när jag ser sånt här snacka om att nördifiera våran verksamhet, jag känner inte direkt igen mig i han dom intervjuar. Quote
Guest IHS Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Kul film..En audiofilens Sten Broman i yngre upplaga Jag har just beställt en ny motvikt från Origin Live till min 250.Ska bli spännande och testa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.