Guest johan Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 Äntligen , efter många om o men , turer hit eller dit så har jag äntligen skaffat en ny Cd. Jag sprang på Lector på nätet o det var nått med dom som kittlade mig. Jag hittade en beg i England o bestämde mig för att slå till. Då visade det sig att Calle på Ljudprodukter tar in dom , o till ett lägre pris än vad den i England kostade Jag fick hem den idag så det blir bara dessa bilder. Lite längre fram så ska jag fixa lite fler. Fast den är ett helvete att plåta :angry: 2 lådor var det istället för 1 Strömförsörjning , givetvis är där 2 st. en för analog o en för det digitala. man kan även stänga av dom oberoende av varandra Spelaren Driven , skivan fixeras med en magnetisk liten puck Jo den är blank !! och givetvis med trioder på utgången Upp på bänken o spela med dig ! Thats all Quote
new order Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 Spännande!Jag har varit lite intresserad av denna maskin. Quote
Timbre™ Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 Made in Italy, ja man lär sig något nytt varje dag... Luckan ser ut att vara manuell typ Audio Aero Capitole, stämmer det... Quote
Guest johan Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 Det stämmer bra , helt ljudlös o med minmalt med friktion Där finns en heldel info på deras hemsida Klicka på mig Dom gör det mesta själva om jag har förstått det rätt Quote
Timbre™ Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 Ja, jag var inne på hemsidan och fick det intrycket. Manuell lucka måste ju innebära en viss driftsäkerhetsgaranti för användare som ofta byter skiva... Quote
juha Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 Imponerande syn, gillar dina feta fågelliknande hgt Quote
Guest johan Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 Juha Jo dom är ju lite speciella Asimov Yep Vi kan ju ta det när vi vill egentligen Timbre Fast det hade varit läckert med en lucka som smög upp av sig självt Quote
Ledzepp Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Canon läcker spelare! Lyssnade bla. annat på den i New York hos Lyric, analogt ljud så det förslog! Quote
Engelholm Audio Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Är detta månne Lector cdspelaren som Ken Kessler höjt till skyarna? Som (norska) Fidelity testat i senaste numret? Anyhow ser det ju klart fint ut Johan! Quote
Guest johan Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 EA Yep det är det. Egentligen hade jag ögon på en Copland först men den köpte ju du Quote
Engelholm Audio Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 EA Yep det är det. Egentligen hade jag ögon på en Copland först men den köpte ju du Ja ja...allt är ju till salu! Quote
datar Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Mycket tjusigt måste ja säga!!! Nu skulle man sitta i sweetspot Quote
K-man Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Skall bli kul att höra lite om vad du tycker Johan! Har bara sett den på bilder här och var... Vad är det för drive i den? \\K-man Quote
Guest johan Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 V. S. D. C. S. VIBRATION SYSTEM DISC CONTROL SPINDLE : only on Lector CD player! Quote
Guest johan Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Ett par bilder till Power supply Spelaren Så där Quote
Guest johan Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Jag är inte den som gärna vill modda men 17 vet om man inte ska byta till svarta skruvar ? Quote
Merkurius Posted May 19, 2006 Posted May 19, 2006 Uj, uj, uj... Det är förstå gången jag sett (eller för den delen hört) någon som har denna CD-skiva Den är sååå underbar :cool: Snygg spelare för övrigt Mvh Stefan/som har ett digipack av skivan Terria Quote
Guest johan Posted May 19, 2006 Posted May 19, 2006 Devin är ju inte så känd vilket är synd. Fast han är ju inte riktigt stabil blandar man det med ett kändisskap så hade det säkert gott åt pipan Quote
new order Posted May 19, 2006 Posted May 19, 2006 Jag är inte den som gärna vill modda men 17 vet om man inte ska byta till svarta skruvar ? Nej,absolut inte.Tycker absolut att det funkar som det är.Förstör inte en italiensk design... Quote
datar Posted May 19, 2006 Posted May 19, 2006 Nej,absolut inte.Tycker absolut att det funkar som det är.Förstör inte en italiensk design... Jag får säga emot.. Det skulle vart svarta skruvar.... :cool: Quote
McEnroe Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Jag får säga emot.. Det skulle vart svarta skruvar.... :cool: Håller med Quote
Nykmark Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Med svarta skruvar: Svärtade i Photoshop för att undvika missförstånd! Med originalskruvar: Okej, det är inte helt proffsigt gjort men vad tusan :clown: Edit: Hehe, såg precis att det var en rätt gammal tråd...sorry. Quote
Guest asimov66 Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 hur blir det med cdn egentligen johan har du fått ersättning för den med? Skall den rensas bytas eller ? Quote
mikael2 Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 hur blir det med cdn egentligen johan har du fått ersättning för den med? Skall den rensas bytas eller ? Det kanske vi får svar på snart i Johans blogg? http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...p;blogid=5& Det var snyggt med svarta skruvar på den Nykmark! :cool: Quote
Engelholm Audio Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Jag är inte den som gärna vill modda men 17 vet om man inte ska byta till svarta skruvar ?Du får lite mörkare ljud då... Quote
Guest asimov66 Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Tack mikael2 nu startar jag en blog med Quote
Recommended Posts