Jump to content

Recommended Posts

Guest Audio Concept
Posted

Så var det dags för lite nyheter igen. Hos oss finns produkter i alla prisklassar, - för alla plånböcker. Dock är det kul att emellenåt kunna toppa med en och annan riktig godbit. Kan vara inspirerande att titta på en Porsche även om man "bara" vill köpa en Toyota. (Kör själv en Toyota)...

Hursomhelst, vi hoppas att du kommer inom och låter dig inspireras av följande godbitar. Specifika demos av produkterna kommer att lanseras fortlöpande. T.ex. kommer en specifik demo av DartZeel tillsammans med Ludwig från Audionord precis efter Munchen mässan.

combo1.jpg

Dartzeel försteg och slutsteg (märk volymratten - Pleasure Control).

fid1.jpg

ASR Emitter II samt Verity Audio Fidelio, magisk kombination både för öga och öra.

res1.jpg

Efterlängtade Opus 21 från Resolution Audio. Cd med volym i den absoluta toppklassen.

mvh, Audio Concept, Robert

Guest Audio Concept
Posted

Sker,

ja, så kör vi nu. Mycket intressant kombination... :-)

mvh, Robert

• 3 weeks later...
Posted

Jag vill bara uppmärksamma Er på DartZeel-demonstrationen på Audio Concept i dag och imorgon. Inget planerat? Ta tillfället i akt och lyssna på en av de mest omskriva förstärkarna idag.

Välkomna! :)

MvH, Jens

Posted

Är det någon speciell tid ni kör igång eller är det bara att droppa in när det passar? :)

Guest Audio Concept
Posted

Peo,

i morgon lördag är det mellan 11 och 15. Välkommen!

mvh, Audio Concept

Posted

Emitter 2 och Fidelio är riktigt trevliga :)

Lyssnade på den kombon, på måndagen efter Nils Lofgren hade spelat, man ville aldrig slita sig ifrån när man satt i soffan. Riktigt trevlig butik(personal) och stereo :D

Guest gurkan
Posted

Jag har haft möjligheten och nöjet att höra DartZeel i flera kombinationer ( framförallt slutsteget ).

Själv har jag aldrig träffat på några produkter som varit mer kinkiga för omgivningen.

Med fel matchning av högtalare ( viktigt t.ex med impedansen ) , kablar osv ,

kan det här låta riktigt illa.

Men när man får till det , blir det åt andra sidan bara så jävla bra :o

Det slutar aldrig att förvåna mig hur viktig matchningen är ( med liten eller stor budget )

för slutresultatet.

Men det är väl det roliga och själva kärnan med high-end , när det är som allra bäst.

Jag har faktiskt hört dom här två stegen låta ännu lite bättre , i en lite annorlunda

omgivning.

Om man även tar i beaktande att försteget bara spelat några timmar o signalkablarna

var nya för helgen , kan man undra hur bra det här egentligen kan bli.

Jag gör nog som strutsen..... för när jag inte har råd ,

vill jag bara inte veta ;):D

Tack till Robert och Ludwig

mvh gurkan

Posted

Jag tyckte det här var klart intressant, och kommer verkligen att undersöka dem närmare framöver. Ren och skär glädje! Bortsett från darTZeel blev jag riktigt förtjust i Fidelio! De låter definitivt mer än de ser ut som, hehe.

En klart bra början för mig och Audio Concept hur som haver - första besöket och så får man höra så trevliga saker, ahh. ;) Räkna med att se mig mer framöver, Robert! Helt otroligt att jag missat er tidigare, jag är ju i trakterna i princip varje vecka.

Tack till Ludwig, mysiga skivor du tog med, jag gillade allt du spelade! Stort tack till Eliot och hans synnerligen trevliga skivor också (mer harpsichord till folket!), de var kul att höra! Jag hoppas jag får tillfälle att höra lite mer från din samling någon gång. :)

Posted

Jag var med oLjud och lyssnade på denna kombo dagen efter lofgren koserten och jag måste säga att det var riktigt bra ljud. Svårt att slita sig därifrån var det, otroligt läcker kombination :D:D