Ekman Posted May 13, 2006 Posted May 13, 2006 Jag sitter och läser lite tyska annonser och det är två saker jag inte riktigt förstår, är inte så bra på tyska som jag vill tro kanske Rücknahme: vad betyder detta? och har det kanske något samband med detta Class A Monoendstufe von Krell. Treibt jeden Lautsprecher. Aus Inzahlungsnahme Inzahlungsnahme då alltså? insamlingsnamn och ryggnamn säger mig inte så mycket Någon som vet Quote
eliot Posted May 13, 2006 Posted May 13, 2006 Inzahlungsnahme betyder att man tar (eller har tagit) prylen som delbetalning vid nytt köp... Rücknahme betyder att man tagit tillbaka saken.... //Eliot Quote
Ekman Posted May 13, 2006 Author Posted May 13, 2006 Aha perfekt tack så mycket Eliot jag misstänkte att du skulle kunna detta. Quote
Merkurius Posted May 14, 2006 Posted May 14, 2006 Ett bra tips är att använda något som heter babelfish om man har problem med tyska. Den är skitlätt att använda och kan översätta en lång text från tyska till engelska. Den är långt ifrån perfekt men man förstår lätt innebörden av texten. Den finns på: http://babelfish.altavista.com Den gick dock bet på det första ordet. Men det andra betyder, som eliot var inne på; Cancelling. Håll till godo Quote
Ekman Posted May 14, 2006 Author Posted May 14, 2006 Jo jag försökte först med babelfish men det funkade som sagt inte, men tack för tipset ändå. Quote
Recommended Posts