gcs Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 Den tredje vägen med Frank Zappa i kväll på P2 kl.21.00. Programmet heter Monitor. Frank Zappas söner Ahmet och Dweezil är aktuella med sin Zappa Plays Zappa-turné och inför Sverigekonserten den 19 maj sänder Monitor ett specialprogram om den musikaliske kemisten Frank Zappa Quote
oLjud Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 synd man inte kollade in Euphonia tidigare Har kollat på Lost Quote
Absolute Audio Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 Attans att man inte har en tuner, hade varit trevligt med bättre ljud än datahögtalarna! Men lyssnar man på radio 3ggr på ett decenium så är det ju inte prio direkt. Quote
plundin™ Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 Bandade, så om det är av intresse kan jag dumpa programmet som flac eller CD.. PMa! /ptr Quote
Engelholm Audio Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 synd man inte kollade in Euphonia tidigare Har kollat på Lost Lost? Har du inte fattat hur den serien funkar? Rena rama Twin Peaks... Nåja - själv kollade jag på hockyn...å den vet man ju hur den slutar... F.ö. är radion en stor källa till musikglädje! För inte alls länge sedan kopplade jag in en vettig men otroligt billig Rotel-tuner i min stora anläggning. Har redan haft ett antal sessioner framför radion. Quote
oLjud Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 hehe, brukar inte kolla på Lost i vanliga fall, men ja kom hem efter att ha jobbat och tog mig min kvällmacka så Att det aldrig tar slut på Hockeyn, alltid nån jäkla cup, lägg ner skiten under sommarn säger jag Jag har inte heller nån Tuner Quote
aplodon Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 Det missade jag, liksom det mesta andra på radion. Gick visst i repris idag 12:30. Missade det också. Men lyssnar just nu på detsamma på nätradion. Bra uppfinning. Finns tillgängligt i en vecka. HÄR: http://www.sr.se/cgi-bin/p2/program/index.asp?programid=2098 Visst finns det en del guldkorn på P2. Härom veckan sändes 1,5 tim. med Isildurs Bane! Lite märkligt kan det tyckas att bra rockmusik verkar m.e.m. inskränkt till P2. P3 verkar inte ha nå´n vidare koll på vad som händer utanför mainstrteamträsket. (Rätta mig gärna om jag har fel. Är inte direkt nå´n trogen radiolyssnare.) Quote
Recommended Posts