Jump to content

Recommended Posts

Guest asimov66
Posted

Ringde ljudprodukter precis och har problem att välja.

Så här är det: skulle lyssna på en billigare ny pro-ject 3 eller rega p3

efter lyssningsrundan stod det klart, pro-ject brusar för mycket och regan har ett kasst lock (står inte bra).

Kollade på Thorens på skoj men när jag kom hem bestämde jag mig för att ringa ljudprodukter (calle) då jag hört mycket bra om honom speciellt när det gäller Thorens.

Jag snackade med min fru och har kommit fram till att 7000 när allt är inräknat pick-up, arm rubbet (ej riaa naturligtvis) skall vara där dvs en komplett skivspelare.

Efter jag ringde Ljudprodukter blev jag lite konfunderad, då 7000 är skit mycket pengar för mig, men det står klart att man ej kan få en riktigt bra skivspelare under detta som håller länge.

Skall jag slå till och köpa en begagnad Thorens rekonditionerad och genomgången hos han med en bra pickup och arm för 7000.

Vad / vilka modeller skall man undvika samt vilka är ett klipp?

För 7000 vad kan man förvänta sig hos en Thorens vilken modell skall man kolla upp närmare?

Behöver akut hjälp.

Posted

Brusar Pro-Jecten? En skivspelare kan svårligen brusa i sig självt.

Vad gäller Thorens så kan man väl säga att TD 124, 125, 126 (mk I och II), 150 och 160 är bra spelare, detta beror dock på vilken budget du har. Om du är intresserad av 124:an så gäller det dock att kontrollera att den är ok då den börjar få några år på nacken.

Guest asimov66
Posted

det skall jag absolut göra (kolla upp slitage), jag vet inte vad det är med pro-jecten men det var ett brusljud i högre grad närvarande än vid tex provspelningen av rega p 3 som hade samma utrustning och skiva. Vet inte vad det var som gjorde att det brusade men det går inte att leva med iallafall (samma pickup med förresten)

Guest johan
Posted

Du kan få en ganska fin beg spelare för 7000 kr. Calle är jäkligt duktigt men det springer lätt iväg i kr ;)

Guest asimov66
Posted

jupp det är bara det att jag är inte så duktig=dvs det var ett tag sedan man hade vinyl. Vill ha en som varar gott i en massa år.

Känns som man får mycket mer om man tar en beggad för 7000 än en ny thorens för samma pengar dock får man 2 års garanti på en ny och ej det på en beggad, känns som rysk roulette....

förresten.... en från Trelleborg på detta forumet förutom jag? kul

Guest asimov66
Posted

skall kolla den, nej det är sant alla kan inte surra men frågan är om man sen haft den ett tag om den sen börjar surra vid ett senare tillfälle (då sitter man i skiten lite) vet inte men det känns som man inte riktigt vågar köpa en billig mer.

Guest johan
Posted
förresten.... en från Trelleborg på detta forumet förutom jag? kul

Då får vi ju allt träffas nångång ju :)

Guest asimov66
Posted

absolut, det är man ju nästan tvungen till...

Guest asimov66
Posted

varit och lyssnat det balanserar mellan thorens och rega...jag berättar mer på måndag...