Guest asimov66 Posted April 30, 2006 Posted April 30, 2006 skall köpa en vinylspelare om 2 månader (fyller år). Har haft en "Silver" innan och ja den var bra men nu håller den ej måttet mer tyvärr. Måste köpa en ny tyvärr. Tajt budget är det, jag har dealat fram en riaa förstärkare (NAD PP2 RIAA Förförstärkare) som täcker mina behöv (både MC/MM) och den har fått god press med. Jag gillar stilrena saker tex clearaudio emotion, rega p3, pro-ject debut... i den ordningen nämnt. Skivspelaren måste klara 33/45 på ett enkelt sätt (vill ej flytta rem osv) vill ha en lättanvänd skivspelare som ej behöver för mycket inställningar för att ge bra ljud (för jag är ej bra på det). Det skall vara lätt att fixa reservdelar och byta (tex denons pick-up om den passar så är det bra pris, man testar mer) Vill ha en snygg, enkel bra maskin som ej låter mycket vid avspelning och skall klara problemfri drift i många år. Här är problemet, priset jag vill ej ge mer än 2000 (okej då max 3 men då skall den vara bra) allt måste ingå då. arm, pickup osv den skall kunna spela då. RIAA steg är ej inräknat i priset, det köper jag separat. Kan ni snälla hjälpa en stackars dåre som vill kasta sina pengar på ett dött format och var kan man köpa skivor bra/billigt, behöver en testskiva med dynamik vilken? 180 grams är ett villkor MVH Morgan Quote
Guest asimov66 Posted April 30, 2006 Posted April 30, 2006 Nu har jag begränsat det: Budgeten fick bestämma, står mellan dessa: Pro-Ject Debut SE Pro-Ject Debut III skillnader gott folk, skillnader... sett att på debut 3 så sitter ortofon OM 5E och på SE sitter Ortofon 510 mK II då jag primärt bara hört talas om 5E så hur skiljer sig dessa åt samt hur skiljer sig de andra modellerna sig åt... Jag sitter i den värsta sitsen eftersom jag ej kan lyssna på dem, hittar ingen ÅF i malmö debut 3 är intressant eftersom jag kan välja färg (vill ha röd, jag vet ett hemskt argument men...) SE fick bra betyg i pressen hifichoice och what hifi (som jag tycker alltid ger 5 av 5??) så kom igen......pls hlp allt skall kopplas med PP2 och troligtvis van den hul kablage in i min HK :clown: Quote
Guest asimov66 Posted May 1, 2006 Posted May 1, 2006 såg att pro-ject tillverkas av musical hall med, exempelvis 2.1 är nästan identisk som debut 3 ..ingen som sitter inne med vinylinformation....alls? Quote
Recommended Posts