Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag måste kolla med er en sak:

Det är så att jag har en Advantage Thor mk1 som jag har tyckt spelat bra.

Men det som jag har märkt nu efter köpt mina SFCA är att när man höjt volymen till 20 så är allt okej, men höjer man volymen till 30-40 så blir det nästan ingen skillnad på ljudet, inge mer bas och väldigt liten skillnad på den övriga nivå.

Jag tycket att det borde på "linjäret" uppåt, men nu känns det som att den inte orkar driva mina SFCA :(

Är det nätdelen som har sagt ifrån?

Varför har jag inte märkt ngt tidigare da?

Eftersom med mina B&W jag hade så kunde jag inte spela nå högre än 20 ändå, efter det så blev det för jobbigt att lyssna på, där efter så köpte jag SFCA. Och med dem kan man spela hur högt som helst (nästan).

Därför hör jag nu att det inte stämmer riktigt till.

Jag tog den till n1o_0 (hifi-forum) för att möta Zedberg AD-2an, och jag tänkte ju spela skiten ur det monstret, men så blev det ju inte. Långt ifrån: tråd

Kan säga att jag köpte den av Hifi-Consult (Juni 05) och den var bara Demo körd.

tacksam om någon ver vad det kan vara :)

Posted

Snabbaste svaret får du om du tar kontakt med Hificonsult, att lägga ut en gissningstråd här ger nog inte så värst mkt...

Släng iväg ett PM till Sladd så har du troligtvis svar innan kvällen.