AudioPega Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Hej Använder idag IXOS 1002 kabel (½m) mellan för- och slutsteg. Någon som kan tipsa mig om bra kablage som gärna är lite "mörka" i ljudet. Har JmLab 927 Be som skall drivas av Primare förstärkare. Mellan cd och försteg sitter Harmony Technology Precision kabel. Hälsningar Peter Quote
fidex Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Kanske Cardas, har själv haft Quadlink 5c, de var ganska mörka i ljudet. Quote
gurin Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Cardas Golden Cross rekommenderas och har de egenskaper du efterfrågar. mvh/gurin Quote
AudioPega Posted April 22, 2006 Author Posted April 22, 2006 Hej och tack för tipsen. Vem kan ha dessa kablar och gärna nära Karlstad? Skall upp till Sundsvall till veckan, kan någon där ha dessa? Hälsningar Peter Quote
Ekman Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Transparents billigare kablar är lite mörkare i ljudet och de finns här. CABLEGUY 652 25 KARLSTAD Tele: 0703 100 250 Bladelius, Transparent Quote
sladd Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Hej Använder idag IXOS 1002 kabel (½m) mellan för- och slutsteg. Någon som kan tipsa mig om bra kablage som gärna är lite "mörka" i ljudet. Har JmLab 927 Be som skall drivas av Primare förstärkare. Mellan cd och försteg sitter Harmony Technology Precision kabel. Hälsningar Peter Hej! Vi är distributör för Transparent i Sverige. Behöver du en kabel som påverkar ljudet åt något håll så är Transparent inget bra val. Tillverkaren strävar alltid efter att följa sitt eget namn. Inte det mest spännande kanske. Det finns däremot gott om "tonkontroller" i kabelvärlden. Beträffande rådgivning på nätet: Tänk på att beskrivningar om "ljust" respektive "mörkt" kanske är framlyssnat med system som i sig själva drar kraftigt år mörkt eller ljust. När en kabel upplevs neutral i ett sådant system betyder inte det att kabeln är neutral. Bara att resultatet blev det. I nästa system kan samma kabel låta ljust. Eller mörkt. Lycka till! mvh Hificonsult AB Quote
Ekman Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Du kan väl inte säga emot när jag rekommenderar dina produkter sladd? Quote
sladd Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Du kan väl inte säga emot när jag rekommenderar dina produkter sladd? jag är hemskt tacksam över geografi-budskapet i ditt inlägg mvh . Quote
Ekman Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Jag ändrade lite i mitt inlägg så det kanske passar bättre, om inte varenda nivå är helt 100% transparent förstås. Quote
AudioPega Posted April 22, 2006 Author Posted April 22, 2006 Sladd: (Tillverkaren strävar alltid efter att följa sitt eget namn. ) Vad menar du med detta uttalande? Helst vill jag hitta kablar på nära håll så det är lätt att låna hem samt lämna tillbaka dem utan att behöva skicka kablar över halva Sverige. Skall kolla med Cable Guy och även med STEREO samt BioBanditen. /Peter Quote
Ekman Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Låna hem ett par Transparent ur de billigare serierna och se vad som händer? De finns ju i närheten och i värsta fall så är du en erfarenhet rikare och i bästa fall så håller du med mig om att de är lite softa i diskanten. Quote
Guest om.s Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Audioquest Lapis III el Diamind III er relativt mørke sølvkabler som man kan få tak på brukt for en liten penge... mvh Quote
McEnroe Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Då hade jag rekommenderat en kvalitetskabel i koppar.Typ Kimber Select 1011.En rca kopparkabel som jag upplever som lite spelgladare i de nedre registren.Har själv den mellan för och slutsteg.Kan finnas på hifimagasinet ibland. Quote
Recommended Posts