Jump to content

Recommended Posts

Guest Jorma
Posted

Do the Jorma Primes sound more musical, dynamic, quiet, textural, and elegant than all of my current references? Yes. Do they have more clarity and truthfulness? Yes. Do they sound better than every set of loaner cables I've heard, no matter how exotic? Yes. Even cables made of rare elements? Yes. Powered cables? Yes. Cables containing water or air? Yes. Yes. Yes.

I've heard the $3100 Jorma No. 1 interconnects, and thought them quite fine, but I was not prepared for the quantum leap demonstrated by the Primes.

http://www.positive-feedback.com/Issue24/jorma_prime.htm

Posted

GRATTIS

Du verkar verkligen ha lyckats - eller för att citera:

I honestly don't know what Jorma Koski is doing that makes all other brands sound either thick or thin, bright or dull, hyped or boring. I just wish he could do it more cheaply. That it has been done at all is quite an accomplishment.

//Eliot

Guest Audio Concept
Posted

Jorma,

kul! Grattis.

mvh, Audio Concept, Robert

Posted
Do the Jorma Primes sound more musical, dynamic, quiet, textural, and elegant than all of my current references? Yes. Do they have more clarity and truthfulness? Yes. Do they sound better than every set of loaner cables I've heard, no matter how exotic? Yes. Even cables made of rare elements? Yes. Powered cables? Yes. Cables containing water or air? Yes. Yes. Yes.

GRATTIS !!!!!!!!!

Guest Jorma
Posted

Tackar för gratulationerna, gubbs.

Hej Jorma !.............

Stort tillykke med omtalen af dine kabler !.........

Hello Carsten, vad händer i Viborg och Viborg Musik & Hifiklub ?

Mvh, Jorma

Guest Jorma
Posted
Vi har fått se bilder på högtalarkabeln... Nu vill ja se bilder på signalkabeln också :app:

Jag lägger ut bilder på signalkablarna så snart som jag har tillgång till signalkablar!!

Jag har än så länge inte hunnit med att få ihop signalkablar med färdigt utseende som jag använder själv i min egen anläggning. Det jag spelar på är prototyperna i slutstadiet. Dom har ljudet i slutprodten men dom ser för jäkliga ut så dom signalkablarna vill jag inte visa upp.

Jag har en beställning från Honhkomg på signalkablar som jag ska försöka få till bilder på. Det blir inte lätt efter att Timbre har tagit i stort sett alla bilder som jag har på mina hemsidor tidigare.

Han är ute men om han hinner hem innan kablarna skickas till Hongkong så kan det nog bli en hög kvalitet på bilderna också. Annars får ni nöja er med mina bilder :D

Posted

Bilder ser jag fram emot... Det måste verkligen vara kul att forska fram och producera referenskablar! :mm::mm: Någon gång när ja vinner på triss....... då ska ja låna hem en uppsättning kablar av dej... :)

Guest Jorma
Posted
Bilder ser jag fram emot... Det måste verkligen vara kul att forska fram och producera referenskablar! :mm::mm: Någon gång när ja vinner på triss....... då ska ja låna hem en uppsättning kablar av dej... :)

Jag har köpt trisslotter i många år och vunnit en massa gånger, men det var inga vinster som skulle räcka till något vettigt, så jag antar att du menar en storvinst på triss :)

Posted
Jag har köpt trisslotter i många år och vunnit en massa gånger, men det var inga vinster som skulle räcka till något vettigt, så jag antar att du menar en storvinst på triss :)

Ja det är ju dendär storvinsten på Triss som skulle smaka så fint :D

Posted

Om det er OK med dig Jorma, kan jeg lägge inn lite bilder?

JA ... jeg har Jorma Prime hemma just nu .. och dom er MYCKET MYCKET BRA! :) (och väldigt dyra).

Guest Jorma
Posted
Om det er OK med dig Jorma, kan jeg lägge inn lite bilder?

JA ... jeg har Jorma Prime hemma just nu .. och dom er MYCKET MYCKET BRA! :) (och väldigt dyra).

Ja OK, Jan det vore trevligt om du har lite bilder att lägga ut,

Posted

Här lite bileder av Jorma Prime .... tyvärr kan jeg inte få ljuden med på bilderne :)

Här bi-amp högtalarkablet

Speaker%20-%201.jpg

Och lite tättere på:

Speaker%20-%202.jpg

Signalkabeln - balancerat

Balanced-1.jpg

Signal%20-%202.jpg