Guest Jorma Posted April 18, 2006 Posted April 18, 2006 Do the Jorma Primes sound more musical, dynamic, quiet, textural, and elegant than all of my current references? Yes. Do they have more clarity and truthfulness? Yes. Do they sound better than every set of loaner cables I've heard, no matter how exotic? Yes. Even cables made of rare elements? Yes. Powered cables? Yes. Cables containing water or air? Yes. Yes. Yes. I've heard the $3100 Jorma No. 1 interconnects, and thought them quite fine, but I was not prepared for the quantum leap demonstrated by the Primes. http://www.positive-feedback.com/Issue24/jorma_prime.htm Quote
eliot Posted April 18, 2006 Posted April 18, 2006 GRATTIS Du verkar verkligen ha lyckats - eller för att citera: I honestly don't know what Jorma Koski is doing that makes all other brands sound either thick or thin, bright or dull, hyped or boring. I just wish he could do it more cheaply. That it has been done at all is quite an accomplishment. //Eliot Quote
Guest Audio Concept Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 Jorma, kul! Grattis. mvh, Audio Concept, Robert Quote
Mattias Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 Det var riktigt kul detta. Grattis! Mvh Mattias Quote
Timbre™ Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 Vi täcker upp med en arkivbild from the beginnings... :cool: Grattis Jorma! Quote
Ekman Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 Grattis, verkligen roligt och quantum leap passar ju perfekt för kablar med quantum purifiers:D Quote
Akkelis Audio Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 Do the Jorma Primes sound more musical, dynamic, quiet, textural, and elegant than all of my current references? Yes. Do they have more clarity and truthfulness? Yes. Do they sound better than every set of loaner cables I've heard, no matter how exotic? Yes. Even cables made of rare elements? Yes. Powered cables? Yes. Cables containing water or air? Yes. Yes. Yes. GRATTIS !!!!!!!!! Quote
carsten_chr Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 Hej Jorma !............. Stort tillykke med omtalen af dine kabler !......... Quote
New Order Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 Va skoj! Gratulerar Jorma!Jag gillar no.1 också men den nya verkar grym!Är det någon som har koll på priserna? Quote
Guest Jorma Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Tackar för gratulationerna, gubbs. Hej Jorma !............. Stort tillykke med omtalen af dine kabler !......... Hello Carsten, vad händer i Viborg och Viborg Musik & Hifiklub ? Mvh, Jorma Quote
carsten_chr Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Hej Jorma !....... Jeg sender lige en privat mail !............ Quote
datar Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Vi har fått se bilder på högtalarkabeln... Nu vill ja se bilder på signalkabeln också Quote
Guest Jorma Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Vi har fått se bilder på högtalarkabeln... Nu vill ja se bilder på signalkabeln också Jag lägger ut bilder på signalkablarna så snart som jag har tillgång till signalkablar!! Jag har än så länge inte hunnit med att få ihop signalkablar med färdigt utseende som jag använder själv i min egen anläggning. Det jag spelar på är prototyperna i slutstadiet. Dom har ljudet i slutprodten men dom ser för jäkliga ut så dom signalkablarna vill jag inte visa upp. Jag har en beställning från Honhkomg på signalkablar som jag ska försöka få till bilder på. Det blir inte lätt efter att Timbre har tagit i stort sett alla bilder som jag har på mina hemsidor tidigare. Han är ute men om han hinner hem innan kablarna skickas till Hongkong så kan det nog bli en hög kvalitet på bilderna också. Annars får ni nöja er med mina bilder Quote
datar Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Bilder ser jag fram emot... Det måste verkligen vara kul att forska fram och producera referenskablar! Någon gång när ja vinner på triss....... då ska ja låna hem en uppsättning kablar av dej... Quote
Guest Jorma Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Bilder ser jag fram emot... Det måste verkligen vara kul att forska fram och producera referenskablar! Någon gång när ja vinner på triss....... då ska ja låna hem en uppsättning kablar av dej... Jag har köpt trisslotter i många år och vunnit en massa gånger, men det var inga vinster som skulle räcka till något vettigt, så jag antar att du menar en storvinst på triss Quote
datar Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Jag har köpt trisslotter i många år och vunnit en massa gånger, men det var inga vinster som skulle räcka till något vettigt, så jag antar att du menar en storvinst på triss Ja det är ju dendär storvinsten på Triss som skulle smaka så fint Quote
Jan Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 Om det er OK med dig Jorma, kan jeg lägge inn lite bilder? JA ... jeg har Jorma Prime hemma just nu .. och dom er MYCKET MYCKET BRA! (och väldigt dyra). Quote
Guest Jorma Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 Om det er OK med dig Jorma, kan jeg lägge inn lite bilder? JA ... jeg har Jorma Prime hemma just nu .. och dom er MYCKET MYCKET BRA! (och väldigt dyra). Ja OK, Jan det vore trevligt om du har lite bilder att lägga ut, Quote
Jan Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 Här lite bileder av Jorma Prime .... tyvärr kan jeg inte få ljuden med på bilderne Här bi-amp högtalarkablet Och lite tättere på: Signalkabeln - balancerat Quote
Timbre™ Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 Signalkabeln - balancerat Rejäla doningar... :cool: Nästan läge för en Baileys direkt i muggen... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.