c88 Posted April 14, 2006 Posted April 14, 2006 Jag är nämligen intresserad av att köpa ett pass labs x 350 ,så jag vill ha lite intryck av pass överhuvet taget ? Det ända jag är lite rädd för är att dom kommer låta lite för kallt. till skillnad från min classe Quote
Timbre™ Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Fick tillfälle att lyssna på den här kombinationen Accuphase/pass labs och använder gärna själv Accuphase/Classé men har aldrig jämfört över samma högtalare. Har dock ett intryck av att CA-400 spelar försiktigt, varmt och mer tillbakalutat än XA-160 som känns mer korrekt och driver högtalare med större pondus. Bara en känsla alltså och vilket man föredrar blir ju som alltid en smaksak. Quote
Mattias Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Aleph serien har alltid varit närma mitt hjärta och här finns värme De stora silverpjäserna har jag ej lyssnat till lika mycket. /Mattias Quote
EAR Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Här finns lite om Pass . http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...?showtopic=2468 Jag är ju lite partisk här då jag gillar QUAD´s paneler men om man tar det i beaktning så är detta min referens i dagsläget.Men som alltid så är det en kombination man har lyssnat på :)och det är totalen man får gå efter Quote
c88 Posted April 15, 2006 Author Posted April 15, 2006 Perfekt det är sånt jag letar efter, att höra att det kan låta bra me högupplöst + högupplöst. Jag har nämligen wilson puppysar och dcs och undrar om ännu mer högupplöst hade hjälpt ,för det är ju det jag älskar att kunna hör minsta lilla detalj. Hur står sig pass labs x 350 mot ML Krell etc ? Quote
Guest gurkan Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Jag har lyssnat lite på xa 160 , och dom låter absolut inte kallt. Karaktären tycker jag istället påminner om "rörljud" , med massor av kraft , dynamik och detaljer. Quote
Guest Viking Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Jag har lyssnat lite på xa 160 , och dom låter absolut inte kallt. Karaktären tycker jag istället påminner om "rörljud" , med massor av kraft , dynamik och detaljer. Slik opplever jeg også min Pass Labs X350.5 Quote
christopher Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Har hört X-350 med B&W 804, lått mycket bra och långt i från kalt, mycket analytiskt och mycket pontus. Quote
Lasse Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Nu är det kanske inte så du menar men man ska aldrig söka det svaret man vill ha på en fråga... Quote
c88 Posted April 16, 2006 Author Posted April 16, 2006 Nu är det kanske inte så du menar men man ska aldrig söka det svaret man vill ha på en fråga... Mycket sant , jag ska nog vara lite försiktigare Quote
c88 Posted April 16, 2006 Author Posted April 16, 2006 Men generellt hur står den säg mot andra stora märken ML KRELL BURMESTER JEFF ROWLAND ETC Quote
Stereotypen Posted April 16, 2006 Posted April 16, 2006 Men generellt hur står den säg mot andra stora märken ML KRELL BURMESTER JEFF ROWLAND ETC Jag har precis skaffat ett Krell fpb 600c till att driva mina Watt/puppysar. Detta verkar vara en riktigt lyckad matchning Jag hade också funderingar på Pass X steg, då 600 X monoblock, men var också lite tveksam till hur det skulle funka ihop med Wilson. Tycker dock ej att jag saknar någonting med Krellen men hade varit intressant att jämföra med Pass. Quote
c88 Posted April 16, 2006 Author Posted April 16, 2006 Jag har precis skaffat ett Krell fpb 600c till att driva mina Watt/puppysar. Detta verkar vara en riktigt lyckad matchning Jag hade också funderingar på Pass X steg, då 600 X monoblock, men var också lite tveksam till hur det skulle funka ihop med Wilson. Tycker dock ej att jag saknar någonting med Krellen men hade varit intressant att jämföra med Pass. Så krell vorre en bra matchning ,tack för tipset. Quote
Recommended Posts