Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan

Har sedan några år ett för- och slutsteg av märket John Shearne, modell Phase I. Bytte ut mitt Quad 606 mot detta. Har försökt att leta i tidskrifter och på nätet efter tester eller specifikationer men inte lyckats hitta något. :(

Någon som vet något om denna förstärkare? Det var inga tveksamheter när det testades mot mitt gamla Quad 34/606 kombination. :mm:

Hälsningar

AudioPega

Posted

Inte mycket, dom fick övervägande ganska goda omdömmen under 90-talet när firman fungerade som bäst (Typ i Engelska HiFi tidningar + the Gramophone, du kan kanske kolla på biblioteket? Minns speciellt en väldigt positiv recension i The Gramophone, år och nummer minns jag dock inte) - Vad jag minns var JSA en typisk brittisk "Cottage industry" som kom sågs och försvann ganska obemärkt...

Stog själv och myste över deras snygga finish när jag första och enda gången träffade på nån av JSA's grejjor i London strax innan millennieskiftet, men den var aldeles för tystlåten med att skrika "ta med mej hem"..

Från audiotools.com

Founded in 1990 by John Shearne and based in Stevenage, Hertfordshire, England. Put it's first product on the market in 1991 in the form of the Phase 1 pre/power amplifier combo, this is a transistor amplifier that uses a "valve amp like topology" or so the manufacturer claimed, it was also noted in it's day for it's unusual marble like livery. Added further amplifier models to the range in the latter half of the 90's, all based around the same ideas (and looks) as the P1 and introduced a couple of high end CD players as well, the circuits of most of their products were upgraded in or around 2000. All contact with them lost early 2003, it was noted however that for the last few months the company listed a separate address for repairs and upgrades (Upgrade were available for all their products), that address is listed here below in the off chance that it's still useful. You can still find information on their last line-up from their former USA distributor along with original USA RRP and that company may in fact still have some models in stock and so have a couple of UK dealers.

Shearne Audio, Technology House, 214 Station Road, Addlestone, Surrey, KT15-2PH

Det som var USA Importören har en smula info kvar på nätet : Shearne Audio

Soundstage review av Phase 2

Inte ens på HiFi Forum . co. uk får man några sökträffar.. Men jag antar att du kanske kan fiska mer info där?

Do måste ha sålt bra i Polen för mer än hälften av alla träffar man får på nätet och usenet är på Polska... (inte nått av mina språk..)

Jag antar att detta är vad du hittat oxå?

/ptr

Posted
Hejsan

Har sedan några år ett för- och slutsteg av märket John Shearne, modell Phase I. Bytte ut mitt Quad 606 mot detta. Har försökt att leta i tidskrifter och på nätet efter tester eller specifikationer men inte lyckats hitta något. :(

Någon som vet något om denna förstärkare? Det var inga tveksamheter när det testades mot mitt gamla Quad 34/606 kombination. :mm:

Hälsningar

AudioPega