Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Jag har planer på att byta min förstärkare till något bättre. Har ni därute några förslag? Jag har för tillfället Audionet SAM. Min CD-spelare: Audio Research CD3. Högtalare: Sonos Faber Cremona Auditor.

jag har funderat på Gamut D150, ASR emitter, ML383. Har ni några bättre förslag?

undrar hans-tommy

Posted

Jag tycker nog ni tagit med en massa intressanta märken.Kanske har ni glömt B.A.T och något mer märke oxå.Audia Flights integrerade one/two?Har den liknande ljudideal som deras cd-spelare borde den fungera till dina Cremona auditorer.Lycka till!

Posted
Hej

Jag har planer på att byta min förstärkare till något bättre. Har ni därute några förslag? Jag har för tillfället Audionet SAM. Min CD-spelare: Audio Research CD3. Högtalare: Sonos Faber Cremona Auditor.

jag har funderat på Gamut D150, ASR emitter, ML383. Har ni några bättre förslag?

undrar hans-tommy

Jag har hört ML383 hos Jorma och den gav verkligen hans Sonus Faber som han hade då nytt liv. GamuT D150 är säkert en trevlig bekantskap men frågan är om de finns för försäljning i Sverige.

Posted
Har ni några bättre förslag?

Kan inte säga att det blir bättre men jag skulle även prova Sonus fabers egen Musica.

Det blir ju enhetligt och fint ifall det stämmer... :cool:

Guest Audio Concept
Posted

Hans-Tommy,

har nu hört ASR Emitter med större Sonus Faber och JM Lab, - så oavsett var du nu bor i landet så se till att provlyssna den. ASR och Sonus Faber funkar mycket bra tillsammans. Ta den för all del inte bort den från listan... :-)

mvh, Audio Concept, Robert

Posted

Själv kör jag med thor mk2 till mina SFGP Domus.

Krell KAV 400xi och redan nämda pathos logos bör du lyssna på, båda med olika ljudkaraktärer och som spelar bra med SF.

slinker in med en fråga: vad kostar en musica?

Posted

Hej Hans-Tommy

Låter som du har ett mycket trevligt system. Jag lyssnade på ASR Emitter II föra helgen tillsammans med just ARC CD3 och SF Cremona (dock golv modellen). SF och ASR gjorde sig mycket bra ihop. Är van vid en Musical Fidelity kW-500 som jag tycker är en bra kombination till denna anläggning, dock så spelar ASR i en helt annan liga både vad det gäller ljud och pris. Emitter II har ett otroligt grepp och får fram ett djup i basen som jag aldrig tidigare hört från Cremona. I jämförelse med kW-500 så upplever jag att Emitter II har en lite mörkare karaktär och är något mer kontrollerad. En av SF stora förtjänster enligt mig är att man kan lyssna på dem länge utan att drabbas av lyssningströtthet, detta var något som i högsta grad också gällde ASR. Tycker absolut du ska testa ASR Emitter II men även MF kW-500 om du hade tänkt att lägga dig i en lite lägre prisklass.

Mvh johan

Posted
Hej

undrar hans-tommy

Lyssna på Mimetism hos Audioconcept, låter mycket bra och är enligt min uppfattning jättesnygg.

Posted

Hej igen

Jag tackar för alla förslag men vad tycker ni om den nya integrerade Accuphase E-550, det verkar finnas många som har Accuphase?

undrar hans-tommy