Jump to content

Recommended Posts

Posted

hej!

Suppereportage :D

Jim Aud är en av mina favoriter som jag hade nöjet att skaka hand med på Arken ett år.

Verkar vara en toppenkille.

/Shaft

• Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Intressant att Jim använder multispelare/slutsteg från Sverige och inte de inhemska, mer kända, Krell, Levinson, etc :).

Gräset är alltid grönare på andra sidan.... :D

Posted
Jim Aud har dessutom ett stort antal album samlade på en separat hårddisk som var med i lyssningsövningarna. Totalt sett fanns det nog musik för ett par år... :)

Detta är intressant!

Kommer du ihåg vad han hade för avspelningsutrustning till detta?

Var det någon PC som var kopplad till Gondul eller något annat?

Hade han fått till ljudet den här vägen bra?

Posted
Tack för ett nytt fint reportage Timbre. Jag har en liten fråga, vad här dom två burkarna längst ner i raket?

Längst ner var det nätfilteravdelning. Den översta har ju väldigt mycket Audio Research över sig men jag vet inte vilka modeller och tillverkare det handlar om.

Texas072.JPG

Posted
Intressant att Jim använder multispelare/slutsteg från Sverige och inte de inhemska, mer kända, Krell, Levinson, etc :).

Gräset är alltid grönare på andra sidan.... :D

I det här fallet är gräset nog lika grönt på bägge sidor :) för Jim Aud har pysslat mycket med Audio Research och Krell. Det fanns enligt uppgift en hel del elektronik lagrad på fabriken och i Göteborg finns det t.ex. ett KSA-250 som är specialbeställt från Dan D' Agostino och fintweakat av Jim Aud.

Posted
Detta är intressant!

Kommer du ihåg vad han hade för avspelningsutrustning till detta?

Var det någon PC som var kopplad till Gondul eller något annat?

Hade han fått till ljudet den här vägen bra?

Fråga mig om datorer... :D Det var en hel stationär datorburk som kopplades till en laptop varifrån Jim styrde musikvalet. Det fanns en direktkoppling till Nagraförsteget och det handlade om en enorm lagringskapacitet efter vad jag kunde förstå. Du kan säkert få en grundlig beskrivning på Arkenmässan i september då Jim planerar att dyka upp.

Posted
hej!

Suppereportage :D

Jim Aud är en av mina favoriter som jag hade nöjet att skaka hand med på Arken ett år.

Verkar vara en toppenkille.

/Shaft

Ja, vi hade mycket trevligt under dessa dagar. Jim Aud är very easy-going kan man säga med

ett grundmurat intresse för musikåtergivning.

För mycket festande under Mosquitofestivalen kanske leder till pantbanken... :?::)

April är nog säkrast i den här delen av Texas och vädret blev helt perfekt till slut.

PAD009.JPG

Posted

tack igen för ett bra och intressant reportage :)

Timbre: Man får bara högre förväntningar för varje gång du ska göra nytt reportag, och du lyckas alltid göra ett bättre gången efter ;):) ... RESPEKT! :D

Guest mikael
Posted

Ja sh.t pomfrite vilka bildrepotage. När får vi se ett repotage från David Wilsons lyssningrum? :mm::D

/Mikael

Posted

Verkligt kul att det uppskattas! HIGHfidelity var på besök 2002 men inga amerikanska internetforum efter vad jag vet och det gjorde det hela lite extra spännande... :mm:

Ingenting blir sig likt i Lake Jackson... :)

Texas101.JPG