Jump to content

High End DIY, Project 2

mangew

Recommended Posts

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har inte så mycket mer byggbilder just nu och nästa byggtillfälle är lite osäkert ev. i helgen.

Tar väl de sista elementbilderna som är mellanregistret, även detta Scan Speak:

Bild%20055.jpg

18W/8545-00 är ett välkänt flitigt använt mellan/bas element i många konstruktioner.

Bild%20053.jpg

Sen har det inte hänt så mycket mer, har blandat in lite laser i bygget också men det kommer senare.

Guest asimov66

ser riktigt trevligt ut så man blir avundsjuk men nu ställer jag en dum fråga och hukar mig. Varför har scanspeak så skrovliga membran ser ut som jag vet inte vad...men inte trevligt rent estetiskt

ser riktigt trevligt ut så man blir avundsjuk men nu ställer jag en dum fråga och hukar mig. Varför har scanspeak så skrovliga membran ser ut som jag vet inte vad...men inte trevligt rent estetiskt

Som Rocky Mountains uppifrån ett flygplan... :) En del kolfiberinjekterade och limbestrukna varianter tycker jag är riktigt snygga... :mm:

bra diskantval! enligt mig en av dom absolut bästa man kan köpa...

vem är det som är filterpillare?

Som de flesta vet kan jag inget om konstruktioner utan har hitills byggt färdiga koncept, efter EALS-3 bygget så är det nu en variant Geers Eve II som ska byggas.

Konstruktionen är gjord av Edgar Beers och Tony Gee, Gee är en rutinerad konstruktör med flera fina byggen på meritlistan bla Andromeda (med focal element) vilket Eve II är en mindre variant av. Eve II är byggd och framlyssnad under ett halvår med efterföljande justeringar under ett par år.

Bild på Geers Eve II:

eVe-II.jpg

Jag tror denna högtalare kommer låta riktigt bra, vi har några nya ideer på finishen som vi hoppas blir bra. Och blir det inte bra vet jag redan nu vilket nästa byggprojekt kommer bli, vita element.

• 2 weeks later...
bild12.jpg

Det går frammåt :)

Jag tror också att det kommer att låta otroligt bra från dessa skapelser. Solitt och bra element och en form på lådan för mellanregister + diskant som får tankarna att styra till vårt danska grannland, det kan helt enkelt inte gå fel :mm:

Hur har du burit dig åt att få till en så snygg fasning av fronten på lådan? (eller är det en yrkeshemlighet :shy: )

Guest Zalve
Hur har du burit dig åt att få till en så snygg fasning av fronten på lådan? (eller är det en yrkeshemlighet :shy: )

bild11.jpg

Skulle gissa på att stålskivorna används som stöd och den sågad det eller slipas, tills man kommer ner till rätt nivå.

(Elhyvel kanske?)

Norrlänskt hantverk i enkel form. Såg, hyvel och handslip. Går bra med cirkelsåg också men vi provade denna variant denna gång.

Bild%20094.jpg

Läckert! Denna konstruktion bara skriker efter aktiv delning! :mm::)

Finns några sånnahär byggda i Sverige sedan tidigare? Omtalade men aldrig (hittills) byggda!?? Härligt du tar tag i detta, Mange!

Skicka upp ett delo för långtids testning så :cool:

De ska iaf drivas som biamp med ett slutsteg för topp och ett för botten som det ser ut nu.

Tror jag hört talas om ett par byggda sedan tidigare i Sverige, finns iaf några byggda runt om i världen.

"smallsuperman" på hf har ett par sånna här...dock inte färdigbyggda utan i några provisoriska lådor, dock med det rätta filtret...lite svårbedömt men även fast lådorna va helt fel lät det inte på nåt sätt illa :)

Skicka upp ett delo för långtids testning så :cool:

De ska iaf drivas som biamp med ett slutsteg för topp och ett för botten som det ser ut nu.

Tror jag hört talas om ett par byggda sedan tidigare i Sverige, finns iaf några byggda runt om i världen.

Jag får det snart tillbaka Delo från ett utlån så det går bra.

Maila om intresset är genuint.

Å i vilket fall som helst - lycka till med bygget. Ser ju läckert ut!

• 1 month later...