Jump to content

Musical Fidelity

Kent_n

Recommended Posts

Hur står sig deras hörlursförstärkare i jämförelse med konkurenter, jag har själv deras hörlursförstärkare mes Sennheiser 650 och tycker det låter ok. Är dom andra bättre ljudmässigt ?

Skakar lite liv i den här tråden då jag själv funderar på att skaffa en X-can v3.

Hej förrästen,

man är väl lite ny och ovan här på forumet men vad gör man inte för sin hobby.

Har precis blivit "lurad" med ett par HD 650 så lite input angående hörlursförstärkare skulle uppskattas.

Som sagt vad vinner man på denna rör stärkare kontra andra märken utan rör ,ex Harmony Design ?

Vet inte riktigt hur jag ska ställa frågan vidare men jag kör för dagen med en gammal Pioneer PD-M6 (cd växlare) med lursteg

så någon vidare lurstärkar erfarenhet har jag väl inte .

Vinner man något på balanserad signal i fråga eller är det markant?

Tänkte lurstärkaren skulle spela ihop med min Krell Kav 280cd vad det lider så balanserat eller obalanserat går väl vilket som.

Hälsn.

/// Peter

Hej och välkommen!

Det går nog inte att generalisera och förmodligen beror det mest på vilken typ av lurar du använder. Elektrostater och rör är en ofta rekommenderad kombination men inte ens det är helt självklart. Just HD 650 har jag positiva erfarenheter av tillsammans med transistordriver men har aldrig lyssnat med rörförstärkeri. En stor fördel med lurar är ju att man kan plocka med dom och testa direkt i butiken.

Hej och välkommen!

Det går nog inte att generalisera och förmodligen beror det mest på vilken typ av lurar du använder. Elektrostater och rör är en ofta rekommenderad kombination men inte ens det är helt självklart. Just HD 650 har jag positiva erfarenheter av tillsammans med transistordriver men har aldrig lyssnat med rörförstärkeri. En stor fördel med lurar är ju att man kan plocka med dom och testa direkt i butiken.

Tack,

det är riktigt roligt att vara här.

...plocka med lurarna till butik...

det är sant, det är ju inga golvare med bygel direkt så de blir ju lite enklare :D .

Vet någon en eller kanske max ett par butiker med bra lurstärkar utbud (fler än 2 märken) i Stockholm+omnejd

Tänkte jag kanske kunde spara lite tid via andras "utbuds" erfarenheter .

/// P

• 2 weeks later...

Om jag tillåts ha en åsikt om detta märke så är det att nya modeller nästan spottas fram! Schwisch - vad var det? En ny MF modell...

I övrigt tycker jag om desigen. Egen och lagom fräck.

Ljudligt harj ag lyssnat endast till nått litet monosteg som verkarhelt okej för pengarna.

:)

• 1 month later...

Synd att ingen har några kunskaper om MF stora slutsteg kv 750 står sig mot andra slutsteg i samma prisklass...I utlänsk press skrivs detta slutsteg upp något kollosalt..

Själv har jag dessvärre ingen susning...