MartinH Posted January 23, 2004 Posted January 23, 2004 Under mässan i stockholm så kommer HifiArt att visa och spela på den nya Avid skivspelaren Diva. Avids grundare Conrad Mas kommer även över från england för att prata och dema dessa underbara och väljudande skivspelare. Han kommer även att ta med sig ett ex av deras toppmodel Acutus, denna spelare får nog anses vara en utav de absolut bästa i världen idag och när den kommer i det utförande som Conrad kommer ta med sig får man nog också säga.. en utav de vackraste !!! /Martin Quote
freann Posted January 23, 2004 Posted January 23, 2004 Passar lite oblygt på att säga att www.hifiart.se nu "finns". Visserligen bara som en temporär sida som puffar för vad som kommer att visas/spelas på i Hifi Arts rum. Men snaaaaaart är den riktiga siten uppe... ;-) /freann Quote
Guest mats Posted January 23, 2004 Posted January 23, 2004 He MartinH jag trodde du menade dig själv när jag läste överskriften Diva Jag gillar inte lp men det var en av de vackraste vinylare jag någonsin har set. Gud vad vackert. Quote
marbrink Posted January 23, 2004 Posted January 23, 2004 mats: OM du lyssnade med den där spelaren skulle du förmodligen gilla LP. Quote
Guest mats Posted January 24, 2004 Posted January 24, 2004 Kanske det marbrink. Men jag är mer intresserad av det mer gudomliga formaten SACD och DVD audio. Quote
Jonas Posted January 25, 2004 Posted January 25, 2004 Va nån skribent i en engelsk hifitidning som trodde att det bara skulle finnas ett format för audiofiler om några år... Vinyl! Quote
MartinH Posted January 26, 2004 Author Posted January 26, 2004 Ja den är riktigt TUNG... Tallriken väger 10 kg och totalt med strömförsörjning så hammnar den på modiga 21,3 kg.... En riktig stenkaka kan man säga.... /Martin Quote
Guest mats Posted January 26, 2004 Posted January 26, 2004 Va nån skribent i en engelsk hifitidning som trodde att det bara skulle finnas ett format för audiofiler om några år... Vinyl! Gör inget bara jag få ha mina superformat så.. Martin det där var tungt. Var det inte Simply Black som vägde nära 40kg? Eller väger den är väl aktuell ännu Quote
MartinH Posted January 30, 2004 Author Posted January 30, 2004 Ja tyngre finns det garanterat, såg nått monster på en mässa på runt 100 kg, hadde en egen bänk till den och allt.. Men denna är i alla fall nått som de flesta kvinnliga medlemmar i familjen kan tänka sig Ska bli riktigt kul att lyssna på Conrad från Avid under mässan och lyssna på Sara K/Waterfalls på 180 gr.... /M Quote
Recommended Posts