Jump to content

Recommended Posts

Posted

Här trillar det in fin fina saker som jag måste undersöka närmare. Trevligt :mm:

Börjat förmiddagen med klassiskt Diana Krall material. En skiva från den klassiska sångboken. Dagen kommer fortsätta i samma stil och frågan är hur länge tar den innan hennes nyaste finns hemma.... ? ;)

krall_allforyou.jpg

Diana Krall - All for you

Ha en trevlig helg!

/Mattias

Posted

Ludwig demade två låtar lite snabbt för mig i Audionords rum på Arkenmässan, den första var nåt med japanska trummor och den andra var en låt ur soundtracket till The Punisher.

Spår 14 närmare bestämt, Piece by piece med Strata.

punisher.jpg

Men det är inte den skivan som snurrar hemma hos mig just nu utan orginalskivan till spåret vi avnjöt.

Strata med sitt självtitulerade album.

Stratast2004.jpg

Musiken kanske inte är så revulotionerande, det är mer kvaliteten på alstret som får mig att komma igång.

Det går nämligen att spela svinhögt utan att något faller ihop (förutsatt att man har anläggning för det då ;) )

Maken till ljudkvalitet på den här typen av hårdrock har jag sällan skådat.

Ett provsmak på spåret jag talar om kanske? Piece by piece Piece by piece

Hela skivan är genomgående rätt bra, lättlyssnat och genomtänkt (förutsatt att man gillar genren då förstås)

Jag är numer ännu mindre populär hos grannarna :D

Posted
Aron Neville - Warm Your Heart

Lungt soft och underbart...

c511618536u.jpg

Plockade fram Aaron igen efter några år och den här skivan är just underbar. Har Aaron Neville förr eller senare gjort något som ens kommer i närheten... :?:

Posted
Har Aaron Neville förr eller senare gjort något som ens kommer i närheten... :?:

Det är nog den skivan som gäller...För mig i alla fall.

Nu blir det hopp i musikstil igen! :mm:

Psychobilly is the name!

Nekromantix - Dead girls dont cry

leftbox.gif

Det är inte mkt som får det att spritta i benen på mig med detta musikaliska kaos gör det svårt för mig att sitta still.

Mad Sin är fortfarande ett strå vassare men det här är inte fel det heller.

Posted

Brad Meldhau Trio "House on Hill" og Patricia Barber "Mythologies".....

mvh

Posted
Brad Meldhau Trio "House on Hill" og Patricia Barber "Mythologies".....

mvh

og fortsetter med denne, E.S.T "tuesday wonderland", Svensk samtids jazz av verdensklasse...

Cover_ACT_9016_2.JPG

mvh

Posted

Jag lyssnar på musik från spelet FF X. Fyra skivor som kosta 500 men det var det värt. Flera av spåren håller dessutom hög ljudkvalitet :). Någon mer än jag som gillar spelet :blush:?:

/Mikael

Posted

Diana Kralls senaste! :)

Känns positivt att hon varierar sig lite från förra cd'n. Stor risk att bara spela på, men jag tycker att denna skiljer sig tillräckligt mkt från förra och tillräckligt lite för att fortfarande vara D Krall! :D

Posted
og fortsetter med denne, E.S.T "tuesday wonderland", Svensk samtids jazz av verdensklasse...

Cover_ACT_9016_2.JPG

mvh

Är hängiven EST-beundrare sedan deras första skiva men nu vet jag inte om jag är rätt målgrupp längre.

Har lyssnat på E.S.T-skivan några gånger och förstår inte vad som är bra och nyskapande med denna skiva!!

Varför låter alla dessa gitarrkaskader som King Crimson ca 1977?

Och varför elgitarrer överhuvudtaget? Vill de röra sig mot att bli ett progressivt rockband...

Posted

-> Oljud. :D Den var ny. Har aldrig hört att någon gillar musiken men inte spelen. Har du musiken på cd och var får du isåfall tag på dem? Skulle gärna vilja ha musiken ifrån FF IX och X2 men kan inte hitta dem någonstans. Visst kan man ladda ner dem på www.eyesonff.com men det är ju inte samma sak.

/Mikael

Posted

Mikael: har dem bara i mp3. ner laddad oxå... Skulle nog inte köpa cd-skivorna om det gick. 7an har ju bäst musik :D iaf av dem ja hört...

Posted

Okej. Ja musiken till sjuan är grym. Jag kan ju ta och tipsa om filmen FF 7 Advent children. Bländande animeringar och riktigt tung musik, speciellt i slutscenen.

/Mikael

Posted
Är hängiven EST-beundrare sedan deras första skiva men nu vet jag inte om jag är rätt målgrupp längre.

Har lyssnat på E.S.T-skivan några gånger och förstår inte vad som är bra och nyskapande med denna skiva!!

Varför låter alla dessa gitarrkaskader som King Crimson ca 1977?

Och varför elgitarrer överhuvudtaget? Vill de röra sig mot att bli ett progressivt rockband...

Godt spm!, men det handler vel muligens om å fornye uttrykket og da gjerne på en slik måte at det er veldig nytt, ett lignende exempel er Patricia Barber som også legger inn rett nye og sterke inntrykk på sin siste skive, rap, kor gitar soloer osv... det er kanskje ikke brukt så mye tidligere i denne sammnhengen, kanskje står man overfor ett stil bytte, det behøver jo å fornyes ved jemne mellomrom mener jeg....

mvh

Posted
Okej. Ja musiken till sjuan är grym. Jag kan ju ta och tipsa om filmen FF 7 Advent children. Bländande animeringar och riktigt tung musik, speciellt i slutscenen.

/Mikael

Jo den är bra, såg den när den kom på dvd ;) Klart bättre än första FF filmen...

Posted

Ekman: Visst är det. Som en inramad tavla! :cool: Känns som en scen tagen direkt ur Alice i underlandet. Undrar om inte skivan till viss del är insprirerad... hmm. Får googla. :) Blev det några Cardas RCA-pluggar föresten? :) Länge sen, länge sen.

Posted

Nu för tiden är det just rent hopplöst att slita sig från stereon. kl 7:30 slängde jag på Peder Af Ugglas och därefter slängde jag på Testrecord 4. Det blir en Opus3 förmiddag helt enkelt. :) Ska försöka slita mig och läsa ett par rader litteratur idag. ... om jag orkar och har lust. Nån som har Joyce - Odysseus på LP? :clown:

Posted

Handlade Stockfisch Closer to the Music vol 2 i veckan och passade på att även knipa ett ex av vol 1 som jag bara tidigare hört vid besök i olika hifibutiker.

18226.jpg

1. Allan Taylor - The Beat Hotel

...

7. Chris Jones - No Sanctuary Here

...

10. Steve Strauss - Mr.Bones

...

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmums! :app:

Posted

Förstår det Ranefjord, ser verkligen inbjudande ut! :) Jag själv är inne i en period där timmarna tillbringas ihop med Gerry Mulligan och Beethoven. :app:

Guest mikael
Posted
Jo den är bra, såg den när den kom på dvd ;) Klart bättre än första FF filmen...

Japp. Första FF-filmen suger :o .

/Mikael