Jump to content

Recommended Posts

Posted

Stravinsky The Firebird Dorati London S O

Jag skulle bara prova lite hifimusik.... men klassiskt är ju underbart att sitta och läsa en trevlig hifitidning eller så till. Läsa och poppa Mesuggah kan bli lite ansträngt! :evil:

Posted

Nelly Furtado - Loose

india.arie

Bobby Bland - Dreamer

Ernest Ranglin - Below the bassline

Patty Larkin - Running Angels

Jimmy Scott - Very Truly Yours

• 3 weeks later...
Posted

Det har varit semester med ovanligt få musikaliska inslag, det märks.....

Under förmiddagen mellan tvättstuga och frukost kom jag på att det var ett tag sedan fröken Krall spelades. Så The Girl in the other room påbörjades med gåshud på flera av spåren. Satt paralyserat och lyssnade till musiken. Underbart!

20041022175324.jpg

Naturligtvis glömdes tvätten bort :blush

/Mattias :)

Posted

Har preics flyttat och under upppackningen idag snurrade följande skivor i spelaren:

Hem - Eveningland

Americana i stil med Cowboy Junkies

Conjure One - Extraordinary Ways

Eletronica och beats med ljuvliga sångerskan Poe. Låten One Word på repeat flera gånger-

Posted

raindog, kul när man återfinner godingar ur samlingen.

oLjud, såg just "Cash rullen" i helgen. Bra och intressant film :)

Engelholm Audio, Lite Lisa är aldrig fel :) Påminner mig om en "Linndiggar-session" i Gbg för ett gäng år sedan ;)

/Mattias

Posted

Johnny Cash filmen Walk the Line är skitbra! :D

Hon som spelade June Carter fick ju en Oskar som "årets bäst kvinnliga biroll", vilket jag förstår fullt ut, hon spelar riktigt bra.

Men han som spelar Johnny borde ha fått en oxå, men det kanske är lite tuffare bland manliga huvudroller.

Ett måste att se om man gillar Johnny Cash lite! Jag hade nästan aldrig hört han innan jag såg filmen, men nu så tycker ja han är kung :D

Posted
Johnny Cash at Folsom Prison / at San Quentin :D

Du har tydelig god musikk smak oljud :D Ser du lytter på bla Riverside også, meget god skive, prøv også Porcupine Tree "Deadwing" om du likte Riverside.

Men idag har det gått i favør Mr Cash her også først "at San Quentin (complete concert) og resten av dagen ettermiddagen "American V, a hundred highways" ett sterkt album....

mvh

Posted

Kul att se att lite hårdare rock (metal) finns i skivsamlingen bland Euhonias medlemmar! :)

Köpte idag lite skivor:

Johnny Cash - With his hot and Blue Guitar & Sings the Songs that made Him Famous

Jazz Legends - 60 All Time Classics ( Naxos Legends 8.103014s/1.../3

Posted

Gjorde det extremt lätt för mig lat som man är :D

Kolla bara Favorite artists på min hemsida så är ni uppdaterade på vad jag lyssnar på :)

http://spaceport.mine.nu/

edit: Det är alltså dynamiskt och ändras hela tiden vartefter jag lyssnar på något.

edit igen: Se min signatur för vad jag lyssnar på just nu :)

• 2 weeks later...
Posted

Helge Lien Trio "to the little radio" Tri jazz i verdens klasse......anbefales sterkt!

mvh

Posted

Är något visst med Cat Stevens tycker jag, lyssnar tyvärr på en Very best of, känns lite fel. Ska så småningom skaffa remastrade originalalbum. Annars har det blivit mycket Nightwish, skaffade mig Live-dvd:n End of an Era. Den gör mig mycket lycklig och i synnerhet Creek Marys Blood när "indianen" tar i som bäst, då hamnar man helt plötsligt i en annan värld. Mäktigt är bara förnamnet, rekommenderas skarpt.

Posted

Nu har jag visst snöat in på något riktigt konstigt i alla fall enligt mig själv, det är inte hifi men det svänger och gungar som bara den.

The Pussycat Dolls - PCD

B000B8I850.02.LZZZZZZZ.jpg

Hittlåten med dem just nu är Buttons och kan provlyssnas med RealPlayer.

Min personliga favvo från skivan är dock Beep.

Posted

Hm, lyssnar på just nu. Tja jag skäms lite för jag mår alldeles för bra. Vid denna period lyssnar jag mest på dvdvideo, och då snackar jag om Cream live in Albert Hall och Pink Floyds Pulsedvd. Jag sitter där med ett fånigt leende och tittar på duken och njuter. Gammalmusik, men sicka musiker :mm:

Posted
Nu har jag visst snöat in på något riktigt konstigt i alla fall enligt mig själv, det är inte hifi men det svänger och gungar som bara den.

The Pussycat Dolls - PCD

B000B8I850.02.LZZZZZZZ.jpg

Hittlåten med dem just nu är Buttons och kan provlyssnas med RealPlayer.

Min personliga favvo från skivan är dock Beep.

De var inte fula precis :)

Posted

Some en liten motpol till Marilyn Manson så spelar jag just nu: Göteborgs Kammarkör/Gunnar Eriksson och Lars Gullin Proprius 9988. Lars Gullin dog 1976. Men hans musik lever och äger den kraft som kan bli utgångspunkt för något nytt. Göteborgs Kammarkör sjunger här Gullins melodier med texter som talar om ett evigt men ständigt föränderligt kretslopp: om livet,kärleken och döden. "Allting har sin tid,allting sin stund"

Posted

Etter liten tur i en av Gøteborg´s bedre brukt sjapper kom man endelig over ett par vinyl skiver man har vært på jakt etter i mange år.

Broken Home "Broken Home" er endelig tilbake i samlingen etter mange år og

Nick Gilder "Rock America" er endelig i vinylsamlingen etter å ha blitt spillt på org kasette i 20 år, endelig igjen for disse to skivene :D.

Foe en som liker jazz bedre enn blues så er det en "beste" gitarist, Johnny Guitar Watson med "Giant" denne gangen....

Ahhh en fortreffelig mandag :app:

mvh