Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har bara läst om shanlings cd-spelare och de verkar överlag få bra recensioner.Utseendemässigt är spelarna då rena rama knock-outer :mm:

CD-T200C_4.jpg

vad kostar den då :?: 50000kr :?: nixpix, ca 25000kr!

har någon på detta forum lyssnat på denna vackra juvel :?:

det kan ju vara ett får i ulvakläder...

här finns en test på underverket:

shanling cd-t200c

Posted

Cd-t200 har väl varit "around" ett tag, eller..? Däremot såg jag på bilder från CES att Shanling kommer med en matchande intergrerad rörförstärkare byggd på samma chassie.

Posted

Jag har lyssnat på den med CD bara, hos Hifi consult, tillsammans med en rörförstärkare(den integrerade, svarta med retrodioder, som heter nått på a tror jag...) samt de stora QRS stativarna, som ser lite skumma ut. Den lät ganska trevligt. Gillade verkligen röstpresentationen med rörutgångarna. Annars rätt mjuk och slätstruken. Kan dock varit stärkaren i kombination med högtalarna. De kan tydligen vara lite trögdrivna?? Med transistorutgångarna blev det lite rakare och snabbare ljud, men tyvärr lite vasst. Jag tor det var HF som recenserade denna för ett tag sedan och föredrog transistor utgångnen. Jag gillade nog rören mest, vid detta tillfälle. Jag referenslyssnade mot CD fix och i detta fallet med bara CD i testen så var den både mer korrekt, upplöst och dynamisk. Dock lite hård i uppställnigen. Jag testade en CD fix hemma i julas och där var den inte hård alls, utan bara välupplöst och luftig. Sannolikt kan samma förbättring råda för shanlignen i lämplig uppställning. Har ignen aning om hur komponenterna var matchade och uppställda, eller inspelade för den delen. Jag har dessutom feta golvare och bipolära transistorsteg, vilket i sig gör mig olämplig som bedömmare av just denna uppställning. Låna hem o testa, för fräckare får man leta efter. Dessutom får man ju SACD på köpet.

Posted

Intressant skapelse. "-vi tar en Wadia och pressar ihop den lite,.. sätter dit lite rör,..och ja va f*n, vi kör toppmatning"

Och vips, en Shanling sacd-spelare :D

Mycket läcker var den åtminstone :mm:

Posted

Jag gjorde ett "knacktest" på den Shanling som stod på Hificonsult....inget roligt....den ser mycket stabilare ut på kort än i verkligheten....

...men den kan ju låta bra för det! :)

\\K-man

Posted

jag håller med k-man jag tycker också dom ger ett väldigt klent intryck om man klämmer lite på dom, fast dom kan ju låta bra för det men byggkvaliten är inte lika hög som den ser ut

Posted

från www.shanling.com:

200c är en ny modell.

SLM-A40MKII

PCM Digital Signal/Analog Signal Receiver and Hi-Fi Class-A Power Amplifier

2x50W klass A med uppsamplande DAC allt-i-ett. Inte illa.

Posted
:) Jag tror att samtliga tester jag sätt har gett dem "si så där" betyg, men designen är ju något alldeles extra, vare sig man gillar den eller ej.