Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan!

Jag har blivit sugen på att köpa ett nytt slutsteg. Den där uppgraderings nojjan har bitit igen, igentligen var jag nöjd som det var men på grund av kompisar som gärna ville köpa mina nuvarande slutsteg så tänkte jag att man kanske lika gärna kunde skaffa något nytt. Det är ju inte alltid man inte ens behöver lyfta ett finger för att sälja två olika slutsteg.

tidigare hade jag ett rotel rb-870bx och nikko alpha III

Där av står man nu utan slutsteg eller rättar sagt lånar ett.

Pris för slutsteg som jag har tänkt mig är runt 5000kr och jag köper gärna något begagnat dock inte allt för gamla grejer, vill ju ha lite nytt så 90-tal och senare helst. Men tips om nya slutsteg funkar också.

Uppbygnad av slutsteget kvittar men kvalitet är något som ska finnas, inte allt för mycket ihopa plocks känsla.

Slutsteget ska helst vara balanserat med eller utan obalanserade ingångar.

Sakerna som den ska spela tillsammans med är:

signalkälla: arcam cd82

försteg: Plinius M16

högtalare: XTZ 99 w2mt

Så är det någon som har eller har tips om ett slutsteg säg till.

Mvh Educk

Posted

Jag hade tidigare ett par Denon POA-6600A monoblock som hängde med i många år. Det var mycket slutsteg för pengarna och begagnatpriset bör väl ligga på runt 5000 kr för ett par i dagsläget.

RCA och XLR in.

Posted

Tack för länken Ekman

ebay kan man ju alltid hålla utskik på dock vore det gott att få tag på nått i sverige men vem vet kanske sista utvägen

På tyska ebay brukar det nästan hagla POA-6600A till bra priser.

till exempel DENON

Posted

Man får ju nostalgikänslor... :shy::) Det var HiFi-Klubben som levererade och därför kunde jag ta hem och jämföra med NAD 208. Valet blev enkelt.

Från eBay:

Dynamikleistung: 650 W (an 4 Ohm) 1100 W (an 1 Ohm).

Posted
Hejsan!

Jag har blivit sugen på att köpa ett nytt slutsteg. Den där uppgraderings nojjan har bitit igen, igentligen var jag nöjd som det var men på grund av kompisar som gärna ville köpa mina nuvarande slutsteg så tänkte jag att man kanske lika gärna kunde skaffa något nytt. Det är ju inte alltid man inte ens behöver lyfta ett finger för att sälja två olika slutsteg.

tidigare hade jag ett rotel rb-870bx och nikko alpha III

Där av står man nu utan slutsteg eller rättar sagt lånar ett.

Pris för slutsteg som jag har tänkt mig är runt 5000kr och jag köper gärna något begagnat dock inte allt för gamla grejer, vill ju ha lite nytt så 90-tal och senare helst. Men tips om nya slutsteg funkar också.

Uppbygnad av slutsteget kvittar men kvalitet är något som ska finnas, inte allt för mycket ihopa plocks känsla.

Slutsteget ska helst vara balanserat med eller utan obalanserade ingångar.

Sakerna som den ska spela tillsammans med är:

signalkälla: arcam cd82

försteg: Plinius M16

högtalare: XTZ 99 w2mt

Så är det någon som har eller har tips om ett slutsteg säg till.

Mvh Educk

Vincent sp331 säljs för ca 5000 begagnat. har ett själv, och det varken känns eller ser ut som något fusk bygge. :)

Posted

Japp Labbe ett sådant hade inte sutit fel någonstans. dock har jag inte hittat några begagnade. en svart hade gjort sig bra med min plinius!

Vincent sp331 säljs för ca 5000 begagnat. har ett själv, och det varken känns eller ser ut som något fusk bygge. :)
Posted
Japp Labbe ett sådant hade inte sutit fel någonstans. dock har jag inte hittat några begagnade. en svart hade gjort sig bra med min plinius!

Fanns ett på hifimagasinet.com för ett tag sedan. vet dock inte om det finns kvar...

Posted

just nu försöker jag få igenom ett köp av ett electrocompaniet AW60FTT verkar vara en trevlig sak, får se hur det går eller om man hittar nått annat :)

Posted

ja då väntar man på ett styck electrocompaniet slutsteg. ska bli intressant att se hur det spelar med resten av anläggningen. förhoppningsvis bättre än vad rotel och nikko gjorde :)

det är så jobbigt att vänta på nya grejer. detta måste vara nackdelen med att inte köpa grejjer i butik