fideljr Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Köpte ett par Kharma högtalare innan jul och det är som en dröm att lyssna till Tänkte att nu har de glömt bort den där tokiga svensken , men vad fick man i email boxen idag ? "Charles van Oosterum <kharma@xs4all.nl> skrev den Tue, 20 Jan 2004 14:39:30 +0100: > Dear Tomas, > > Did you receive m y reply > Are you still interested > Any questions > > Best regards > > Charles van Oosterum > Kharma and OLS AUDIOTECHNOLOGY > tel: +31 76 5715010 > fax: + 31 76 5714773 > email: kharma@xs4all.nl Så jag svarade med följande: "Verzonden: dinsdag 20 januari 2004 14:43 Aan: Charles van Oosterum Onderwerp: Re: Tenor and Kharma Hello Charles Which Amp will you rec to Kharma CRM ref 3.2 ? Lamm or Tenor ? (Kharma är agent för Lamm och Tenor i Holland) Can i buy speakers and amp direct from you or can you rec any store ? Best regards Tomas Nu tar det ett tag innan man får svar ? Vad händer ? Får svar samma dag (15:56 Tisdag) "Dear Tomas, You can buy Lamm or Tenor directly at OLS store. We have 6 listening rooms here , so all of that is no problem. To the question of Tenor or Lamm. (Kharma är agent för Lamm och Tenor i Holland) It is so difficult to explain Both are at superhigh level. The lamm has ultra honest balance and timbre with exquisite detail The Tenor has vivid colors and overall warmth Saturday I had an American/Belgium who distinctly approved of the tenor in favour of the lamm at the crm3.2, but it also depends on the rest of the front-end and on the taste. At the latest ces-show we had 2 rooms , yes one with lamm and one with tenor And the new hybrid m1.2 amps were sounding great with the crm3.2fe's While the new hybrid hp300 form tenor was doing great on the Midi-Grand-Enigma -ceramique in the other room Even a famous reviewer asked me my personal favour, but I like both I just can't make up my mind Fortunately I don't have to , because we have both here at the factory We will be happy to serve you Best regards Charles van Oosterum Kharma and OLS AUDIOTECHNOLOGY tel: +31 76 5715010 fax: + 31 76 5714773 email: kharma@xs4all.nl Snacka om snabb service när man har frågor, det känns som om de sitter och väntar sig från lilla mig i Sverige. Tänk om fler företag skulle jobba så här mot kunder. Vad mycket roligare det skulle vara Eller vad tycker ni ?? Inte att att man blir Kharma frälst, nästa lite religös Ha det Fideljr Ps: Har inte köp någon ny kamera men har en bild på den högtalaren som står hemma hos mig Bilden är hämtad från Kharmas websida Källa:"http://www.kharma.com/_images/products/ceramique/ce-rm.jpg Quote
Timbre™ Posted January 20, 2004 Posted January 20, 2004 Några exempel på snabba och personliga svar som jag har tagit emot: Victor Khomenko på Balanced Audio Technology. Ben Piazza på Shakti Innovations PIA i Tyskland (Accuphase Europa) Ray Kimber på KimberKable Kul att Kharma följer upp sin kvalitet med personlig service... Quote
fideljr Posted June 3, 2004 Author Posted June 3, 2004 Sitter och jobbar och läser lite mail som har kommit under dagen Pling ! Av min förvåning så är det från Charles (Kharma killen) Vilken kille. Han vet vad nöjda kunder gäller för hans bolag $$$$$ "Dear Thomas, How are you I amjust going over my emails that's why Best regards Charles van Oosterum Kharma and OLS AUDIOTECHNOLOGY tel: +31 76 5715010 fax: + 31 76 5714773 email: kharma@xs4all.nl Killen vill bara kolla läget Mina nästa högtalare kommer endast att inköpas från denna tillverkare om de finns kvar. Fideljr Quote
Matrixen Posted June 3, 2004 Posted June 3, 2004 Jag fick ett privat mail från Flemmin E Rasmussen på en allmän förfrågan till Gryphon. Snacka om chock! Frågan rörde en redan köpt produkt, så det handlade inte om någon säljambition. Quote
Neodynium Posted June 3, 2004 Posted June 3, 2004 Bra service är mycket viktigt!!! Lägger man massor med pengar så skall man få service därefter!! Quote
Guest Zalve Posted June 3, 2004 Posted June 3, 2004 Jag vet inte om jag tycker det har med hur mycket pengar man lägger ut. Snarare om företagt vill ha nöjda. Och somliga företag HAR insett att Nöjda kunder återkommer... Eller hur grabbar... Quote
Recommended Posts