juha Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Din vägg ala whisky + annat är bland de finaste diffusorer jag sett ..Laphroaig...mmmmums Quote
Martin Posted July 29, 2006 Author Posted July 29, 2006 Din vägg ala whisky + annat är bland de finaste diffusorer jag sett ..Laphroaig...mmmmums Tackar juha Har precis fått en liten gammeldags soffgrupp av mormor som jag ska hämta, sen blir det en riktig liten ljugarhörna där nere i musikrummet Quote
Timbre™ Posted July 29, 2006 Posted July 29, 2006 Har precis fått en liten gammeldags soffgrupp av mormor som jag ska hämta, sen blir det en riktig liten ljugarhörna där nere i musikrummet Det kan ju bli en riktig placebohörna med whiskyns hjälp... Quote
Martin Posted August 2, 2006 Author Posted August 2, 2006 Sittplatsernas fundament är så gott som klart! Nu ska 3 st recliners inköpas framöver. Whiskyhörnan har fått en soffgrupp, och snart även nya hyllor, stay tuned i "Martins paket och bildtråd " Nästa etapp på bygget blir en ljusslinga under podiet, förhoppningsvis sätter jag dit den i morgon, sen ska det upp draperier och en dörr! Quote
datar Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Laphroaigen är finfin!!! Har du provat Lagavoulin? Quote
Martin Posted August 2, 2006 Author Posted August 2, 2006 Jajamensan, gamla hederliga 16-åriga laggan är riktigt fin. Har haft en men den har tagit slut tyvär... Det är verkligen dags att shoppa på sig lite snart igen Lite av favoriter annars är ju japansk whisky, tyvär har jag inga själv men svärfar har dessto fler. Nikka, suntory och allt vad dom heter är riktigt riktigt goda! Har tvingat honom att skaffa en blixt till kameran och lite Nikka nästa gång han åker dit. Quote
Engelholm Audio Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Lite av favoriter annars är ju japansk whisky, tyvär har jag inga själv men svärfar har dessto fler. Nikka, suntory och allt vad dom heter är riktigt riktigt goda! Jag har också smakat några Japanska wisky och blivit rätt postivit överaskad! Kanske för att man vet så lite om dom och bara "smakar dom förutsättningslöst"? Skall kolla upp namnet på den jag tycker om...kan nog vara Suntory! Trevligt bygge förresten! Blir nog super med 3 recliners... Quote
Timbre™ Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Martin, det här blir en härlig fortsättning och jag känner mig tjatig men bilden är för stor... Kan du plocka ner den 100 pixlar i bredd... Quote
Martin Posted August 2, 2006 Author Posted August 2, 2006 Fixat! Tänk om det fanns någon slags standard, på ett forum jag är på så gäller 850 på ett annat 700, ett tredje 650 .. och här 750 alltså Quote
Timbre™ Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Fixat! Tänk om det fanns någon slags standard, på ett forum jag är på så gäller 850 på ett annat 700, ett tredje 650 .. och här 750 alltså Kan bara hålla med men det är varken Mikael2 eller jag som bestämmer detta utan jag skyller på mjukvaruleverantören... Nu blev det perfekt. Quote
Lasse Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Kan bara hålla med men det är varken Mikael2 eller jag som bestämmer detta utan jag skyller på mjukvaruleverantören... Nu blev det perfekt. Eller så är det dags att skaffa större skärm Här funkar alla bilder fint nästan oavsett storlek...Utan att förstöra formen på forumet alltså. :cool: Quote
Martin Posted August 2, 2006 Author Posted August 2, 2006 Eller så är det dags att skaffa större skärm Här funkar alla bilder fint nästan oavsett storlek...Utan att förstöra formen på forumet alltså. :cool: Samma här, så det blir att man inte tänker på det. 1440 i bredd på bärbara och stationära 1920 :clown: Quote
Timbre™ Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Eller så är det dags att skaffa större skärm ...Det är pickupköp på G så skärmar är inte prio just nu. Back to analogue... :cool: Quote
K-man Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 ...hehee...it-kunnandet avslöjar sig...du behöver inte större skärm Timbre...bara öka upplösningen... \\K-man Quote
Timbre™ Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 ...hehee...it-kunnandet avslöjar sig...du behöver inte större skärm Timbre...bara öka upplösningen... Ja, jag tycker att Sonyskärmen är stor som den är. En enda gång har jag sett forumet i gigantiskt format och det var rätt häftigt. Som hembio ungefär och det var kanske en sån drbob menade... Det handlar nog om upplösningen K-man och med mitt Windows 98 kan jag ju alltid skylla på Microsoft... Quote
Martin Posted August 3, 2006 Author Posted August 3, 2006 Precis varit och handlat en tub Karlssons klister! Så nu ska nog belysningen sitta fast. Kommer nog kort lite senare ikväll Quote
Martin Posted August 3, 2006 Author Posted August 3, 2006 Jisses det brinner :evil: :evil: :evil: :evil: Egentligen lyser det med ett svagt rött sken, men det gick inte att fånga på kort tyvär... Quote
Guest Zalve Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 Jisses det brinner :evil: :evil: :evil: :evil: Egentligen lyser det med ett svagt rött sken, men det gick inte att fånga på kort tyvär... Ska vi slå vad ? :evil: Quote
Martin Posted August 3, 2006 Author Posted August 3, 2006 Näeh Det går nog om man har ork! Men det saknade jag idag. Quote
Timbre™ Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Effekten blir ju att hela rampen ser ut att lyfta på ett austronautiskt vis... :cool: Var det inte Stevie Wonder som sjöng om en Higher Ground... Quote
Martin Posted August 4, 2006 Author Posted August 4, 2006 Nu så behöver jag bara skrapa ihop några kronor till en motordriver duk då, sen ska akustikmaterial och diverse textilier upp. Lånar en bild från tidigare i tråden Quote
Martin Posted August 5, 2006 Author Posted August 5, 2006 Fick min kameraväska med ett par objektiv och lite tillbehör stulna idag i stadsparken Örebro Samsonite DFV 100 Tamron SP AF 90mm F/2.8 MACRO (1:1) (serienummer 518383) Canon 18-55mm 1:3,5-5,6 + lite småsaker Hojta gärna till om ni ser någon misstänkt annons eller liknande, tack på förhand Quote
datar Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 De va som..... :angry: Mycket råkigt att läsa... Kan verkligen inte folk se skillnad på mitt och ditt Quote
Martin Posted August 5, 2006 Author Posted August 5, 2006 Blev riktigt ledsen faktiskt, det är ju prylar som jag använder varje dag numera.. jättetråkigt Tur i oturen var att jag hade det finaste objektivet på kameran medans väskan blev stulen. Quote
K-man Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 Det är FÖR tråkigt att folk inte kan låta saker vara!! \\K-man Quote
Timbre™ Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 Fick min kameraväska med ett par objektiv och lite tillbehör stulna idag i stadsparken Örebro Samsonite DFV 100 Tamron SP AF 90mm F/2.8 MACRO (1:1) (serienummer 518383) Canon 18-55mm 1:3,5-5,6 + lite småsaker Hojta gärna till om ni ser någon misstänkt annons eller liknande, tack på förhand Sorgligt Martin och det finns ju en hel del sajter med begagnade fotoprylar. Oftast har väl stöldgodset vandrat vidare ett par steg innan det kommer ut på annons. Sedan är det ju detta att man blir så besviken. Quote
Martin Posted September 15, 2006 Author Posted September 15, 2006 Idag ramlade det in en ny soffa! Quote
datar Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 Man lär ju inte sitta obekvämt i dom stolarna inte... Lite snacks, lite dricka och biokvällen är fulländad!! Quote
Martin Posted September 15, 2006 Author Posted September 15, 2006 Ska ha premiärvisning nu med mig själv, popcorn och ett par Ale och en flaska Blair Athol whisky. Återkommer med intryck om ett par timmar! Quote
Recommended Posts