Jump to content

Recommended Posts

• Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Din vägg ala whisky + annat är bland de finaste diffusorer jag sett :mm: ..Laphroaig...mmmmums

Tackar juha :)

Har precis fått en liten gammeldags soffgrupp av mormor som jag ska hämta, sen blir det en riktig liten ljugarhörna där nere i musikrummet :D

Posted
Har precis fått en liten gammeldags soffgrupp av mormor som jag ska hämta, sen blir det en riktig liten ljugarhörna där nere i musikrummet :D

Det kan ju bli en riktig placebohörna med whiskyns hjälp... :)

Posted

Sittplatsernas fundament är så gott som klart! Nu ska 3 st recliners inköpas framöver.

Whiskyhörnan har fått en soffgrupp, och snart även nya hyllor, stay tuned i "Martins paket och bildtråd :)"

Nästa etapp på bygget blir en ljusslinga under podiet, förhoppningsvis sätter jag dit den i morgon, sen ska det upp draperier och en dörr!

85229.jpg

Posted

Jajamensan, gamla hederliga 16-åriga laggan är riktigt fin. Har haft en men den har tagit slut tyvär...

Det är verkligen dags att shoppa på sig lite snart igen :D

Lite av favoriter annars är ju japansk whisky, tyvär har jag inga själv men svärfar har dessto fler. Nikka, suntory och allt vad dom heter är riktigt riktigt goda! :mm:

Har tvingat honom att skaffa en blixt till kameran och lite Nikka nästa gång han åker dit.

Posted
Lite av favoriter annars är ju japansk whisky, tyvär har jag inga själv men svärfar har dessto fler. Nikka, suntory och allt vad dom heter är riktigt riktigt goda! :mm:
Jag har också smakat några Japanska wisky och blivit rätt postivit överaskad! Kanske för att man vet så lite om dom och bara "smakar dom förutsättningslöst"? Skall kolla upp namnet på den jag tycker om...kan nog vara Suntory! :)

Trevligt bygge förresten! Blir nog super med 3 recliners...

Posted

Fixat!

Tänk om det fanns någon slags standard, på ett forum jag är på så gäller 850 på ett annat 700, ett tredje 650 .. och här 750 alltså :D

Posted
Fixat!

Tänk om det fanns någon slags standard, på ett forum jag är på så gäller 850 på ett annat 700, ett tredje 650 .. och här 750 alltså :D

Kan bara hålla med men det är varken Mikael2 eller jag som bestämmer detta utan jag skyller på mjukvaruleverantören... :D

Nu blev det perfekt.

Posted
Kan bara hålla med men det är varken Mikael2 eller jag som bestämmer detta utan jag skyller på mjukvaruleverantören... :D

Nu blev det perfekt.

Eller så är det dags att skaffa större skärm ;)

Här funkar alla bilder fint nästan oavsett storlek...Utan att förstöra formen på forumet alltså. :cool:

Posted
Eller så är det dags att skaffa större skärm ;)

Här funkar alla bilder fint nästan oavsett storlek...Utan att förstöra formen på forumet alltså. :cool:

Samma här, så det blir att man inte tänker på det. 1440 i bredd på bärbara och stationära 1920 :clown:

Posted
...hehee...it-kunnandet avslöjar sig...du behöver inte större skärm Timbre...bara öka upplösningen... :D

Ja, jag tycker att Sonyskärmen är stor som den är. En enda gång har jag sett forumet i gigantiskt format och det var rätt häftigt. Som hembio ungefär och det var kanske en sån drbob menade... :?: Det handlar nog om upplösningen K-man och med mitt Windows 98 kan jag ju alltid skylla på Microsoft... :)

Posted

Precis varit och handlat en tub Karlssons klister! Så nu ska nog belysningen sitta fast.

Kommer nog kort lite senare ikväll :)

Posted

Jisses det brinner :evil: :evil: :evil: :evil:

Egentligen lyser det med ett svagt rött sken, men det gick inte att fånga på kort tyvär...

podie.jpg

Guest Zalve
Posted
Jisses det brinner :evil: :evil: :evil: :evil:

Egentligen lyser det med ett svagt rött sken, men det gick inte att fånga på kort tyvär...

Ska vi slå vad ? :evil:

Posted

Nu så behöver jag bara skrapa ihop några kronor till en motordriver duk då, sen ska akustikmaterial och diverse textilier upp.

Lånar en bild från tidigare i tråden :)

4.jpg

Posted

Fick min kameraväska med ett par objektiv och lite tillbehör stulna idag i stadsparken Örebro

Samsonite DFV 100

Tamron SP AF 90mm F/2.8 MACRO (1:1) (serienummer 518383)

Canon 18-55mm 1:3,5-5,6

+ lite småsaker

Hojta gärna till om ni ser någon misstänkt annons eller liknande, tack på förhand :)

Posted

Blev riktigt ledsen faktiskt, det är ju prylar som jag använder varje dag numera.. jättetråkigt :diss::dead:

Tur i oturen var att jag hade det finaste objektivet på kameran medans väskan blev stulen.

Posted
Fick min kameraväska med ett par objektiv och lite tillbehör stulna idag i stadsparken Örebro

Samsonite DFV 100

Tamron SP AF 90mm F/2.8 MACRO (1:1) (serienummer 518383)

Canon 18-55mm 1:3,5-5,6

+ lite småsaker

Hojta gärna till om ni ser någon misstänkt annons eller liknande, tack på förhand :)

Sorgligt Martin och det finns ju en hel del sajter med begagnade fotoprylar. Oftast har väl stöldgodset vandrat vidare ett par steg innan det kommer ut på annons. Sedan är det ju detta att man blir så besviken.

• 1 month later...
Posted

Ska ha premiärvisning nu med mig själv, popcorn och ett par Ale och en flaska Blair Athol whisky. :D

Återkommer med intryck om ett par timmar!