Jump to content

Recommended Posts

• Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Japp, det är ju ingen hemlis direkt kanske :) Men jag tycker själv det är kul med bilder så jag lägger upp några här också!

11.jpg

23.jpg

Posted

Han fyller 1 år idag, perfekt att köpa en ny center i present :clown: .. Det tyckte iofs inte frun men det är en annan sak!

31.jpg

Posted

Martin: Jag visste inte. :) Trodde först det var en ny sub, men sen drog jag mig till minnes en viss liten bild som du lagt upp.

Hur stpr är den centern eg? ser ju ut och vara i klass med ett par golvare... :o:mm:

Posted
Han fyller 1 år idag, perfekt att köpa en ny center i present :clown: .. Det tyckte iofs inte frun men det är en annan sak!

Han tyckte nog att emballaget var en höjdare... :)

Posted

Japp den bör nog funka får vi hoppas :mm:

Får tacka för en smidig affär också trots vårat "gruppköp" :D

Ska ta lite mer kort sen, nu är det 1-års kalas!

Posted

Några fler pics!

Liten brytare för diskanten på baksidan, i n (normal) så passeras inga extra kretsar, i läge s (smooth) så ska diskanten anpassas efter rum med problem med reflektioner eller annat, inte direkt satt mig in i det då jag inte kommer att använda funktionen.

51.jpg

52.jpg

53.jpg

Posted

En lite översiktsbild!

Nu gäller det bara att skaffa ork att fixa klart allting, lite dämpning och diffusering + draperier... och mycket annat.

view.jpg

Posted

Dessa måste nog nästan vara värre, det är ju Viennas Topprylar!

Otrolig finish och kabinett som är helt stumma överallt.

• 1 month later...
Posted

Behöver kanske inte höra en ny tråd för varje paket som kommer... men idag kom i alla fall ett nytt!

65 kilo, halvjobbigt att bära själv :clown:

post-4959-1146149906.jpg

I lådan låg den här

post-4959-1146151140.jpg

Det är stärkare som lämnar 2x100 watt i Klass A eller med en omkopplare på fjärren får man 2x400 watt Klass AB i 4 ohm.

Lite lagom stor :D

post-4959-1146174696.jpg

Mitt 2-kanalsljud är nu väldigt väldigt trevligt tycker jag. Enda som saknas nu är en cd-spelare med xlr eller möjligtvis en fin DAC som jag kan använda både datorn och min gamla Cd-spelare till.

Posted

65 kilo vägde paketet.

Stärkaren väger 42, så den var inte helt lätthanterlig!

Tycker den spelar mycket bra för sitt pris, har man inte råd med Krell får man köpa en låtsasversion så länge :)

Posted

Kan bara gratulera till 100w klass A, sitter själv med 100 watt i klass A, dock lite annan förstärkare. Men det finns få saker som är så kul och manligt som klass A. Mitt element i vardagsrummet uppskattar det dessutom då det inte behöver vara på överhuvudtaget på vintern.

MVH Dan

Posted

Det är nästan otäckt så varmt det blir.. jag vågar knappt köra i Klass A, det känns som om något skulle gå sönder :blush

Guest asimov66
Posted

en fråga, klass a blir väldigt varm ja men hur går det med elektroniken då hållbarheten menar jag eftersom det inte är bra med varm elektronik hur går det ihop med klass A?

Posted
en fråga, klass a blir väldigt varm ja men hur går det med elektroniken då hållbarheten menar jag eftersom det inte är bra med varm elektronik hur går det ihop med klass A?
Det finns olika toleransgrader på ex kondingar hur pass hög (och låg för den delen) temperatur dom klarar av för att hålla sin beräknade livslängd.

l5777.jpg

Är ett exempel. Maxtemperatur anges till 85 grader men man skriver även ut:

Livslängd vid max rippelström: 6 000 h vid +85 °C, 80 000 h vid +40 °C

...dvs att livslängden ökar med mer än en faktor 10 vid (drygt) halverad arbetstemperatur (jämfört mot max temp).

Kondingarna kan man med säkerhet sätta en bit från kylflänsar och trissor... värre är det ju då med transistorerna som ju verkligen är dom som genererar övervägande delen av värmen i ett slutsteg. Här är mina kunskaper för dåliga för att skriva nått smart... Men jag misstänker att trissor kan lida av termiskt påverkade egenskaper precis som högtalarelement. Hurvida trissorna "slits" beroende på temperatur... Tja - kanske, men jag gissar på att det är mindre utsträckning än ex kondingar.

:)

Trevlig helg på er!

Posted

Jag mailade till Dynamic precision angående mitt steg som är över 10 år gammalt.

Jag frågade om det var idè att lämna in det på en översyn om t.ex kondningarna är gamla.

Jag fick till svar att dessa kondningar skall hålla specen i minst 50 år.

Då kände jag mig genast tryggare :)

Posted

Nu har jag spelat på steget ett par dagar. Jisses vad nöjd jag är, det låter fantastiskt bra. Mina Strauss fick verkligen ett nytt liv med liv Klass A watt i sig, får köra det till musiklyssningen och AB till när jag ser på film :app:

Min gamla Denon cd verkar hålla måttet rätt bra också.