Jump to content

Recommended Posts

Posted

givit upp, jag har inte givit upp, men vi får sänka takten till ett planerat skivtips i månaden i stället för ett i veckan... Så blir det när verkligheten knackar på och vill att man skall ställa upp på så mycket annat ~ verkligheten och mina ambitioner är verkligen inte särskillt såta vänner... :D

Månadens skivtips för januari 2006 (Bara 40 eller så dagar sent..)

En av mina goda vänner slängde till mej en CDR med musik han laddat ner från nätet, den enda kommentaren, lyssna på mappen som heter nr 1, nyfiken som man är så kastade jag den genast i min MP3 komplimentära Discman. Och visst, han hade rätt, det jag lyssnade till torde vara det bästa bortglömda albument från 1971...

Barbara Keith (STA*)

B00015YW30.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Som en blandning av Västkustcountry (Eagles/Poco), Little Feat, EmmyLou Harris och Joni Mitchell, växer denna platta vid varje genomlyssning. Alla låstran, utom en är skrivna av Keith, den enda covern är låt som vi alla kommer ihåg från en legendarisk Jimi Hendrix tolkning : All Along The Watchtower.. Hennes kompmusiker går inte heller av för hackor, bland namnen kan nämnas : Lowell George (Little Feet) och studiorävar som Jim Keltner, Leland Sklar och Spooner Oldham..

Jag skaffade min CD utgåvan från HMV Japan / WB Japan, Amazon listar en annan utgåva.. (Lyssning ex. hos Amazon som vanligt!)

Det intressanta med Barbara Keith är att hon idag har ett rockband med sin man och son, "The Stone Coyotes" - som var okända för mej tils jag började rota efter info för detta skivtips, och efter att ha smaklyssnat på deras plattor på Amazon inser jag att jag måste skaffa dom... (OBS! Dom lirar inte Countryrock!!!)

Så det kan bli... :blush :clown: :app:

/ptr

*STA = Self Titled Album

Posted

Väldigt off topic men den HMV-länken skulle du inte ha lagt ut... :(:D Det kommer en hel serie remastrade Bossa Nova-utgåvor från Universal på Japanpress för 100 kr styck...:o

Releasedatum 5 april.

650.jpg

Posted
Väldigt off topic men den HMV-länken skulle du inte ha lagt ut... :(:D

Bossa, Samba och ChaChaCha är aldrig Off Topic i mina trådar!!!! Nämner du mambo också går jag loss helt... :clown: :D

Men för den delen bör alla prova Barbara Keith!

/ptr

Posted
Nämner du mambo också går jag loss helt... :clown: :D

Vi har ju gumbo också för att spetsa till det hela... :D

Men du har rätt, lite countrykryddor kan va' bra' för balansen.

Posted
Vad är det som skiljer olika "pressar" åt? ex. japanpress kontra usapress?

Det vet man inte förrän man håller bägge i handen men ofta låter dom mindre "digitalt".

Förmodligen tycker skivköparna tvärtom i Japan... :)

Posted
Det vet man inte förrän man håller bägge i handen men ofta låter dom mindre "digitalt".

Förmodligen tycker skivköparna tvärtom i Japan... :)

Gräset-är-grönare-på-andra-sidan fenomenet finns nog överallt. :)