TSB Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Vad händer med ljudet i jämförelse mellan en skivspelarkabel på 1 meter och en på 10 meter? Rega Planar 3 Thomas Quote
diesel Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Vad händer med ljudet i jämförelse mellan en skivspelarkabel på 1 meter och en på 10 meter? Rega Planar 3 Thomas skivspelare skall man inte alls förlänga då kabeln påverkar impedansen hos pickupen. Du kan ev skicka den efter ett löst RIIA steg x antal meter. Quote
Haakan Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 skillnaden är ytterst minimal...du kan inte uppfatta den...ja jag har provat...dock inte blint...fast blir det mycket längre är det dags för balanserade kablar skivspelare skall man inte alls förlänga då kabeln påverkar impedansen hos pickupen. Du kan ev skicka den efter ett löst RIIA steg x antal meter. Quote
Timbre™ Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Är inte phonouppkopplingar extremt känsliga för störningar... Quote
gcs Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Om man har en kabel som är mycket längre så kommer diskanten att påverkas av kabelns capasitans. Det betyder att diskanten kommer att rulla av tidigare. Det här gäller alltså MM puppor medans MC puppor är lågohmiga och därför inte påverkas lika lätt. Quote
Haakan Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 Är inte phonouppkopplingar extremt känsliga för störningar... oj! missade att jag råkade citera...vinyl har jag 0 koll på jag snackar signal cd-försteg-slutsteg Quote
Timbre™ Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 oj! missade att jag råkade citera...vinyl har jag 0 koll på jag snackar signal cd-försteg-slutsteg Ja, då blir det en annan femma. Några varv runt kvarteret och tillbaka igen... Quote
Recommended Posts