Jump to content

Rumsakustik

Ozric

Recommended Posts

Nu har jag mailat med svanå, og med 4stk V-4 ville mit problem væra historie :)

Men desverre har jeg ikke plass til 4stk av disse. Det enklaste er vel å kjøpa en dipol høyttaler. Kanskje en gradient revolution hadde vært tingen

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om hifi snubben plöjt ner en hel del slantar på eletronik, så skulle nog densamme bli glad att det inte är sååå dyrt med akustik lösningar. Man behöver ju inte heller göra allt på en gång, man får garanterat bra prestanda kontra pris.

Ex nu känner jag mig mogen för ett steg till akustik behandlandet och är sugen köra igång taket, idag har jag "bara" Dacron för att få ner efterklangen i rummet. En variant på GH från Svanå, 40 mm tjock, som ska pendla ner för att även användas som bas absorbent(80hz ska absorberas), varvat med Dacron och jag räknar grovt att jag hamnar på 20 st tusenlappar för hela rummet. Med tanke på vad jag redan lagt på hifin så är detta en trevligare summa men det skojigaste av allt, det blir en garanterat glad hifi snubbe här :)

Hifisnubben?!? :):) Ett annat ord för hifinörden kanske?