Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Är ny på detta forum. Har hela livet(är nu 50+) haft ett mycket stort musikintresse. Ett gammalt hifi-intresse har nu åter blommat upp pånytt. Har tagit över ett par helt nya PMC GB1 ochskule gärna vilja ha tips på lämplig elektronik, i första hand förstärkare, en integrerad sådan. Där jag bor är det många mil till närmaste handlare, varför det är omöjligt att åka runt och låna hem aparatur om man skall klara sitt dagliga arbete. Mycket tacksam alltså för seriösa tips, gärna från dig som har samma högtalare. Vill ge ett stort plus och tack för alla skivtips på forumet.

Posted

Hej Clapton,

Velkommen tilbage til hifi-interessen :D

Jeg lavede lige en hurtig søgning på google, da jeg ikke er bekendt med din højttaler -

http://www.pmcloudspeaker.com/gb1.html

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge en forstærker som kan lave en varm og behagelig lyd, men også en, der er tilpas strømstærk til at give punch i musikken, når du vil genhøre dine gamle "Stones"-plader :cool:

En forstærker jeg har lyttet til nogle gange er den lille fine Classic One fra Pathos Acoustics. Den har de karakteristika som jeg nævne før. Det vil være mit bedste bud på din kommende forstærker :)

CO1.jpg

held og lykke med jagten!

Guest krelle
Posted

Hejsan! Jag skulle prova Antique Sound Labs "Leyla". Jag har provat mycket utrustning dessa dryga 20 år jag har hållit på med hifi men när jag lyssnade på denna så blev jag väldigt förvånad. Det är en rörförstärkare på 35 kg med kraft och känsla som jag inte trodde va möjlig för dessa pengar. Jag lät dom driva mina Totem Mani 2 som är väldigt tungdrivna och det gick hur bra som helst. Väldigt prisvärda måste jag säga och kan tänka mig att de driver dessa pmc bra.

http://www.divertech.com/aslleyla.html

Här kan du se förstärkaren men jag skulle skippa "hamsterburen" ;)

Jag köpte själv deras större monoblock som heter Cadenza och måste nog säga att det är mitt bästa köp

jag gjort.

Ps. Audioconcept säljer Antique Sound Lab.

Mvh Krelle

Posted
Hej Clapton,

Velkommen tilbage til hifi-interessen :D

Jeg lavede lige en hurtig søgning på google, da jeg ikke er bekendt med din højttaler -

http://www.pmcloudspeaker.com/gb1.html

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge en forstærker som kan lave en varm og behagelig lyd, men også en, der er tilpas strømstærk til at give punch i musikken, når du vil genhøre dine gamle "Stones"-plader :cool:

En forstærker jeg har lyttet til nogle gange er den lille fine Classic One fra Pathos Acoustics. Den har de karakteristika som jeg nævne før. Det vil være mit bedste bud på din kommende forstærker :)

CO1.jpg

held og lykke med jagten!