Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej på er!

Jag har nyss bytt förstärkare till en Octave V40 och nu är planerna att byta ut den moddade denvern mot något som är många gånger bättre.

Det jag vill ha är en spelare som är otroligt detaljerad,dynamisk och spelglad.

Gärna med en del värme i, har funderat lite om man ska satsa på en rör cd spelare då man har rör stärkare, men jag vet inte.

Nytt eller begagnat spelar ingen roll, priset bör inte vara över 20000 hellst.

Kom gärna med tips.

Jag hade inte tänkte köpa någon just nu, men jag måste ändå sålla marknaden så jag vet vad jag ska leta efter när det väl blir dags.

Posted

Ska den ha balanserade utgångar?

Min absoluta favorit i prisklassen runt 20 000:- är Copland Cd 823. Tror den kostar 22000- brutto, så den bör du kunna få för 20000 om du har pengarna. Tyvärr är den svår att finna begagnad då den är rätt ny. Låter otroligt bra för de pengarna... Lycka till!

Posted

Min absoluta favorit i prisklassen runt 20 000:- är Copland Cd 823. Tror den kostar 22000- brutto, så den bör du kunna få för 20000 om du har pengarna. Tyvärr är den svår att finna begagnad då den är rätt ny. Låter otroligt bra för de pengarna... Lycka till!

hej och tack för tipset, jag kommer göra den på rca så balanserade utgångar är inget krav.

Posted

Oj vad svårt.Trevliga spelare som jag vet om är Cairn Fog V2.Stargazer har en sådan och den är bra.

Ser att en är till salu på hifimagasinet.A.A Maestro?Oxå en trevlig maskin.Kanske någon av Sonys nyare sacd-spelare i ES serien?Marantz har också en sacd spelare som verkar trevlig.SA-15 tror jag den heter.Varken Sonys eller Marantz SA-15 har balanserade utgångar,men det var väl inga krav.

Posted

Som löjligt förtjust i Audionets grejor rekomenderar jag Audionet ART V2. Toppmatad spelare med mycket bra ljudkvalitet ( detaljerad, dynamisk och spelglad ), superb drive med dom flesta digitalutgångarna som BNC, AES/EBU, Coax samt toslink. Dock inte balanserade analogutgångar.

Nypris runt 34´men brukar ligga strax över 20 beg.

En ny modell släpps om några dagar ( ART G2 ) och då lär V2or dyka upp på marknaden.

Posted

Här håller jag med! En riktigt bra spelare för dessa pengar. Dom har ett demoex på Hifi-punkten i Trollhättan (kan ju vara såld). Du kan ju kontakta dom om intresse finns.

Deras hemsida är http://www.hifi-punkten.se :)

Posted

tack för de tips jag fått, jag ska titta närmare på desas, och försöka låna hem vid tillfälle, bor ju i örnsköldsvik så det är nóg inte allt för lätt tyvärr.

Posted
tack för de tips jag fått, jag ska titta närmare på desas, och försöka låna hem vid tillfälle, bor ju i örnsköldsvik så det är nóg inte allt för lätt tyvärr.

:) Hej! Du har ju skapligt nära till Östersund! Ring till Jämtljud! Prata med Nils-Gunnar. Jag tror att han har Coplandspelare till en bra penning! 063-13 30 88

Posted

Trevligt att det finns nån fler än bara jag som gillar Hifi i lilla Övik ;)

Synd att Nårdik är sån dålig hifi-butik :(

Annars skulle vi iaf haft en butik :)

Posted

Opera Consonance Droplet, bättre spelare än så får du inte för de pengarna du tänkt lägga...har du svårt med det speciella utseendet som vissa har så är lillebror Reference 2.2 MKII mycket bra...bägge låter som du beskriver, är rör i bägge dessutom.

Posted

Slå till på Knoxvills AH. Njoe Tjoeb 4000 Reference modell med uppsamplerkort monterat.

Svårslagen för 6500 SEK som han vill ha!!!

Mvh Magnus Eriksson

Guest Viking
Posted
Hmm, tyvärr är den svart, och hellst av allt så vill jag inte ha en svart cd spelare.

Hans Jonsson som har SUBAS har vel lagt ned butikkdriften? Han snakket om det i sommer da jeg besøkte han i Örnsköldsvik i juli :)

Posted

Vad tror ni om Opera Consonance 2.2?

Kanske en Audionet V2?

Kom gärna med fler tips och skriv gärna vad ni tycker om spelarna ni rekomenderar.

Posted

Inte lika snyggt, men du ahr ju då rums EQ som förhoppningsvis får till ljudet mycket bra. Sen kan man ha t.ex banchmark dac1 eller liknande...