Bone Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Hejsan Är inne på att köpa en ny anläggning, högtalarna jag vill ha är B&W 604 s3 men på förstärkarsidan e jag inte riktigt säker. Varit runt och tittat och lyssnat, men skulle gärna vilja höra lite från er med lite mer erfarenhet än vad jag har. Kan någon berätta om Cayin 252B, Primare I21 eller Nad C372 ifall någon utav dom skulle kunna passa till högtalarna. Ni får gärna tipsa om andra högtalare med. Musiken som skall användas är gammal hiphop, soul och rap. Är rätt ny på detta här, har inte så mycket koll. men jag tycker det e roligt /Bone Quote
Ekman Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Jag har bara hört C372 men den ska du definitivt lyssna på innan du bestämmer dig den låter riktigt bra Quote
Bone Posted February 22, 2006 Author Posted February 22, 2006 Jo men frun är inte så glad över den. hoppas att man kan ändra hennes uppfattning. Quote
Akkelis Audio Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Några snygga alternativ som kanske tilltalar hustrun. Quote
Ekman Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Jo men frun är inte så glad över den. hoppas att man kan ändra hennes uppfattning. Inte ens i silver??? Quote
Bone Posted February 22, 2006 Author Posted February 22, 2006 inte äns i silver men jag försöker förklara för henna att det inte är utseendet som räknas utan vad som finns i det. hon vill ha Primare I20, Cayin 252B, men jag vet inte hur det skulle låta med dom högtalarna. Quote
Bone Posted February 22, 2006 Author Posted February 22, 2006 Någon som vet något om Vincent SV-233, skulle det kunna vara något? Föresten hur stort skall rummet vara för b&w högtalarna? Tacksam för hjälp Quote
shaft Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Hej! NAD och B&W brukar låta bra ihop B&W är oftast klara och NAD lite mjuka i ljudet så de kompletterar ofta varandra. /Shaft Quote
oLjud Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Jag har 604erna, jag driver dem med "se ner lite" Funkar helt okej, bra djup och tyngd i basen (men inte nån "överdriven" bas som många som lyssnar på HipHop vill ha) och ett rent och fint mellanreg och diskanten finns där i lagom mängd (kan bli för mycket ibland, men bara vid riktigt höga volymer). Jag älskar att lira Nils Landgrens "Funky ABBA" högt, basen är precis som jag vill ha den. Hur det funkar med HipHop vet jag inte, då jag inte lyssnar på sånt skräp ( ). Edit: Du bör nog ha ett normalt stort rum, (minst 4x4m) har du inte det rekommenderar jag 603 istället. Quote
Recommended Posts