Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ett stort grattis till våra fantastiska hockeytjejet som sensationellt slog USA i Semifinalen på straffar.

Kanske de manliga kronorna kan lära sig vad kamp och hjärta betyder av tjejerna?

Oj så skoj! :)

Posted

Ett stort grattis till våra fantastiska hockeytjejet som sensationellt slog USA i Semifinalen på straffar.

Kanske de manliga kronorna kan lära sig vad kamp och hjärta betyder av tjejerna?

Oj så skoj! :)

Håller med det var riktigt bra gjort nu har ju tjejerna visat vägen... :)

Posted

Tycker inte alls att damkronorna gjorde en speciellt bra match de hade typ 3skott på mål under 70minuters tid. Däremot så måste man ge dem en eloge för att de verkligen kämpade hela vägen.

Posted

Som de flesta som har utövat sport, vet att det är INTE laget som spelar bäst som vinner,,, Utan de som får flest poäng/mål.

Har man dessutom en målvakt som STORspelar så räcker det med få skott på mål, om de går in...

De kämpade klart mycket bättre än de där "överbetalda transatlanterna" gjorde...

Posted

Jag är inte det minsta sur jag tyckte det här var jättekul och verkligen en underhållande match.

För övrigt håller jag med om att Kim Martin var helt grym idag men framåt så är Sverige helt sanslöst ineffektiva det finns EN spelare i laget som kan göra mål och det kommer garanterat inte att räcka mot Kanada där hela laget är hypergiftigt och som har ett dessutom otroligt bra powerplay.

För övrigt2 så undrar jag hur överbetalda usas damlandslag är??

Posted

Kan bara instämma i gratulationerna!! :)

Hade precis pratat med min bror på telefon och levererat en sågning av damhockey i allmänhet och sverige i synnerhet när jag slog på tv-n ch kollade upplösningen på detta fantastiska drama.

Snacka om att få äta upp alla sura omdömmen :blush men det bjuder jag på!

Tänk om herr-kronorna kunde visa samma glöd och vilja, då skulle det kunna bli nå´t. Ett hockeylag utan rätt inställning, det är som en HiFi-anläggning utan att ha skivor spela...alldeles oavsett hur bra enskilda komponenter laget/anläggningen har så lär man inte nå ända fram.... :D

Posted
Grattis till silvret :blush:black::D;)

Även jag vill gratulera till silvret :D:D

/Mikael

Posted

Det är rätt lustigt att hela Sverige har fått storhetsvansinne och tror att tre honor ska ta guld ikväll :D

Nu gör dom väl säkert det också bara för att djävlas med mig :evil: nej det vore såklart otroligt roligt men chansen är kanske 5% max

Posted
Nu gör dom väl säkert det också bara för att djävlas med mig :evil:

Är det inte storhetsvansinne att tro att dom i så fall skulle göra det bara för att djävlas med dig :clown: :D

Posted

Å så måste vi nämna curlingen! Tjejjerna tog GULD i curling!!! Vilken MATCH!!! Riktigt kul att se!!!! Sista stenen avgjorde!! :o:o

Posted
Å så måste vi nämna curlingen! Tjejjerna tog GULD i curling!!! Vilken MATCH!!! Riktigt kul att se!!!! Sista stenen avgjorde!! :o:o

Tjejerna var grymma GRATTIS, den enda nackdelen med deras vinst är att jag blir galen om jag ser/hör Hammerfall en enda gång till :dead:

För övrigt så måste väl Björn Lind nämnas snacka om att vara totalt överlägsen i sin gren han har ju inte ens någon konkurrens längre.

Posted
Vad äre för fel på Hammerfall? Dom är ju riktigt bra!!! :):)

Håller med. Det var riktigt bra tryck i videon med curlingtjejerna tycker jag.

/Mikael

Posted

Ska man spela hårdrock så ska man göra det ordentligt hammerfall är hårdrockens motsvarighet till Britney Spears och deras fans består till 99,5% av tjejer under 14, men annars så är dom jättebra :D

Posted
Ska man spela hårdrock så ska man göra det ordentligt hammerfall är hårdrockens motsvarighet till Britney Spears och deras fans består till 99,5% av tjejer under 14, men annars så är dom jättebra :D

Du verkar vara mer insatt i ämnet so I´ll rest my case ;):D

/Mikael

Posted

Som många andra, säger jag så här om Hammerfall: de var bra på deras 2 första skivor, resten är bara skit :(

Såg inte videon, så vet inte hur de funkade dock :black: