Jump to content

Vägen tillbaka


hedjohan

Recommended Posts

Ja, jag är forskare, och ja, jag är medlem i VoF. Givetvis retade jag mig fördärvad på alla produkter som med tveksamma argument, argument inte helt olikt dom från alternativmedicinen. Jag sålde av min anläggning som då bestod av idel Linn och köpte en liten Teac förstärkare, ett par Dali Menuet och en iPod. Ljudmässigt har jag faktiskt varit nöjd men: JAG SAKNAR PRYLARNA.

Således, jag kastar det pretantiösa oket och ger mig ånyo in i uppgraderingens träsk. Jag struntar i om kablarna har en faktiskt mätbara effekt. Kabeln estetiska värden kan ha psykologiska effekter nog så viktiga.

Min resa börjar imorgon med inköp av nya högtalare. Jag har varit och provlyssnat och fann till slut Elac 310,2 JET och den var fantastisk, både ljudmässigt och estetiskt. Kanske ingen märkvärdig högtalare i det här forumet men jag förväntar mig att den kommer att fungera som inkörsport till tyngre missbruk. Jag har ägt hifi från Sverige, USA, Skottland, och Italien så det är dags att ge Tyskland en chans.

Så, bröder, hurra och jubla åt detta återfall!

Fast jag drar fortfarande gränsen vid stenar som även ger mindre bensinförbrukning.

Link to comment
Share on other sites

Skoj med återfall :) .Huvudsaken att du har suget av att avnjuta favoritplattorna över en bra anläggning.Väldigt få nöjen som ger den avkopplingen som detta nöje kan ge.Fattar inte att fler inte har insett detta!!

Har själv lite (mycket) hifiabstinens eftersom jag f.t är utan cd-spelare :diss:

Link to comment
Share on other sites

Tack för välkomnadet.

Innan jag nu går och pantsätter min själ för dessa högtalare är det någon av herrarna som har några funderingar kring dessa högtalare att dela med sig?

Pantsätter din själ?!?... Hmmm... är det månne Hifi-djävulen du gör affärer med ;)

Lyssnade på Elac uppe i Sthlm och blev glatt överaskad. Minns att de spelade på en stativare (minns ej namnet tyvärr) som i mina öron lät bra samt ett par golvare som inte impade lika mycket på mig även om ljudet var bra, inte riktigt min påse på nått sätt bara...

PS. Stenarna funkar, men jag har inte testat dem på bilen än iof :). DS

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag är forskare, och ja, jag är medlem i VoF.

:D Skall vi låta oss infiltreras av Föreningen Vetenskap och Folkbildning ;)

Föreningen Vetenskap och Folkbildning (VoF) har till uppgift att främja folkbildning om vetenskapens metoder och resultat. Särskilt tar föreningen som sin uppgift att i en fri opinionsbildning bekämpa de felaktiga föreställningar som förekommer i frågor som kan avgöras vetenskapligt.

eller

Vetenskap är det systematiska sökandet efter sådan kunskap som inte beror på den enskilda individen, utan som envar skulle kunna återfinna eller kontrollera. Pseudovetenskap är utsagor som inte är baserade på vetenskap men som framförs på ett sådant sätt att de skall ge intryck av att vara vetenskapligt grundade.

//Eliot

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit och provlyssnat och fann till slut Elac 310,2 JET och den var fantastisk, både ljudmässigt och estetiskt. Kanske ingen märkvärdig högtalare i det här forumet men jag förväntar mig att den kommer att fungera som inkörsport till tyngre missbruk.

Ja ska man nu verkligen missbruka så är det ju hifi man ska missbruka! Men läkaren lär nog titta snett på en när man kommer in för att prata den sortens missbruk :D

Hoppas vi får se lite fina uppakningsbilder på Elac :mm::mm:

Link to comment
Share on other sites

Vetenskap är det systematiska sökandet efter sådan kunskap som inte beror på den enskilda individen, utan som envar skulle kunna återfinna eller kontrollera.

Välformulerat, men lägger man en historisk aspekt på begreppet vetenskap så haltar ju påståendet ganska rejält. Det betyder att vissa upptäckter ej kan klassificeras som vetenskap förrän omgivningen vill, kan eller bemödar sig om att kontrollera dem. Darwins slutsatser är väl ett ganska bra exempel på det... :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...