sladd Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Det är ingen som försöker vara gullig här, men det står kanske du för i sådana fall. Att värden skrivs ner är helt klart vanligt förekommande, och tro det eller ej med det görs automatiskt utan att man ens behöver begära det. Har hört nånstans att 60% av deklarerade värdet på paketen räcker för att täcka fullvärdet vid problem. Hurvida det stämmer vet jag inte då jag aldrig haft problem med frakterna och summan verkar stämma med de flesta paket jag fått....Så nu vet Sanoj också hur det fungerar. Är man skurk om man betalar moms och tull på sina paket och det deklarerade värdet man fått av avsändaren...ringer Sanoj upp tullen och ber att få korrigera om det inte stämmer? Men har vi inte diskuterat tullarna och momsen redan, det finns nog stora pengar att hämta bland fuskarna i sverige också. Sen får man också betala moms på fraktavgifter, något jag aldrig fått ihop varför man ska göra som privatperson i Sverige och frakterna är stora kostnader i dessa sammanhang. Om det skiljer ett par tusenlappar på köp i sverige om summorna närmar sig 30 000:- kan man tycka att svenskköp är att föredra. Man tror att man har bättre service, bra säljare, andrahandsvärden och allt det där...faktum är att jag inte haft så bra service någonstans i sverige som jag haft på mina importer från både öst och väst. Jag köper där jag får bra service och gör en bra totalaffär. Ställen som uttryckligen idiotförklarar potentiella kunder och börjar nedvärdera dem det första de gör är ställen jag inte handlar från...även fast de finns i Sverige. Ett sådant ställe skulle kunna vara billigare än att importera, jag skulle ändå importera eller välja andra alternativ då jag inte stödjer verksamhet som inte respekterar kunderna. Sen räcker det med att kolla nedan i min signatur, har en egen liten firma i en brasch väldigt hårt drabbad av näthandel från utrikiska länder. Så är läget idag och det är bara gilla det, vi lever i EU med fri handel och allt det där bästa man kan göra är att ge bra intryck på de kunder som intresserar sig för de varor man säljer. "I know noooothing" Alla skulle göra samma sak. Que? mvh . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajen1 Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Jag gillar verkligen att Sladd har fått ner priserna som jag skrev innan. Att ta in utan att betala moms o tull är inte lagligt , samma med 200 andra saker vi gör i det dagliga livet. Så personligen tycker jag att man inte kan ha det som argument. Händer det nått med prylen under frakt eller ett garanti ärende så får man stå sitt kast. Importen har i det här läget fått Sladd att sälja mer Accuphase pga dom lägre priserna o det är ju inte fy skam Håller med fullständigt. Synd bara att Sladd ej tar inbyten i samband med Accuphaseimporten. I fall man skulle vilja uppgradera sin E-308 till en 408. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladd Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Håller med fullständigt. Synd bara att Sladd ej tar inbyten i samband med Accuphaseimporten. I fall man skulle vilja uppgradera sin E-308 till en 408. Jag håller i princip med. När Hong Kong tar inbyten så skall jag också göra det Vi kan såklart ta inbyten på det låga priset också. Men inbytespriset kommer du inte att bli så lycklig åt. mvh . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 "I know noooothing" Alla skulle göra samma sak. Que? mvh . Tog sladd åt sig av nånting? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladd Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Tog sladd åt sig av nånting? Aha, du greppade inte. Då skall jag förklara Mangew. Du skyller på att det "brukar" gå till på si eller så vis och även om man vet det så säger man inget eftersom det inte skulle vara lönande. Du är dessutom säker på att andra (Sanoj i detta fallet) aldrig skulle korrigera något sådant själv. Utifrån sig själv dömer man andra och detta var ju ganska genomskinligt. citat: "Är man skurk om man betalar moms och tull på sina paket och det deklarerade värdet man fått av avsändaren..." svar; ja, om man vet att värdet är för lågt. Du berömmer dig själv om att betala något "extra" alls med andra ord? Hur mycket kommer ni överens om att skriva ned värdet då? 90% eller blir det för dyrt? "Sedan betalar man ju bara det som står på lappen..." Det är en retorik ovärdig en vuxen (?) man. Du har invändningar av politisk karaktär över moms på frakt citat: "Sen får man också betala moms på fraktavgifter, något jag aldrig fått ihop varför man ska göra som privatperson i Sverige och frakterna är stora kostnader i dessa sammanhang." Så det är väl inte mer än rätt då, att fuska lite grann kan tänka. Jag har aldrig fattat varför man inte kan få gratis bensin eller åtminstone slippa all skatt och moms på soppan. Så nu skall jag göra en "tanka och spring". Bara skenheliga idioter som anmärker mot sådant. Ni gör likadant allihop ibland, erkänn!? Dom tjänar så mycket pengar ändå de där oljebolagen. Dina anmärkningar om service och respekt för kunderna ställer jag upp på till 100% dock. DET är en BRA markör för att sortera ut vem man vill handla av. Jag blir ju lite fundersam dock över att du finner servicen bättre över nätet än via handel direkt i sverige. Vilka företag i hifibranschen har du prövat då som inte hänger med en vanlig näthandel? mvh . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Ni börjar det bli lite väl mycket dubbelmoral här. Att skriva ner värdet på en apparat är riskabelt om den skulle skadas eller paketet skulle försvinna så får man ju bara tillbaka det deklarerade värdet. Sladd: Jag kan erinra mig på den gamla goda hifimagasinet-tiden när du skrev på forumet om att köra båda hifiprylar och hästar över norska gränsen på bästa sätt för att slippa betala tull, du hade väl till och med blivit av med en apparat i en kontroll har jag för mig? Jag menar inget illa med detta men det är lite märkligt med denna tvärvändning i attityd. Alla på forumet har nog kört för fort bränt musik, spel, dataprogram, kört för fort o.s.v. att skriva ner värdet för att slippa moms+tull är precis samma sak, det är en risk som varje person får fundera på själv om det är värt det eller inte. Jag måste dock tillägga att jag verkligen förstår varför handlarna vill att det ska ses som lite "fult" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajen1 Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Jag håller i princip med. När Hong Kong tar inbyten så skall jag också göra det Vi kan såklart ta inbyten på det låga priset också. Men inbytespriset kommer du inte att bli så lycklig åt. mvh . helt OK sladd. Förutsättningarna finns ju på er hemsida. Har inga planer på uppgradering nu men om jag någon gång i framtiden säljer 308 och vill uppgradera så hör jag av mig! hälsningar Hasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Aha, du greppade inte. Då skall jag förklara Mangew. Du skyller på att det "brukar" gå till på si eller så vis och även om man vet det så säger man inget eftersom det inte skulle vara lönande. Du är dessutom säker på att andra (Sanoj i detta fallet) aldrig skulle korrigera något sådant själv. Utifrån sig själv dömer man andra och detta var ju ganska genomskinligt. - Är jag säker? ställer jag inte frågan...och hur trovärdigt svar får jag om jag har fel i min fundering egentligen. citat: "Är man skurk om man betalar moms och tull på sina paket och det deklarerade värdet man fått av avsändaren..." svar; ja, om man vet att värdet är för lågt. Du berömmer dig själv om att betala något "extra" alls med andra ord? - Detta är som framkommit många gånger en vit lögn...ingen vill betala mer än vad man behöver så är det och de som påstår något annat ljuger. Du kan gärna försöka få mig att tro något annat. Vet ej hur många gånger jag rättat kassörser då det tagits för lite betalt eller glömt en vara med fastställt pris jag är van betala för mig, det är ganska mycket annorlunda försök gärna få mig att tycka något annat och raljera gärna om dubbelmoral men skillnaderna finns där. Hur mycket kommer ni överens om att skriva ned värdet då? 90% eller blir det för dyrt? "Sedan betalar man ju bara det som står på lappen..." Det är en retorik ovärdig en vuxen (?) man. - Är det mig som person eller min ekonomi du nu försöker håna, tror du att det beror enbart på pengarna jag handlat utomlands och sist jag kollade var jag rätt vuxen. Retorik ovärdig vuxna var det ja... Du har invändningar av politisk karaktär över moms på frakt - Har jag, politik får man inte diskutera eller är det detta du nu försöker få igång? Jag har svårt få ihop hur man måste betala moms på en tjänst man köper från ett bolag som startar i annat land men följer bolaget ända fram till dörren. Men du kan gärna förklara varför. citat: "Sen får man också betala moms på fraktavgifter, något jag aldrig fått ihop varför man ska göra som privatperson i Sverige och frakterna är stora kostnader i dessa sammanhang." Så det är väl inte mer än rätt då, att fuska lite grann kan tänka. Jag har aldrig fattat varför man inte kan få gratis bensin eller åtminstone slippa all skatt och moms på soppan. Så nu skall jag göra en "tanka och spring". Bara skenheliga idioter som anmärker mot sådant. Ni gör likadant allihop ibland, erkänn!? Dom tjänar så mycket pengar ändå de där oljebolagen. - Var ser du sambandet? Det är moms på tjänster och varor i sverige, alla betalar detta eller ska betala men det fuskas väl en del här också. Det betalas också på importer utanför EU. Dina anmärkningar om service och respekt för kunderna ställer jag upp på till 100% dock. DET är en BRA markör för att sortera ut vem man vill handla av. Jag blir ju lite fundersam dock över att du finner servicen bättre över nätet än via handel direkt i sverige. Vilka företag i hifibranschen har du prövat då som inte hänger med en vanlig näthandel? - Du sladd(Hifi Consult) är i denna skara, faktiskt den som utmärkt sig mest som jag kan tänka på. Kan inte komma på någon handlare som idiotförklarat konsumenter och nedvärderar dem så mycket på nätet. Servicen på nätet är där utmärkt, brukar inte vara problem med speciella önskemål. Automatiska rabatter om det strular (som min senaste cd)...finns mycke gott att säga varför man kan göra bra affärer på nätet. mvh . Sladd, om du nu finner intresse kan du ju läsa mina korta kommentarer. Du kan gärna låta bli också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladd Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Ni börjar det bli lite väl mycket dubbelmoral här. Att skriva ner värdet på en apparat är riskabelt om den skulle skadas eller paketet skulle försvinna så får man ju bara tillbaka det deklarerade värdet. Sladd: Jag kan erinra mig på den gamla goda hifimagasinet-tiden när du skrev på forumet om att köra båda hifiprylar och hästar över norska gränsen på bästa sätt för att slippa betala tull, du hade väl till och med blivit av med en apparat i en kontroll har jag för mig? Jag menar inget illa med detta men det är lite märkligt med denna tvärvändning i attityd. Alla på forumet har nog kört för fort bränt musik, spel, dataprogram, kört för fort o.s.v. att skriva ner värdet för att slippa moms+tull är precis samma sak, det är en risk som varje person får fundera på själv om det är värt det eller inte. Jag måste dock tillägga att jag verkligen förstår varför handlarna vill att det ska ses som lite "fult" Hej Ekman! Ingen fara då du ställer frågor man kan svara på och utesluter saker som "bitter" och inte bara hoppar in när just jag gör ett inlägg för att ge någon ybersmart vinkel. Jag är heller inte mr snövit som lägger all kraft på att gå den allra smalaste stigen genom livet ur alla synvinklar. Lite rättning i ledet dock. Jag minns väl mina skriverier om Norge, du minns inte helt korrekt dock. När det gäller det fina försteget var det en helt aningslös handling och jag blev mycket förvånad när jag dels fick betala böter för smuggling och dessutom blev av med apparaten till den norska staten som ju konfiskerade den. (jag brydde mig inte om att kontrollera i förväg dock utan det gick på lösa boliner, ganska osmart) När det gäller hästeriet så är det på ett annat sätt. Där är det fler inblandade och det skulle vara ytterligt rörigt att reda ut det på internet för att inte tala om ohälsosamt.... Jag var med men tvår mina händer som Pilatius sa. När det gäller den allmänna moralen då. citat: "Alla på forumet har nog kört för fort bränt musik, spel, dataprogram, kört för fort o.s.v. att skriva ner värdet för att slippa moms+tull är precis samma sak, det är en risk som varje person får fundera på själv om det är värt det eller inte. Jag måste dock tillägga att jag verkligen förstår varför handlarna vill att det ska ses som lite "fult". - - - Att köra för fort får mycket riktigt vem som helst ta sig risken med. Är själv en notorisk fortkörare (alltså i termer av notoriskt ofta, inte oerhört mycket för fort...). Det drabbar ingen annan. Allmän hänsyn, uppträdande, farligheter och vårdslöshet i trafik kan hända både över och under hastighetsgränsen så det blandar jag inte i begreppet. Om jag kör 110 genom skogen där det är 90 är det i huvudsak en fråga för mig och älgarna. Och polisens fartkontroller. Att i strid med gällande lag ladda ned och kopiera musik från nätet är en helt anna femma. där har någon lagt pengar på att tillverka en produkt som man alltså stjäl. Det går ut över någon annan. Det brukar rättfärdigas som vår norrländske vän gör genom att det är fel på systemet och att alla andra gör det. (eller han ställer frågan om inte alla andra gör det vilket i sak för alla som är läskunniga och inte osmarta har samma innebörd.) Att skriva ned värdet på en vara för att undslippa moms och tull är bedrägligt beteende såväl i sändarens ände som i mottagrens. Det KUNDE ju nu då varit skit samma ifall det inte drabbat någon annan. Nu gör det dock det då det är ganska många som börjat använda detta sätt. Det drabbar mig och mina kollegor och dessutom blir man liiiite sned när det argumenteras för att det skulle vara bra och riktigt alternativt "inte göra så mycket". Titta dessutom på summorna. En Accuphase-maskin som man skriver ned med halva värdet innebär många tusen kronor i förlorad momsintäkt för staten. Inte för att jag gråter i statens ställe, men vi pratar inte om så små förseelser som att köra för fort (1200 - 1600 spänn och ingen annan drabbas) eller ladda ned en skiva eller två (vinst några hundra spänn per individ vid varje tillfälle vilket ger staten ett momsbortfall på någon femtiolapp och upphovsmännen blir helt utan) utan många tusingar för varje händelse. En helt annan punkt på straffskalan. Dessutom används det MOT vanliga svenska hifihandlare som något jädrans bra argument. grrr..... Mangew: En ganska bra sammanfattning. De enda gångerna du kommer älgandes är för att du retar dig på mig. Nu hade du inte så mycket att tillföra. Håll inne med dina aversioner så kommer det att gå finfint framigenom. Det var ju synd att du inte hade någon konkret kritik att tillföra förutom ett allmänt missnöje med just mig. Jag har den allra största respekt för alla mina kunder och gud skall veta att de skulle göra sig hörda på forumen om så inte var fallet. Du kanske skulle prova EN gång - att vara kund hos mig alltså - innan du avfärdar mig eller oss som företag? mvh . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Eriksson Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Sladd, jag tycker nog att du gör det lätt för dig när du bagateliserar dina fortkörningar, i jämförelse med "nedsatt värde för att minska momsen". Högre fart = fler och allvarligare olyckor, finns oberoende statistik som visar detta. Detta ger ökat antal skador = högre försäkringspremier för ALLA. Det ger även ökade sjukvårdskostnader = ALLA skattebetalare är med och betalar. Detta resulterar i för höga skatter och högre försäkringspremier, och drabbar såväl företag som privatpersoner. Själv tycker jag inte att något av dessa är särskilt allvarlig kriminalitet, så länge som det är inom "rimliga" gränser. Vad är då rimligt, det bedömer var och en utifrån sin egen moral. Men det ena är inte värre än det andra, bara för att det passar "mig" bättre. Detta är vad jag menar: 130 på motorväg torr väg, måttlig trafik, och dagsljus = ok 50 förbi 30 skyltad skola = inte ok Nedsatt värde på Accuphase cd för eget bruk från 40 000 till 20 000 = ok En pall av cd för att kränga på blocket värd 500 000 importerad som Billiga cd för 20 000 = inte ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladd Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Sladd, jag tycker nog att du gör det lätt för dig när du bagateliserar dina fortkörningar, i jämförelse med "nedsatt värde för att minska momsen". Högre fart = fler och allvarligare olyckor, finns oberoende statistik som visar detta. Detta ger ökat antal skador = högre försäkringspremier för ALLA. Det ger även ökade sjukvårdskostnader = ALLA skattebetalare är med och betalar. Detta resulterar i för höga skatter och högre försäkringspremier, och drabbar såväl företag som privatpersoner. Själv tycker jag inte att något av dessa är särskilt allvarlig kriminalitet, så länge som det är inom "rimliga" gränser. Vad är då rimligt, det bedömer var och en utifrån sin egen moral. Men det ena är inte värre än det andra, bara för att det passar "mig" bättre. Förmodligen är det svårt för att inte säga omöjligt att få till koncensus på forumet i frågan om fortkörning. Man lyckas ju ingen annanstans så varför här. Oberoende statisktik i ämnet finns nog som bevisar vilken ståndpunkt du än vill hävda... Jag vidhåller dock att det är en stor skillnad. Bränn ditt eget brännvin och drabba staten med kostnader då du eventuellt tar stryk som individ. (förutom skattebortfallet och vinsten) Eller bränn mer och sälj till alla inklusive unga, dvs syftet är att göra större vinst eller undslippa moms/skatt/tillstånd/what ever. Just unga är oerhört benägna att välja detta alternativ pga ekonomi och hindrande bestämmelser. Och dra en massa andra med i det eventuella missbruket. Skillnad på om min handling drabbar mig själv eller även andra? Japp. Skillnad i moraliskt hänseende? Japp. Skillnad på straffskalan? Japp. Sedan var det ju inte i första hand statens missade momsintäkter jag ömmade för Leif, utan principen och kanske framförallt mentaliteten att man tycker att det är ganska okey. Fast i sak har du säkert rätt. Jag tillhör dem som tycker - på fullt allvar - att rökare skall betala sina egna vårdkostnader. Men det är en annan debatt:) Var i stockholm i helgen. man kan tycka vad man vill om hur de fått till den där trängselavgiften och hur rättvis den är. Men funkar det gör den! Nu gick det ju att köra bil igen därinne! mvh . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 "inte bara hoppar in när just jag gör ett inlägg för att ge någon ybersmart vinkel." Det skulle jag aaaaaaaaaldrig göra Jag får be om ursäkt för att jag inte kom ihåg helt korrekt, det var ju trots allt ett par år sen men vi hoppar över den delen av diskussionen. Däremot så köper jag inte riktigt dina invändningar mot mina andra exempel. "Om jag kör 110 genom skogen där det är 90 är det i huvudsak en fråga för mig och älgarna. Och polisens fartkontroller." Fartbegränsningarna är ju till för att begränsa antalet olyckor och minska skadorna vid de olyckor som uppstår. Om du krockar i 110 på 90väg så är kan du bli skyldig till "en mycket värre punkt på straffskalan" för jag utgår ifrån att både du och jag och de flesta andra här har kört för fort även då det är andra bilister på vägen. Att ev. bidra till att en/flera människor blir invalidiserade/dör är för mig otroligt mycket värre än att sveriges hifihandlare får lite lägre årsomsättning. " ladda ned en skiva eller två (vinst några hundra spänn per individ vid varje tillfälle vilket ger staten ett momsbortfall på någon femtiolapp och upphovsmännen blir helt utan) utan många tusingar för varje händelse. En helt annan punkt på straffskalan." Jag köper inte detta heller det finns otroligt många som har flera hundra Gb med olagligt nerladdad data och om man räknar ihop det så blir det enorma pengar. De allra flesta i min åldersgrupp (20-25) har iallafall ett par Gb med musik och film på sin dator. Poängen är iallafall att här undanhålls otroliga mängder momspengar ifrån staten och dessutom intäkter till upphovsman även detta är i mina ögon värre än att skriva ner värdet på en hifiprodukt. Jag håller med Leif om att det inte inte är värre bara för att det passar. ska man säga till andra vad som är rätt/fel så får man ju vara konsekvent. "Dessutom används det MOT vanliga svenska hifihandlare som något jädrans bra argument. grrr....." Slutligen så håller jag med om detta, att man kan skriva bort momsen är inte ett vettigt argument i diskussionen om att butiker har för höga priser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladd Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 "inte bara hoppar in när just jag gör ett inlägg för att ge någon ybersmart vinkel." Det skulle jag aaaaaaaaaldrig göra Jag får be om ursäkt för att jag inte kom ihåg helt korrekt, det var ju trots allt ett par år sen men vi hoppar över den delen av diskussionen. Däremot så köper jag inte riktigt dina invändningar mot mina andra exempel. "Om jag kör 110 genom skogen där det är 90 är det i huvudsak en fråga för mig och älgarna. Och polisens fartkontroller." Fartbegränsningarna är ju till för att begränsa antalet olyckor och minska skadorna vid de olyckor som uppstår. Om du krockar i 110 på 90väg så är kan du bli skyldig till "en mycket värre punkt på straffskalan" för jag utgår ifrån att både du och jag och de flesta andra här har kört för fort även då det är andra bilister på vägen. Att ev. bidra till att en/flera människor blir invalidiserade/dör är för mig otroligt mycket värre än att sveriges hifihandlare får lite lägre årsomsättning. " ladda ned en skiva eller två (vinst några hundra spänn per individ vid varje tillfälle vilket ger staten ett momsbortfall på någon femtiolapp och upphovsmännen blir helt utan) utan många tusingar för varje händelse. En helt annan punkt på straffskalan." Jag köper inte detta heller det finns otroligt många som har flera hundra Gb med olagligt nerladdad data och om man räknar ihop det så blir det enorma pengar. De allra flesta i min åldersgrupp (20-25) har iallafall ett par Gb med musik och film på sin dator. Poängen är iallafall att här undanhålls otroliga mängder momspengar ifrån staten och dessutom intäkter till upphovsman även detta är i mina ögon värre än att skriva ner värdet på en hifiprodukt. Jag håller med Leif om att det inte inte är värre bara för att det passar. ska man säga till andra vad som är rätt/fel så får man ju vara konsekvent. "Dessutom används det MOT vanliga svenska hifihandlare som något jädrans bra argument. grrr....." Slutligen så håller jag med om detta, att man kan skriva bort momsen är inte ett vettigt argument i diskussionen om att butiker har för höga priser. Vi är i huvudsak överens Ekman. Fast Collin på Aftonbladet och undertecknad tycker samma i fartdebatten. Sen skall man väl inte jämföra med det som är sämre för att rättfärdiga något? (ifall du tycker det är allvarligare med en massa stulna gigabyte i datorn) Själv har jag faktiskt inte en enda stulen bit i någon av datorerna. Till och med programmen har jag köpt. Bror duktig var det ja, hu vilken pole position mvh . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Vi verkar vara mycket överens jag håller med om rökarnas vårdkostnader också Självklart ska man egentligen inte jämföra med något som är sämre men man måste vara konsekvent med det hela och jag förstår din situation där snedimporten är ett väldigt påtagligt problem men om man inte är i branschen och inte drabbas så är det svårt att se att skriva ner momsen som något värre eller mer omoraliskt än de andra uppräknade grejerna. Jag vill tillägga också att jag inte på något sätt är för att skriva ner värdet för att undvika moms/tull och jag har aldrig gjort det själv och har heller inga planer på det men saker måste ju diskuteras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Mangew: En ganska bra sammanfattning. De enda gångerna du kommer älgandes är för att du retar dig på mig. Nu hade du inte så mycket att tillföra. Håll inne med dina aversioner så kommer det att gå finfint framigenom. Det var ju synd att du inte hade någon konkret kritik att tillföra förutom ett allmänt missnöje med just mig. Jag har den allra största respekt för alla mina kunder och gud skall veta att de skulle göra sig hörda på forumen om så inte var fallet. Du kanske skulle prova EN gång - att vara kund hos mig alltså - innan du avfärdar mig eller oss som företag? Sladd, en gång för alla...det är ingen annan än du som tänt brasan och sedan med jämna mellanrum slängt på bränsle. Finns inget självändamål här att ligga i krig med dig eller ditt företag, anledningarna känner du säkert till om du tänker till en gång för alla. Men ok, du vinner här, du har bättre dagsform och är jätteduktig att retorera... Sen prova dig som säljande företag? Jo provade en gång efter att du orerat om att du har hemlån enda kostnaderna var frakten med bussgods...skickade mail om intresse för just ett hemlån men fick aldrig ens svar på mailet så den gången antig jag att du inte var intresserad. Det är inget jag hänger upp mig på numer och accepterar att du inte ville ha alla som kund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Ge er för f-n! Börjar bli less på det här tjatet.Ingen kommer att ge med sig.Så acceptera varandras åsikter och gå vidare.....SNÄLLA! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PLINIUS Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Ge er för f-n! Börjar bli less på det här tjatet.Ingen kommer att ge med sig.Så acceptera varandras åsikter och gå vidare.....SNÄLLA! Faktum är att jag gick in i det här forumet för jag ville slippa den här typen av tjat.... Ingen vinner på detta, i stället är vi nog rätt många som reagerar negativt. Kan vi inte droppa detta nu och gå vidare med mera givande diskussioner och trådar. Vore verkligen skönt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladd Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Sladd, en gång för alla...det är ingen annan än du som tänt brasan och sedan med jämna mellanrum slängt på bränsle. Finns inget självändamål här att ligga i krig med dig eller ditt företag, anledningarna känner du säkert till om du tänker till en gång för alla. Men ok, du vinner här, du har bättre dagsform och är jätteduktig att retorera... Sen prova dig som säljande företag? Jo provade en gång efter att du orerat om att du har hemlån enda kostnaderna var frakten med bussgods...skickade mail om intresse för just ett hemlån men fick aldrig ens svar på mailet så den gången antig jag att du inte var intresserad. Det är inget jag hänger upp mig på numer och accepterar att du inte ville ha alla som kund. Om vi skall ta det från den seriösa sidan så är jag faktiskt förundrad. För denna gång handlade det om Accuphase och frågor om de dubbla prislistorna. Ditt inhopp kändes helt omotiverat men å andra sidan så börjar jag bli van att bli smått trakasserad av dig på fler forum än detta. Men jag förstår faktiskt inte varför. Jag känner vekligen inte till några anledningar - förutom att just du är helt trött på just mig. Det mail du skickade skulle jag gärna se igen. Jag har inget som helst minne av det och ganska många i hela vårt avlånga land - inte minst våra norrlandskunder - får hem paket för provlyssning utan andra kostnader än frakten. Oftast är dealen att vi står frakten upp och om man inte vill handla på stört så står man själv frakten endast ned. Du inser säkert att den offentlighet som vår diskussion sker i omöjliggör att jag skulle dra skrönor i detta ärende. Vi har haft mailkrångel i samband med att vi bytte till mac-mailen och ibland så strular jag och Ove till det för den andre men du skall abslout inte känna dig som icke önskvärd kund. Så har det aldrig varit och så är det inte nu heller. mvh . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Om vi skall ta det från den seriösa sidan så är jag faktiskt förundrad. För denna gång handlade det om Accuphase och frågor om de dubbla prislistorna. Ditt inhopp kändes helt omotiverat men å andra sidan så börjar jag bli van att bli smått trakasserad av dig på fler forum än detta. Men jag förstår faktiskt inte varför. Jag känner vekligen inte till några anledningar - förutom att just du är helt trött på just mig. Det mail du skickade skulle jag gärna se igen. Jag har inget som helst minne av det och ganska många i hela vårt avlånga land - inte minst våra norrlandskunder - får hem paket för provlyssning utan andra kostnader än frakten. Oftast är dealen att vi står frakten upp och om man inte vill handla på stört så står man själv frakten endast ned. Du inser säkert att den offentlighet som vår diskussion sker i omöjliggör att jag skulle dra skrönor i detta ärende. Sladd, backa nu. Mitt inhopp i debatten startade med att du i stort sett drar alla som importerar över en kam som bedragare, lurendrejare och fifflare. Läs mitt 1:a inlägg en gång till, sedan kan du ju läsa ditt begåvade svar. Mailet har du fått det gick fram och ingen studs mot mailserver. Har mailat tidigare i andra ärenden och fått svar då. Mailet skickades i anslutning till en disskussion rörande kinaimporten som du också stört dig väldigt mycke på, ett seriöst mail där jag vad intresserad prova en produkt du saluför och se om det jag handlat per import är så mycke sämre som det ibland kan verka... Vet ej när du bytt mailserver men det var väl för ett drygt år sedan detta hände....Eller ska du påstå att jag ljuger i detta nu också? Nog om detta, jag har min egna tråd på detta forum den intresserar dig inte så jag håller mig där ett tag istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Det här blev ju ett riktigt rally med tvära kast på vägen... Hifi och ekonomi kan vara krångligt att puzzla ihop så jag tycker att vi koncentrerar oss på Accuphasefrågan och lämnar övrigt utefter vägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladd Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 God morgon! Kan bara hålla med. Euphonia brukar vara en oas. Hoppas de som läst fått en inblick i både egen-importörers och handlares ståndpunkter. over and out mvh . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts