Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kl. 18.00 på torsdag den 23 februari går startskottet hos BALANCE i Jönköping. Vi har nöjet visa en stor del av PEAK CONSULT-familjen. Ludwig från AUDIONORD kommer att förgylla tillställningen med godis från AUDIO RESEARCH och vi är utlovade en uppsättning GONDUL och BEOWULF !! Tungt värre alltså!!

PER KRISTOFFERSEN från Peak har lovat göra vad han kan för att komma loss och vara med oss på torsdag kväll och under fredagen. Det gör det extra spännande! Varmt välkommen Per! Vi kör alltså från 18.00 på torsdag kväll till stängningsdags på lördag (i ett svep om det så krävs men jag hoppas det inte skall vara nödvändigt :dead: ). Som sig bör höjer vi stämningen med danska smörrebröd, Hof och en Gammeldansk på torsdag kväll och fredag kväll. Om någon kommer långväga ifrån och efter en Hof eller två vill stanna över finns rum på IBIS alldeles i närheten till en rimlig kostnad. Kontakta Ingemar på Balance 036-122320 i så fall. Alltså varmt välkomna 23-25 februari. Håll utkik efter den danska flaggan!! Vägbeskrivning annars på www.balance.se.

Fortsättning följer naturligtvis efter 25/2; Empress stannar kvar hos Balance. Empress är på väg till Esoterisk i Uppsala och RC Ljud & Bild i Umeå. Princess och Zoltan hamnar hos undertecknad i Göteborg.

Väl mött!

Kenneth Englund

031-244530 070-5929178

Posted

Hej Kenneth,

Tak for informationen, glæder mig til Torsdag hvor jeg vil være der.

Med venlig hilsen

Peak :cool:

Posted

Jag var förbi Balance på lunchen och precis då anlände några spännande paket direkt från Danmark.

Det såg ut ungefär så här:

Empress064.JPG

(Lånar Timbres bild från annan tråd då jag inte hade med mig kamera)

Det var ett par Empress och ett par Princess.

Festen kan altså snart börja :mm:

Posted
Typiskt att man missade torsdagen :dead: men festen fortsätter väl under fredagen hoppas jag :)

Festen fortsätter absolut Idag och även i morgon Lördag (med reservation för att det inte finns någon pilsner kvar då ;) )

Det var en mycket lyckad torsdagskväll.

Per från Peak och Ludwig från Audionord var på plats och även Micke Bladelius var på besök under kvällen.

Det var mycket intressant att lyssna till vad Per själv hade att säga om konstruktionen av högtalarna.

Tyvär kunde Per bara var på plats under torsdagen berättade han, men högtalarna är naturligtvis kvar :)

Posted

Peakhögtalare i två rum med nyanländ elektronik och kablage från Purist Audio Design. Lasse Clou Cable Andersson och Jim Aud var ju goda vänner så visst passade det bra. Bara att stiga på... :mm:

Jonkoping003.JPG

Posted

Naturligtvis serverades Empress med förra årets Stereophiletest i bagaget. Per Kristoffersen var på språng

hemåt men vi hann med några koppar kaffe och efter vad jag förstod hade trippen varit givande.

Jonkoping007.JPG

Posted

Middelfarthelgens Zoltan stod uppkopplade med tungelektronik från Bladelius och därmed bjöd Balance på tre högtalar-förstärkarkombinationer som nog inte har testats tidigare.

Jonkoping009.JPG

Posted

Hej Alle,

Jeg vil blot sige tak til alle fremmødte til vores introduktion hos Balance i Jönköbing.

Det var en rigtig hyggelig Torsdag aften og ked af, at jeg måtte forlade jer allerede dagen efter.

En stor tak til; Balance og Kenneth for en flot introduktion i de Svenske fjelde :D

Glæder mig til, at se jer igen ;)

BR

Peak

Posted

Tack själv Per för att du hade tid att komma och berätta om dina högtalare.

Dom är inte mindre intressanta nu när man vet vilken tankemöda och vilket arbete som ligger bakom!