Jump to content

Hifimässor


Timbre™

Vad är det som lockar...?  

198 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tråden uppdateras med nytt klockslag varje gång någon röstar, och den som sist postade i tråden kommer att stå som senaste författare. :) En liten "feature" i mjukvaran.. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag var 17 procentare .. DVS en som går för att ev träffa lite hifi polare i första hand...

Ljud är sekundära för mig på mässor... I dom intresantaste rummen är ändå så trångt. Så kan man inte få titta runt före eller efter showen så kan det snudd vara..

Men lite snabblyssning här o där är ju skoj.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I år blir det enbart för att fotografera (har äntligen köpt en ordentlig blixt). Och såklart för att träffa andra likasinnade!

Hoppas man kanske springer på Timbre och får några foto-tips :kiss: ... hmmm fast han skulle väl inte komma kom jag på ..

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 months later...

I år kommer det att bli jäktigt!

Inte minst är jag inbjuden av Gignos som press, alltså blir det mycket fotograferande.

Sen mitt eget stora intresse... kommer vara mycket nyheter inom den digitala sfären om jag förstått det rätt.

Sen inte minst som Admin för minhembio och numera också moderator på sweetspot. Blir mycket fika och hejande i år :)

Link to comment
Share on other sites

I år kommer det att bli jäktigt!

Inte minst är jag inbjuden av Gignos som press, alltså blir det mycket fotograferande.

Sen mitt eget stora intresse... kommer vara mycket nyheter inom den digitala sfären om jag förstått det rätt.

Sen inte minst som Admin för minhembio och numera också moderator på sweetspot. Blir mycket fika och hejande i år :)

Ojojoj! Det lät ju lika jobbigt som att välja vilken Ferrari man ska ta på daten med Claudia Schiffer! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
I år blir det enbart för att fotografera (har äntligen köpt en ordentlig blixt). Och såklart för att träffa andra likasinnade!

Hoppas man kanske springer på Timbre och får några foto-tips :kiss: ... hmmm fast han skulle väl inte komma kom jag på ..

Det tar vi igen på årets Sheratonäventyr... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jag valde "träffa likasinnade..."

Att lyssna på prylarna tror jag inte är meningsfullt.

Visst kommer jag att höra ljud, men hur vet jag vad det är som gör att det låter som det gör?

Jag har inte varit på någon ljudmässa på massor av år.

Senast var på Norra Latin i mitten av 90-talet.

Jag blev bara trött och förvirrad. Jag tyckte inte att någonting lät bra. Det skrällde mest, om jag minns rätt.

Titta på apparater ger mej inte så mycket. Jag är förvisso lite intresserad av design, men samtidigt vet jag i stort sett redan hur lådor av trä eller metall ser ut.

Dessutom vet jag inte ens om jag skulle träffa så många likasinnade.

Jag är ju inte speciellt intresserad av apparaterna egentligen, och det har jag fått för mej att de flesta inom hobbyn är.

Nä, nu känner jag mej så udda att det känns ännu mer osannolikt att jag kommer att besöka någon mer mässa.

Link to comment
Share on other sites

Jag valde "träffa likasinnade..."

Att lyssna på prylarna tror jag inte är meningsfullt.

Visst kommer jag att höra ljud, men hur vet jag vad det är som gör att det låter som det gör?

Jag har inte varit på någon ljudmässa på massor av år.

Senast var på Norra Latin i mitten av 90-talet.

Jag blev bara trött och förvirrad. Jag tyckte inte att någonting lät bra. Det skrällde mest, om jag minns rätt.

Titta på apparater ger mej inte så mycket. Jag är förvisso lite intresserad av design, men samtidigt vet jag i stort sett redan hur lådor av trä eller metall ser ut.

Dessutom vet jag inte ens om jag skulle träffa så många likasinnade.

Jag är ju inte speciellt intresserad av apparaterna egentligen, och det har jag fått för mej att de flesta inom hobbyn är.

Nä, nu känner jag mej så udda att det känns ännu mer osannolikt att jag kommer att besöka någon mer mässa.

Det kanske hör till hifilivets naturliga faser... :?: Ibland kan det vara jättekul, under andra perioder infinner sig en slags mättnad och sedan slår det tillbaka ungefär som en sinusvåg... :)

Link to comment
Share on other sites

Det kanske hör till hifilivets naturliga faser... :?: Ibland kan det vara jättekul, under andra perioder infinner sig en slags mättnad och sedan slår det tillbaka ungefär som en sinusvåg... :)

Varför inskränka det till hifilivet? Det gäller väl allt. Bilar, filmer, böcker, mat, fruntimber....

Link to comment
Share on other sites

Stämmer, med viss reservation för damer och musik... :)

Om det inte gällde damer skulle hela nattlivet, alla barer, klubbar, inneställen, kungabarnställen o s v få slå igen. :D

Musik - jag känner många som bytt musiksmak oftare än jag bytt byxor.

Edited by Dr Obsolete
Link to comment
Share on other sites

Om det inte gällde damer skulle hela nattlivet, alla barer, klubbar, inneställen, kungabarnställen o s v få slå igen. :D

Musik - jag känner många som bytt musiksmak oftare än jag bytt byxor.

Inte ovanligt men konsumtionsnivån är nog ganska konstant... :) Trodde det skulle minska med åren men det är nästan tvärtom. Gäller musik alltså... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...