Jump to content

förevigandet av Cremonornas hemkomst!


new order

Recommended Posts

känsliga tittare varnas!! ett lyssningsrum utan högtalare.. :dead:

005_03.jpg

så här har jag haft det i ett par månader innan jag hämtade....

007_05.jpg

väntans tid var över! :D

så till den lilla julklappsöppningen

011_09.jpg

det är de små detaljerna som gör det!

012_10.jpg

så var de på plats efter lite kallsvett av nervositet ;) ,vem vill tappa ner sina nya pjäser?definitivt inte jag.

014_12.jpg

017_15.jpg

efter att ha sett de ena efter de andra imponerande bilderna av herr Timbre så blev undertecknad lite inspirerad....

015_13.jpg

jag får nog träna lite till innan man är i Timbres klass..

en liten översiktsbild när allt är på plats.

018_16.jpg

så var det gjort,mitt första inlägg i bildforumet.det skulle varit betydligt enklare om man ägt en digitalkamera,men jag får väl skaffa en sådan senare.

Link to comment
Share on other sites

De "små detaljerna" skall du vara extra noga med vid eventuell flytt och nedpackning... ;):)

När Audionord skulle ha tillbaka sina Cremonor glömde vi naturligtvis att packa ner dom svarta pastagrillarna. Väl förpackade och undanstoppade kunde jag naturligtvis inte hitta svartpastan och det blev några spända (eller spännande... :?::)) dagar innan allt var komplett.

Nu klarar sig Cremona rent designmässigt alldeles utmärkt utan sin dallergrill. Amati Homage faller samman och ser bara feldesignad ut.

Link to comment
Share on other sites

Högra högtalaren står egentligen inte i hörnet, det är en syn- (bild?)villa.

Jag vill inte förta glädjen i att beskriva lyssningsintryck från new order, men jag var där igår och lyssnade lite. Dock med min Caspian, då new orders Thor inte behagat dyka upp än. Men även med min "billiga" caspian så är intrycket

oj OJ O J! :o

Ingen har någonsin ångrat att man köpt det bästa...

/ stargazer, omåttligt glad för new orders skull

Link to comment
Share on other sites

tack allihop!

det är egentligen ett under att cremonorna funkar så bra bas-mässigt i min relativt lilla 2-rummare (ca 54kvm,varav 17kvm är vardagsrummet)!!

men det är en ganska öppen planlösning med liten bakvägg så totalytan som högtalarna spelar på blir större.

trots det så blev alla som var med och lyssnade (inkl. jag) förvånade över hur bra det fungerade bas-mässigt när jag hade hem bossanovas exemplar !

det är nästan så att man blir lite skrockfull,att det är lite ödet med i spelet ;):blush.det låter kanske löjligt,men från jag först lyssnade på och blev totalt betuttad av sonusarna,till försäljningen av min gamla linn-rigg,till test av cremonor i hemmiljö,har allt flutit på som planerat.

jag var lite nervös för att cremonornas avsaknad av magnetisk skärmning skulle ställa till bekymmer med tv-apparaten,det var inga problem!

liksom hur de skulle fungera i mitt rum,men inte ens det har varit några problem!!det måste alltså vara ödet!! ;) det är få gånger som det blir precis som man tänkt sig,men det här var en av de gångerna.därför känns det extra bra!

i väntan på mitt ex av thoren så har jag fått låna en rega mira så jag har inte varit helt uppställd sen jag lämnade tillbaks Thoren.men visst har Regan lite problem med att driva cremonorna!

med stargazers roksan caspian så blev det ett helt ljud i skällan,redan kall så körde den åttor runt regan,men man kan kanske inte vänta annat heller!allt blev klarare,tydligare och roligare.

det verkar som om att det behövs ganska så strömstarkt förstärkeri för att göra dom rättvisa och att ljudet ska blomma ut.våran eminente hifi-guru på Bossanova var inne på den linjen och jag är böjd att hålla med.

jag får återkomma lite längre fram med lite lyssningsintryck när jag har Thoren "up and running" och cremonorna är varm i kläderna.men redan den första veckan med den lånade thor´en så lät det betydligt bättre än det någonsin gjort med Linn riggen.det händer så mycket i ljudbilden som aldrig har märkts förr,detaljer som helt plötsligt bara finns där samt att basen helt plötsligt inte ÄR entonig,så att man snart får omvärdera sin skiv-samling.

det blir förmodligen ännu roligare när jag har hittat en bra cd-spelare som passar in.men det är en senare fråga som får besvaras när man får lös lite pengar.och jag ska suga på den här karamellen en stund till.

måste samtidigt tacka stargazer för en trevlig lyssningsafton(trodde aldrg att jag skulle gilla Megadeath :) ), samt hjälpen med

ftp-programmet när jag skulle ladda upp mina bilder.

mvh/new order

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...