Haydn Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Hej! Någon som kan uttala sig om inspelning på ovanstående skiva? Verkar ju vara en samling, men generellt? Tack på förhand! Mvh, Wilhelm Quote
Matrixen Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Hej! Någon som kan uttala sig om inspelning på ovanstående skiva? Verkar ju vara en samling, men generellt? Tack på förhand! Mvh, Wilhelm Hej Wilhelm, Sitter och lyssnar på den just nu. Svårt att uttala síg generellt, då det rör sig om inspelningar över en längre tidperiod. Jag skulle dock våga mig på att säga att trots att tidsepokerna lyser igenom väldigt tydligt produktionsmässigt för de olika låtarna, så är det generellt sett hög nivå på inspelningarna. Musikaliskt, så finns det inte så mycket att tillägga. Enligt min subjektiva bedöming är Json ett geni. Dessutom är han en virituos på Flöjt, vilket Schaffer tillika är på gitarr. Quote
shaft Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Hej! Det finns ju olika inspelningar av denna låt. J:sons gamla från 1979 släppet "Våta vingar" samt en senare Live inspelning. Vilken avses? Båda låter OK, men Live inspelningen är "modernare". Just Våta vingar är en av de vackraste skivor jag hört. Underbar tidlös musik av ett geni. Du skall inte låta inspelningskvaliten styra om du skall inhandla denna underbara musik IMHO /Shaft Quote
Recommended Posts